امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
02/2 1400

گروه سایبان - «احمد سازگار» کیست و چطور به بیمه حافظ پیوست؟

 


«احمد سازگار» به عنوان کارشناس در شعبه بروجرد بیمه ایران استخدام و برای ادامه تحصیل به تهران و در بخش مدیریت بیمه های اشخاص منتقل شد.


 او تحصیلات خود را در مقطع لیسانس در رشته مدیریت بیمه و فوق لیسانس را در رشته مدیریت دولتی دنبال کرد.


او دوره های آموزش ضمن خدمت را از طرف مرکز آموزش بیمه ایران در داخل و خارج از کشور در رشته های مختلف طی کرد و در بیمه های اشخاص تا بخش معاون اداره کل نظارت بر خسارت پیش رفت و  با موج جوانگرایی در زمان مدیرعاملی «موسی الرضا» به عنوان مدیر کل استان لرستان منصوب شد. «حمیدرضا جمالی نژاد» نیز به عنوان جوان تحصیلکرده دیگر معاون فنی وی در آن مقطع بود که پس از بازگشت «سازگار» به تهران «جمالی نژاد» هم به عنوان مدیرکل استان ایلام منصوب شد.


او پس از بازگشت از لرستان به تهران به عنوان رئیس اداره کل نظارت بر خسارت بیمه های اشخاص مشغول به خدمت شد.


چند ماه پس از انتصاب «محمدعباس زادگان» به عنوان مدیرعامل در بیمه ایران و در سال 1381 پس از آنکه «احمد صفری» به عنوان رئیس مجتمع بازار منصوب شد و از مجتمع فاطمی رفت، «سازگار» به جهت علاقه مندی و توانایی هایی که از خود نشان داده بود به عنوان رئیس مجتمع فاطمی منصوب شد و اولین سیستم اخذ نوبت دهی و تسریع در فرآیند ارزیابی خسارت اتومبیل را در آن مجتمع راه اندازی کرد تا از سرگردانی مشتریان زیاد این شعبه جلوگیری کند.


در دوره «عباس زادگان»  پس از بازنشستگی «نادر قائمی» از مجتمع مطهری، «سازگار» به عنوان رئیس بزرگترین مجتمع امور بیمه ای کشور منصوب شد تا جایی که در مجتمع مطهری به موضوع بیمه «کارت سبز» و رویه صدور و ثبت خسارت ورود و موضوع و حواشی آنرا کشف و ساماندهی کرد.


پس از ورود «محمد آسوده» به بیمه ایران، سه مرتبه مدیر امور شعب و نمایندگان دچار تغییر شد و در سال 1385 «سیاوش سعیدیان» که با حفظ سمت مدیریت استان اصفهان، مدیر امور شعب و نمایندگان بود جای خود را به «سازگار» داد. بر این اساس «سازگار» با ترک ریاست مجتمع مطهری به عنوان مدیر امور شعب و نمایندگان بیمه ایران منصوب و «عباسعلی فراشیانی» نیز به جای نامبرده به عنوان رئیس شعبه مطهری انتخاب شد. البته «سعیدیان» نیز مسئولیت بیمه ایران استان اصفهان را برعهده گرفت.


در این میان «خلیل حسن زاده کمند» نیز که از کرمان بازگشته بود و رئیس کل اداره حسابرسی بود به جای «فراشیانی» به شعبه ممتاز شرق رفت و به عنوان رئیس شعبه منصوب شد.


«سازگار» در زمان مدیریت «جوادسهامیان» در بیمه ایران به عنوان عضو شورای فنی منصوب شد اما معلوم نشد که چرا در این دوره با درخواست خود بازنشستگی پیش از موعد گرفت.

پس از بازنشستگی به «مسعود حجاریان» در بیمه ملت پیوست و مسئولیت هایی نظیر مدیر امور نمایندگان و کارگزاران، مدیر مجتمع مرکزی و مدیر بیمه های اتومبیل (با حفظ سمت عضو شورای فنی) داشت.


 پس از آن به بیمه خاورمیانه رفت و  در بیمه تخصصی زندگی خاورمیانه مدیر امور نمایندگان و مدیر فنی، معاون فنی و(عضو شورای راهبری با حفظ سمت) شد.

 پس از آن نیز مشاور بسیاری از مدیران بیمه ای بوده است و اخیرا نیز به عنوان رئیس شورای فنی به بیمه حافظ پیوسته است.

تدریس رشته های بیمه اشخاص و مسئولیت در دانشگاه آزاد و دانشکده علوم اقتصادی و تدوین تعرفه ارزیابی خسارت اتومبیل با اقتباس از تعرفه خسارت درمان موسوم به تعرفه کالیفرنیا و تألیف جزوه آموزشی بیمه اشخاص با همکاری خانم مروج در مرکز آموزش بیمه ایران نیز در کارنامه او دیده می‌شود.

بیمه حافظ در خصوص انتصاب اخیر او در در سایت خود می نویسد: اولین جلسه شورای فنی بیمه حافظ در سال 1400 با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، در محل سالن کنفرانس شرکت برگزار و آقای احمد سازگار به عنوان رئیس شورای فنی شرکت بیمه حافظ، منصوب گردید.

دودانگه رئیس هیئت مدیره بیمه حافظ در این جلسه، ضمن اعطای احکام اعضای شورای فنی،  بخش فنی را مهمترین رکن شرکت های بیمه ای برشمرد و افزود: رویکرد اصلی بیمه حافظ یک نگاه حرفه ای و برپایه دانش است به همین منظور جلسات شورای فنی می تواند زمینه ساز پیشرفت روزافزون و هماهنگی بین علم و تجربه در این شرکت باشد.


احمد سازگار رئیس شورای فنی بیمه حافظ در این جلسه با بیان اینکه در شرکت های بیمه، متناسب با ارتقاء و تعالی سازمانی، لازم است که استاندارد هایی وجود داشته باشد که برخی از فعالیت های بیمه گری، از جنبه فنی ( فنی بیمه ای) مورد بررسی قرار گیرد و این بررسی از وظایف شورای فنی می باشد و به بیان دیگر تعامل نزدیک علم و تجربه، می تواند از عوامل اصلی پیشرفت یک سازمان می باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود