امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
04/14 1394

ایران و جهان - بیمه میهن تغییر ترکیب اعضای هیات مدیره را در جلسه مجمع به تصویب رساند و با تقسیم سود جلسه را پایان داد.

به گزارش ایران و جهان ،شنیده ها حاکی از آن است که مجمع بیمه میهن صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به 29 اسفند 1393 و گزارش فعالیت هیئت مدیره را مورد بررسی و تصویب قرار داده است .
بر اساس تصمیمات مجمع اعضای هیئت مدیره جدید به مدت 1 سال متشکل از شرکت سامان محيط، تعاوني مصرف کارکنان بنياد مسکن انقلاب اسلامي، سرمايه گذاري سپهر، شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد و شرکت سرمايه گذاري سيمان تامين انتخاب شدند .شرکت سبد گردان آرمان اقتصاد به جای سازمان اقتصادی رضوی و شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین به جایشرکت کارگزاری صبا تامین به این تیم پیوسته است . این جلسه گویا سود قابل تقسیم را مبلغ 2 میلیارد تومان عنوان کرده که به ازای هر سهم 5 تومان است . لازم به اشاره است که این شرکت بیش از 351 میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است .
پاداش ناخالص هیات مدیره در این جلسه 100میلیون تومان تصویب شده است .
نکته حائذ اهمیت اینکه مجمع تصویب کرده که موضوع بند 5 گزارش حسابرس ظرف سه ماه در جلسه هیات مدیره تعیین تکلیف شود. این بند اذعان دارد که پاسخ تائیدیه های درخواستی مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان و پیش پرداخت ها به مبلغ 22 میلیارد و 290 میلیون و 900 هزار تومان بدهی به بیمه گران و نمایندگان ،بیمه گذاران و بیمه گران اتکایی و سایر پرداخت ها و اسناد پرداختنیبه مبلغ 6 میلیارد و 557 میلیون و 200 هزار تومان دریافت نشده است .ضمنا تعدادی از بدهکاران در پاسخ تائیدیه ارسالی مانده بدهی خود را به مبلغ 527 میلیون و 600 هزار تومان کمتر از دفاتر شرکت و شرکت بیمه ایران و بیمه مرکزی مانده طلب خود را به ترتیب به مبلغ 1 میلیارد و 679 میلیون و 200 هزار تومان و 1 میلیارد و 442 میلیون و 600 هزار تومان بیشتر از دفاتر اعلام کرده اند .
البته مجمع اخذ تائیدیه دو نفر از اعضای هیات مدیره راتکلیف کرده است .مجمع شرکت را موظف کرده که تائیدیه بیمه نامه های بیش از 250 میلیارد تومان که امکان تفکیک ریسک آن مقدور نیست از بیمه مرکزی اخذ شود .البته در این جلسه قرار شده که مازاد سرمایه گذاری در دارایی های ثابت در جریان افزایش سرمایه تعدیل شود و همچنین عوارض های قانونی به همراه وضول حق بیمه ها پرداخته شود.


پیش از این ایران و جهان در گزارشی نوشت :جدید ترین اطلاعات از بیمه میهن نشان می دهد که سرمایه ثبتی شرکت که رقم 40 میلیارد تومان گزارش شده با آنچه بنابر مصوبه هیات وزیران بیمه مرکزی تکلیف کرده فاصله بسیاری دارد . این شرکت باید تا پایان سال 1393 سرمایه خود را به رقم 129 میلیارد تومان و تا پایان سال جاری به رقم 183 میلیارد تومان برساند.

بیمه میهن که نسبت خسارت 43.35 درصدی را در فروردین ماه سال جاری به ثبت رسانده در گزارش خود اعلام کرده با تولید 351 میلیارد و 595 میلیون و 300 هزار تومان حق بیمه در سال گذشته که 83 درصد آن فقط دو رشته ثالث ودرمان است پرونده این سال را با 7 میلیارد و 986 میلیون و 400 هزار تومان سود خالص بسته است که تمامی درآمد حاصل از سرمایه گذاری این شرکت از سپرده های کوتاه وبلند مدت بانکی جمعا به مبلغ بیست وشش میلیارد تومان بوده است زیرا این شرکت از عملیات بیمه ای زیانی به میزان یک میلیارد و 607 میلیون تومان داشته است.

اما تحلیل وضعیت مالی این شرکت بیمه ای اطلاعات بیشتری را از شرکت مذکور نشان می دهد . در لابه لای اطلاعات وعملکرد سال 1393 بیمه میهن وآنالیز اعداد و ارقام این شرکت بیمه افزایش چشمگیر ذخیره خسارت معوق از مبلغ 36میلیارد تومان درسال 92 به مبلغ بیش از یکصد میلیارد تومان در سال 1393 با رشد 284 درصدی است ،که عمده آن مرتبط به رشته شخص ثالث به میزان بیش از هشتاد میلیارد تومان است که تقریبا به همین میزان افزایش دارائی ثابت وسپرده گذاری کوتاه مدت نزد بانکها دارد.

همچنین میزان مطالبات 126 میلیارد و 113میلیون تومانی از بیمه گذاران ونمایندگان که حدود یک سوم حق بیمه تولیدی است. که بدهکارترین مشتری این شرکت شرکت ایران خودرو است که بدهی بالغ بر23 میلیارد و616 میلیون تومانی دارد و پس از آن شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه است که بالغ بر 4 میلیارد و 936 میلیون تومان بدهی دارد .
اطلاعات دیگر بیانگر این نکته است که بیمه میهن نیز بیش از 5 میلیارد تومان به وزرات بهداشت ،بیش از 2 میلیارد تومان به صندوق خسارت های بدنی بدهی دارد.
در بخش دیگر آمارها نشان می دهد که بیمه میهن فقط در بخش ثالث بالغ بر 32 میلیارد و 626 میلیون و 100 تومان با زیان روبه رو بوده است که با توجه به ترکیب پرتفوی این شرکت افزایش چشم گیری دارد .


در بخش دیگر آمارها نشان می دهد که بیمه میهن در بخش ثالث بالغ بر 32 میلیارد و 626 میلیون و 100 تومان با زیان روبه رو بوده است که نسبت به سال 1392 افزایش چشم گیری دارد .

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این شرکت علاوه بر رشته ثالث، در رشته های بیمه کشتی و تشکیل سرمایه نیز زیان بوده ده است که در سال 1393 نهایتا این شرکت از عملیات بیمه ای بالغ بر یک میلیارد و 607 میلیون تومان زیان کرده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود