امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
03/1 1400

گروه سایبان - اگر شما بیمه گذار زیان دیده ای هستید که از محل افت قیمت خودرو متضرر شده اید باید بدانید که با بیمه نامه شخص ثالث هم می توانید تا سقف تعهد مالی، افت قیمت خودرو را مطالبه کنید.














































اخیرا مصوبه ای از هیات عامل بیمه مرکزی منتشر شده است که در آن اذعان دارد «بررسی اختلاف نظر درباره پرداخت خسارت ناشی از افت قیمت خودرو در بیمه اجباری شخص ثالث موضوع نامه شماره 601/17068 مورخ 17 بهمن سال 1397 توسط معاونت طرح و توسعه در جلسه هیات عامل مطرح و مقرر شده است، معاونت نظارت در صورت وجود حکم مراجع قضایی مبنی بر پرداخت خسارت ناشی از افت قیمت ، شرکت بیمه مربوط را موظف کند خسارت مذکور را تا سقف تعهدات مالی بیمه نامه شخص ثالث پرداخت نماید.

بنابراین سقف تعهدات مالی یکی از شاخص های قابل اهمیت در این زمینه است و اگر بيمه گذاران بنادارند که بتوانند از این مولفه بهره برداری کنند باید سقف تعهدات را بالاببرند.


البته پرداخت خسارت در این زمینه نیاز به بروکراسی های اداری و طرح شکایت و پیگیری پرونده دارد که به نظر میرسد زمانبر خواهد بود اما در نهایت قابل بازیافت است.


از سوی دیگر پیش بینی می شود که سرفصل ضریب خسارت ها با تغییر مواجه شود چرا که شرکت های بیمه در این زمینه مسئولیتی را نمی پذیرفتند.


 متاسفانه صنعت بيمه در اين زمينه هيچگونه اطلاع رساني نداشته است. موضوعي که مي تواند در افزايش رضايت بيمه گذاران از صنعت تاثير به سزايي داشته و به بسط عملي فرهنگ بيمه منتج شود.



بايد منتظر ماند و ديد که آيا شرکت هاي بيمه در اين زمينه به صورت داوطلبانه ورود مي کنند و يا منتظر راي مراجع قضايي مي مانند و آيا سنديکا دستورالعملي در اين زمينه براي شرکت هاي بيمه تدارک خواهد ديد؟


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود