امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
01/24 1400

 

گروه سایبان - چطور طرح و  هزینه بازآفرینی نشان تجاری و شعار سازمانی بیمه رازی نقش بر آب شد؟ ظاهرا استراتژی های جدید مدیریتی این شرکت جایی برای اجرای طرحی که میلیاردها تومان برای پیاده سازی و اجرای آن هزینه شده ندارد.

بیمه رازی در سال گذشته یک درصد حق بیمه سالانه را به هزینه های تبلیغاتی اختصاص داد و گزارش 6 ماهه این شرکت اذعان دارد که رازی 15 میلیارد تومان در این مدت صرف تبلیغات کرد.


اما افزایش قابل توجه رقم بودجه تبلیغاتی به چه دلیل بود؟

چندی پیش بود که این شرکت اعلام کرد، در آستانه ورود به قرن جدید هجری شمسی (۱۴۰۰)، و با درک تحولات جدی در سبک زندگی اقشار مختلف مردم و جامعه و نیز تغییرات قابل توجه در مدل های کسب و کار صنعت بیمه، شرکت بیمه رازی به عنوان اولین بیمه خصوصی کشور، همزمان با ورود به هفدهمین سال فعالیت و تجربه، مصمم گردید تصویر جدیدتری از هویت بصری و کلامی خود منتشر کند.


بدون تردید تاکنون نشان تجاری بیمه رازی یکی از لوگوهای شناخته شده و دارای طراحی مدرن بوده است. رویکردهای جدید و بلوغ تجربی شرکت، موجب گردید این دارایی ارزشمند با کمال احترام به گذشته پر افتخار شرکت، از نظر مهندسی قدری اصلاح و با حفظ مولفه های اصلی بازطراحی شود. در طراحی جدید، صلابت و استواری مربع لوگوی بیمه رازی با هم افزایی نشان تیک که نماد اصلی هویت بصری بیمه رازی می باشد، تقویت و مستحکم شده است به گونه ای که “تیک“ از فضای محصورخارج، آزاد و رها شده است که این خود می تواند به عبارتی بیانگر دیدگاه باز و نواندیشانه در شرکت باشد همچنین “تیک“ در بازطراحی جدید همچون استوانه ای مستحکم در ترکیب با بخشی از مربع و به عنوان تکیه گاه در ضلع شروع مربع با آن یکپارچه شده است و این نیز خود مفهوم یکپارچگی و هم افزایی در شرکت را تقویت می نماید.


همچنین شرکت بیمه رازی با تبیین ارزش های بنیادین “دلسوزی ، اخلاق مداری و دانایی” و نیز ترسیم اهداف بلند مدت و راهبردهای کلان خود سعی دارد در افق ۱۴۰۴ به عنوان یک “سازمان الگوی ایرانی” مورد تحسین همکاران قرار گیرد. با الهام از این هدف بلند، در طراحی جدید نشان تجاری شرکت ، سعی بر آن شد که ترکیب رنگ های لوگوی جدید، برگرفته از رنگ پرچم کشور و به عبارتی متعهد شدن به پذیرش نقش بیمه رازی در توسعه صنعت بیمه و رشد ضریب نفوذ بیمه در تراز ملی باشد بنابراین نشان جدید تجاری شرکت دارای سه رنگ سبز، سفید و قرمز برگرفته از پرچم مقدس این آب و خاک است.


بازآفرینی نشان تجاری و هویت سازمانی طرحی است که در بیمه رازی پس از تغییرات مدیریتی در این شرکت ظاهرا ابتر مانده هرچند که در بنگاههای تجاری مسلما این تغییرات حاصل تصمیم گیری تنها شخص مدیرعامل شرکت نیست و با همراهی بدنه و هیات مدیره اجرایی می شود.


علی جباری پس از حضور در این شرکت در عکس ها، تصاویر و سایت اطلاع رسانی بیمه رازی تلویحا اعلام کرد که اقدامات گذشته در این خصوص مورد تائید او نیست، اما آیا این اقدامات مورد تائید هیات مدیره نیز نبوده است؟


او در سخنرانی های اولیه خود در این شرکت  اعلام کرد سال آینده، سال اوج بیمه رازی با ۵چرخش استراتژیک است.

وی با بیان این رویکرد که بیمه رازی در روزهای آتی و سال آینده، ۵ چرخش استراتژیک را پیش رو دارند، اعلام کرد: چرخش استراتژیک زمانی اتفاق می افتد که سازمان به مرحله ای می رسد که نیاز به دگرگون کردن همه چیز را احساس می کند.

ایشان تاکید کرد: برنامه تحول استراتژیک بیمه رازی که براساس اهداف و استراتژی های بنده و اعضای محترم هیئت مدیره بیمه رازی در چارچوب ۵چرخش استراتژیک، ۱۵ هدف کلان و ۲۰ راهبرد با اهداف بنیادین: الف) ارتقاء جایگاه و اعتبار بیمه رازی در صنعت بیمه، ب)افزایش اثربخشی و کارآمدی شرکت به عنوان بیمه گر حرفه ای برای بیمه گزاران، آحاد مردم و سهامداران شرکت دنبال خواهد شد.

سپس ایشان برنامه‌‌ ریزی و تدوین اهداف برای سال ۱۴۰۰ را ضروری و حائز اهمیت بسیار دانست و تمرکز و توجه ویژه بر چرخش های استراتژیک به همراه اهداف و رویکردهای شرکت را از برنامه های اصلی بیان کرد.


ایشان تأکید بر چرخش استراتژیک در ساختار و فرایندها از ستاد محوری به شعبه و نماینده محوری، چرخش استراتژیک از بیمه گری متعارف و سنتی به بیمه گری دیجیتال در کل زنجیره ارزش با تمرکز بر شبکه فروش، همچنین با چرخش از بازاریابی محافظه کارانه به بازاریابی تهاجمی با رویکرد توسعه کمی و کیفی پرتفوی شرکت و مشتری مداری و افزایش میزان وفاداری و وابستگی مشتریان به بیمه رازی و تمایز در کیفیت خدمات و کاهش هزینه ها را از برنامه های سال جدید عنوان کرد.

افق چشم انداز بیمه رازی تا سال 1404 این طور تعریف شده است: در بین سه بیمه گر برتر کشواز نظر میزان کیفیت و پایداری سود.

در این میان ارزش های سازمانی این شرکت دلسوزی، اخلاق مداری و دانایی عنوان شده است . بنابراین پرسش اصلی این است که آیا این چرخش در مدار این ارزش ها قرار می گیرد؟و آیا تصمیم بر تغییرات با توجه و نگرش به این ارزش ها نبوده است ؟


هیات مدیره بیمه رازی در ماه های اخیر تغییراتی نداشته است. اما چه شد طرحی که پیش از این مطلوب نظر بود حالا به یک باره از نظرها افتاده است؟ آیا این هیات مدیره به لحاظ نگرشی همان هیات مدیره چند ماه پیش است و هنوز با همان استحکام به آینده بیمه رازی می نگرد؟

رازپول از دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه استقبال می کند.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود