امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
02/11 1400

 گروه سایبان - ششم اردیبهشت ماه خبرگزاری تسنیم در خصوص انتصابات بیمه ایران یک کاریکاتور را منتشر کرد که تاکنون واکنشی از سوی این شرکت در پاسخ به آن اطلاع رسانی نشده است.

بیمه ایران در روزهای اخیر تغییرات مدیریتی را رقم زده است و تسنیم با زبان کاریکاتور به این موضوع پرداخته است. در این کاریکاتور از کلیدواژه هایی مانند «انتصاب»، «اتوبوسی»، «پارکینگ» و «مدیریت نوردی» استفاده شده، اما روابط عمومی بیمه ایران هنوز واکنشی به این طرح نشان نداده است.


چندی پیش بود که با حکم مجید بختیاری مدیرعامل بیمه ایران، ولی مهدی پور به عنوان سرپرست روابط عمومی این شرکت منصوب شد.

در روزهای اخیر برخی انتصابات دیگر در این شرکت بیمه ای رقم خورده است و در مراسم انتصاب اخیر سرپرست جدید مدیریت شعب استان کرمان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حضور داشته است.مراسم تکریم و تودیع «حسن عمادآبادی» مدیر کل سابق بیمه ایران استان کرمان و معرفی «رضا حیدری» سرپرست جدید مدیریت شعب  استان کرمان با حضور مهندس بختیاری مدیر عامل و فراشیانی سرپرست معاونت حقوقی و هماهنگی امور استانها، شعب و نمایندگی ها، دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راوردر مجلس شورای اسلامی، شهسواری سرپرست سازمان امور اقتصاد و دارایی استان، هنر آموز رییس اداره کل حراست سازمان امور اقتصادی و دارایی و همچنین رییسان شعب و انجمن صنفی استان، برگزار شده است.


ازسوی دیگر در روزهای اخیر در حکمی از سوی مدیرعامل سید محمد حسینی به عنوان سرپرست مدیریت استان هرمزگان منصوب شده است.

همچنین در حکم دیگری جهانگیر کرمی نیز به عنوان سرپرست اداره کل بیمه های اتومبیل در این شرکت منصوب شده است.

مهدی عسگری سبزواری نیز ظاهرا به عنوان سرپرست مدیریت استان خراسان رضوی انتخاب شده است.


کانال های تلگرامی منتسب به بیمه ایران در خبری از احکام دیگری برای اباذر فعال به عنوان مدیر مجتمع تجارت، علیرضا ممتاز به عنوان سرپرست مجتمع آزادی، محمد بهرامی نوکندی به عنوان سرپرست مجتمع شمیران و محمد مهدی ناطقی به عنوان سرپرست استان خراسان شمالی خبر می دهند.


همچنین جواد احمدی نیز به عنوان سرپرست اداره کل امور پشتیبانی در فروردین ماه منصوب شده است.


مریم کاویانی فر نیز با حکم بختیاری نیز به عنوان مدیرکل امور حقوقی رهسپار این مدیریت شده است.


از بهرام دارایی نیز به عنوان سرپرست مدیرکل بیمه ایران استان گلستان که به تازگی منصوب شده نام برده می شود. 

احمد صفرزاده به عنوان معاون فنی و عباسعلی فراشیانی به عنوان معاونت حقوقی و هماهنگی امور استانها ، شعب و نمایندگی دیگر تغییرات مدیریتی روزهای اخیر بوده اند.


در این میان خبرهایی از تغییرات مدیریتی در شرکت های اقماری بیمه ایران نیز شنیده می شود .


انتخابات و انتصابات مدیران از جمله اختیارات مدیرعامل است که البته باید بنابرموازین آیین نامه 90 شورای عالی بیمه که آیین نامه ای برای «نحوه احراز صلاحیت حرفه­ ای کارکنان کلیدی و عملیاتی مؤسسات بیمه» است، صورت گیرد. این در حالی است که به طور مثال پست معاونت فنی شرکت با بازنشستگی زاهدنیا خالی مانده بود.


ماده ۴ آیین نامه 90 اذعان دارد که انتصاب افراد به سمت کارکنان کلیدی قبل از صدور تاییدیه ممنوع است و مؤسسه بیمه موظف است قبل از انتصاب، صلاحیت حرفه ای آنها را به تایید بیمه مرکزی برساند. در لیست افراد کلیدی که باید تائیدیه های لازم را به دست آورند پس از مدیرعامل و هیات مدیره و معاون فنی،مسئول فنی هر یک از رشته ها ،مسئول مالی و سرپرست منطقه ، رئیس مجتمع و رئیس شعبه نیز دیده می شود.


بنابراین به نظر نمی رسد انتصابات شایسته و متناسب با موازین آیین نامه 90 در بیمه ایران با موضع «سکوت» در مواجه با این کاریکاتور حرفه ای باشد.

سایت بیمه مرکزی آخرین مدیران به تائید رسیده مقام ناظر را به قرار زیر اعلام کرده است.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود