امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
01/29 1400

گروه سایبان - لیست شرکت های مجاز به قبولی اتکایی طولانی تر شده است و حالا از بیمه مرکزی خبر می رسد که  بیمه های آسیا و بیمه البرز در سرلیست مجاز قبولی اتکایی قرارگرفته اند.


به گزارش رازپول، در حالی که شرکت های بزرگی مانند آسیا، دانا و البرز در سال های اخیر در فهرست شرکت های مجاز به قبولی اتکایی قرارنداشتند اما به تازگی در جدولی که نهاد ناظر صادر کرده است پس از بیمه ایران ، بیمه های آسیا و البرز هم در این لیست قرار گرفته اند.

مجوز قبولی اتکایی برای شرکت های مستقیم در حالی ارائه شده که بیمه مرکزی در سال گذشته به 3 شرکت بیمه اتکایی مجوز راه اندازی اعطا کرده است که هنوز هیچ یک پروسه قانونی راه اندازی را به صورت کامل طی نکرده اند.

پیش از این برخی مدیران اتکایی به حضور بیمه های مستقیم در بازار اتکایی و سرمایه پایین شرکت ها در این بخش مواردی را مطرح کردند.


پیش از این بیمه آسیا اعلام کرده بود بنابر اعلام مديركل پذيرش موسسات و دفاتر بيمه اي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ایران و با توجه به احراز شرایط ضوابط اجرائی ماده ۲۰ آئین نامه شماره 40.5 شورایعالی بیمه در خصوص شرایط قبولی اتکایی شرکت های بیمه مستقیم، مجوز قبولی اتکایی از داخل شرکت بیمه آسیا مورد تائید قرار گرفت .

 بيمه آسيا با سهم بيش از 10درصدي پرتفوي بازار بيمه كشور، سطح يك توانگري مالي، بالاترین ظرفیت مجاز نگهداری در بین شرکت های بیمه خصوصی( حدود ده هزار و هفتصد و شصت و نه میلیارد ریال) و بیش از پنج هزار و سیصد و هشتاد میلیارد ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی و با توجه به توانمندی ها و قابلیت های فنی و مالی، ارائه خدمات خود در بازار بیمه اتکایی را گسترش خواهد داد.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود