امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
02/20 1400

 گروه سایبان - برای نخستین بار اعضای هیات مدیره بیمه ملت به صورت رسمی دریافتی های خود را منتشر کردند.


به گزارش رازپول، هیات مدیره بیمه ملت در گزارش رسمی هیات مدیره به سهام داران در کنار افشای پرتفوی 2 هزار میلیارد تومانی سال گذشته و افزایش 573 درصدی سود خالص هر سهم در راستای شفافیت و پاسخ گویی به ذی نفعان میزان دریافتی های هیات مدیره را نیز افشا کرده است.


اهمیت این موضوع از آنجایی آشکار می شود که عدم شفافیت در رفتارهای مالی بنگاه های اقتصادی یکی از مهم ترین مقوله های افزایش ریسک تجاری و تبع آن کاهش رتبه اعتباری خواهد بود.

از سوی دیگر اهمیت شفافیت نظام مالی در این بنگاه ها در کنار وجود ابهامات بسیار در این حوزه باعث می شود تا قدرت پذیرش شایعه به عنوان یک آفت بر برنامه های استراتژیک سطح عالی شرکت ها عملا به زمین گیر کردن نظامات ارزش ساز تبدیل شود و  فرصت های بهره برداری برای رقبا مهیا گردد.


بنابراین این اقدام بیمه ملت می تواند به عنوان راهبردی در جهت کنترل ریسک های غیر سیستماتیک به شمار آید و این سبک شفاف سازی های به هنگام می تواند به دستاوردهایی نظیر وفادار سازی کلیه ذی نفعان و صاحبین سهام منجر شود.


بحث شفاف سازی دریافتی مدیران در صنعت بیمه از آنجایی رنگ و بوی خاص گرفت که در زمان وزارت علی طیب نیا در وزارت اقتصاد با عزل محمد ابراهیم امین وارد فصل جدیدی شد. علی طیب نیا که با روحیه ی معلمی و شعار شفافیت کرسی وزارت را تحویل گرفت بر این باور بود که ویژه خواری و عدم شفافیت دو ضلع مخرب در راستای بنگاه است که لطمات بسیاری را به بدنه اقتصاد کشور تحمیل می کند.

بررسی ها از گزارشات رسمی اذعان دارد که میانگین ماهانه دریافتی اعضای هیات مدیره در محدوده 26 میلیون تومان است.

.

  1. میهمان
    پاسخ 20 اردیبهشت 1400 17:49 ایرونی
    این مطلب یعنی چی ؟یعنی میتونیم به بیمه ملت امید وار باشیم ضرر هامون جبران میشه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود