امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
01/25 1400

 

گروه سایبان - قرارداد بانک مسکن پس از جدایی از بیمه آرمان در میان شرکت های بیمه به یک جاذبه ی درآمدی تبدیل شده است.


خبر پایان قرارداد بانک مسکن با بیمه آرمان در سال گذشته منتشر شد و پس از انتشار این خبر از آرمان زمزمه جدایی پیکارجو نیز شنیده شد. هرچند که به نظر نمی رسد ارتباط مستقیمی بین این دو خبر وجود داشته باشد اما در سال های اخیر مسکن یکی از مهمترین پرتفوهای بیمه آرمان بوده است.


اما پایان قرارداد بانک مسکن که حالا شایان از اعضای هیات مدیره قبلی بانک ملی به صندلی مدیرعاملی آن تکیه زده گمانه زنی ها را برای حضور این بیمه گذار بزرگ با سایر شرکت های بیمه ای تقویت کرد. در این میان خبر رسید که احتمالا به واسطه قرارداد قبلی بانک ملی با بیمه البرز احتمال سپردن بیمه نامه این مشتری بزرگ به این شرکت وجود دارد.


اما در حالی که ظاهرا البرز هم در بررسی ها دیده شده از گوشه و کنار خبر می رسد که بانک مسکن بنادارد که بررسی های بیشتری انجام شود.


همه این موارد در حالی عنوان می شود که در سنوات گذشته قرارداد بانک مسکن از طریق شرکت خدمات بیمه ای متعلق به بانک منعقد شده و ظاهرا منافع کارمزد هم به بانک تعلق می گرفته است.


برخی منابع خبری خدمات و کارمزدهای قراردادهای بزرگ را دلیلی بر حساسیت این قراردادها عنوان می کنند.


در این میان شنیده می شود که برخی کارگزاران به واسطه حضور فعال و ارتباط مطلوب با برخی شرکت های بیمه رایزنی های گسترده ای را آغاز کرده اند. اما باید منتظر ماند و دید آیا شرکت های بیمه ای در لیست انتظار قرارداد نرخ و شرایط خود را برای این قرارداد بزرگ به چه شکل ارائه خواهند کرد ؟

آیا مازادی در این گونه قراردادها می توان در نظر گرفت؟


به نظر می رسد که شرکت های بیمه ای که به تازگی مدیرعاملان خود را جابه جا کرده اند و یا شرکت هایی که در زمان هیات مدیره ای شایان در بانک ملی با این بانک قرارداد داشته اند، دارای شانس خوبی برای مانور در زمینه این پرتفوی بیمه ای هستند، چرا که این قرارداد بزرگ می تواند دیوارهای صوتی را در بین کلیه ذی نفعان این شرکت ها به صدا درآورد و به عنوان قراردادی با اهمیت در پرتفوی افشا شود.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود