امروز: یکشنبه، 23 خرداد 1400
02/27 1400

 گروه سایبان - شرکت «خدمات بیمه ای توسعه اعتماد مهر» بالغ بر 40 میلیارد تومان از منابع مالی بیمه آسیا را قفل کرده است، اما آیا «بادین» با چنین رویکردهایی صورت های مالی بیمه آسیا را گزارش می کند؟ پرتفوهایی که روی کاغذ می آیند و می روند؟

گزارش سال مالی یک شرکت خدمات بیمه ای به نام «خدمات بیمه ای توسعه اعتماد مهر» که مجوز فعالیت خود را از بیمه آسیا دریافت کرده است و سرمایه ای بالغ بر 600 میلیون تومان دارد به تازگی منتشر شده است و نشان می دهد شرکتی که مطابق به آئین نامه 75 درآمدهای خود را تنها از راه کارمزد به دست می آورد و بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه مرجع نگهداری منابع حاصل از فروش بیمه نامه به شمار نمی رود حالا بیش از 40 میلیارد تومان از منابع بیمه آسیا را قفل کرده است.

این درحالی است که بر اساس ادعای شرکت «خدمات بیمه ای توسعه اعتماد مهر» مانده حساب ها طبق دفاتر این شرکت 404.091میلیون ریال و مانده طبق تائیدیه های دریافتی از آسیا 464.931 میلیون ریال است. بررسی های بیشتر برای ابعاد این مغایرت نشان می دهد که طبق قرارداد منعقده با موسسه حسابرسي ديگري درستي ثبت حسابهاي شرکت بيمه آسيا و شرکتهاي گروه ‏بهمن و ارائه اسناد تعديلي در خصوص مغايرت با آنها براي  پنج سال اخير مورد رسيدگي ويژه قرار گرفته که ‏تاکنون نتيجه نهايي آن اعلام نشده . 

به عبارت دیگر تا اینجا بررسی ها نشان میدهد که 40 میلیارد تومان از مطالبات از سوی هر دو طرف مورد تائید است و بالغ بر 6 میلیارد تومان از اختلاف حساب ها باید شفاف شود و سایر اطلاعات مالی اذعان دارد که بالغ بر 5 میلیارد تومان از اختلاف حساب بیمه گر (بیمه آسیا) و بیمه گذاران نیز باید از سوی «خدمات بیمه ای توسعه اعتماد مهر» پرداخت شود.

از سوی دیگر بخشی از منابع بیمه گذاران نیز از سوی فردی که به نام «م ر» به سرقت رفته است که ارزش آن به 2.5 میلیارد تومان می رسد، موضوعی که در حیطه بررسی های حقوقی قرار گرفته است.

 



اسناد طبقه بندی شده مالی نشان میدهد که بالغ بر 54درصد سهام «خدمات بیمه ای توسعه اعتماد مهر» متعلق به گروه بهمن، 15درصد متعلق به تراکتورسازی ایران، 15 درصد متعلق به تایدواتر، 15درصد توسعه معادن روی و 0.4درصد سرمایه متعلق به سرمایه گذاری پویا همگام و 0.4درصد نیز متعلق به شرکت کیا مهستان است.
هزینه هایی که تحت عنوان هزینه های عملیاتی عنوان شده و در سال 97 بالغ بر 3.8 میلیارد تومان و در سال 98 به 700 میلیون تومان رسیده برای یک شرکت خدمات بیمه ای که پرداخت خسارت ندارد از جمله ابهامات مالی است.

بنابراین هزینه عملیاتی این شرکت خدمات بیمه ای چیست و آیا جزء هزینه های قابل قبول مالیاتی است؟
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->

تاخیر یک ساله ی افشای اطلاعات یک شرکت خدمات بیمه ای و قفل منابع شرکت های بیمه در سبد مالی خودروسازان و ابهامات مالی عملکرد این پرسش را ایجاد می کند که شرکت ها باید دقت بیشتری در رصد فعالیت ها داشته باشند و یا بیمه مرکزی باید فراست و ذکاوت بیشتری را برای ارزیابی ها به خرج دهد؟



در تبصره 5 ماده 5 آیین نامه 75 آمده است: 
  1. حق‌بیمه دریافتی اعم از چک یا پرداخت الکترونیکی را قبل از پایان وقت اداری روزی که دریافت کرده است به حساب بانکی شرکت بیمهمربوط واریز کند و در موارد استثنایی به صندوق آن شرکت تحویل نماید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود