صفحه اصلي > سایه بان > بیمه پاسارگاد 70 درصد بازدهی برای صاحبان سهام محقق کرد

بیمه پاسارگاد 70 درصد بازدهی برای صاحبان سهام محقق کرد


22 آذر 1400, 14:46.

گروه سایبان - بازده حقوق صاحبان سهام بیمه پاسارگاد در سال گذشته به 70 درصد رسیده است. اما در حالی که صنعت بیمه از فرازو فرودهای بسیاری در طی سال های گذشته برخوردار بوده، «ضمیری» چگونه توانسته است به چنین نسبتی در عملکرد دست یابد؟


بستر فعالیت در صنعت بیمه به واسطه آئین نامه های شورای عالی بیمه به عنوان چارچوب های غالب در اختیار همه قراردارد اما مدیریت علمی اقتضایی است و مدیران پاسارگاد به درستی آنرا به کار گرفتند.

مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی بیمه ای از طریق حضور در بازارهای جدید، بررسی ریسکهای پیشنهادی وقبول آنها براساس اصول بیمه گری و مدیریت ریسک، مدیریت مؤثر بر وجوه نقد به منظور پرداخت به موقع خسارت ها و بدهی ها، خریـد دارایی ها و تجهیـزات مـورد و نیـاز و انجام سرمایه گذاری در بخش هـای سـود آور و درآمدساز تنها بخشی از ترفند های به کارگرفته شده در سال های اخیر است که سبب شده بنابر بررسی ها روند بازده حقوق صاحبان سهام این شرکت در دهه 90 و به مدت 10 سال بیانگر رشد متوازن و باثبات این نسبت باشد.

افزایش قیمت سهام در بلند مدت و سودآوری بیمه به واسطه اجرای برنامه های توسعه ای و تقسیم سود معقول بین سهامداران حاصل بکارگیری راهبردهای موثر بیمه ای و سرمایه گذاری است که نتایج ملموسی را برای صاحبان سهام پدید آورده تا جایی که در سال گذشته بازده حقوق صاحبان سهام پاسارگاد به 70 درصد رسیده است.


«جیمز هرینگتون» نظریه پرداز انگلیسی می گوید:«سنجش و اندازه گیری، اولین قدم در راه کنترل و بهبود است. اگر شما نتوانید چیزی را بسنجید، آن را نخواهید فهمید. اگر آنرا نفهمید، نمی توانید آن را کنترل کنید و اگر نتوانید آنرا کنترل کنید، نخواهید توانست آنرا بهبود بخشید».


ثبات و ترکیب مدیریتی یکی از مهم ترین ره آوردها برای شناخت چنین دست آوردی در 15 سال گذشته است، البته پاسارگاد در کنار هسته برنامه ریزی و فکری ثابت خود، به تغییرات مدیریتی صنعت نيز توجه داشته و با بکارگیری برخی نیروها در پوسته مرکزی در جهت ارتقا منافع صاحبان سهام حرکت کرده است.

چیدمان صحیح استراتژی در لایه کسب و کار و اجرای آن در لایه میانی و کنترل فعالیت در لایه ادارات از «پاسارگاد» الگوی موفقی در بخش خصوصی ساخته است. هرچند که در کنار این راهبردها از برخی عناصر تکمیل کننده نباید غافل بود.


«بیل گیتس» در همین زمینه می گوید:«در کسب و کارها، آنچه سبب بقا و موفقیت شما می شود، سنجش و ارزیابی است»

ساختار سرمایه، نقدینگی، مطالبات و تعهدات بیمه پاسارگاد در سال های اخیر نشان می دهد که این شرکت هدف متمرکز خود در بازار بیمه کشور را خلق برندی معتبر برنامه ریزی کرده است.

از سوی دیگر بیمه پاسارگاد در سال های اخیر به گروه دیگری از ذی نفعان نیز توجه داشته است و آن بیمه گذاران عمر بوده است.

ایجاد تنوع بیشتر در سبد سرمایه گذاری به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف برای دستیابی به بازدهی مناسب جهت ایفای تعهدات آتی از رویکردهای اصلی شرکت در سال جاری است. به نظر مي رسد که متوليان اين شرکت در راستای گسترش چتر پوشش با فراهم آوری هرچه بیشتر زمينه پيوند اين دو گروه یعنی سهام داران و ذی نفعان می توانند در راستای حداکثر سازي سود و افق 1404 خود یعنی «کسب حداکثر سهم بازار بیمه کشور»حرکت کنند.

 









بازگشت | Web Statistics