امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
12/25 1399

 گروه سایبان - «اتکایی امین» به عنوان قدیمی ترین بیمه اتکایی کشور در سایه عملکرد و شفافیت مالی خود توانست موافقت هیات پذیرش را جهت انتقال به تابلوی اصلی بورس اوراق بهادار تهران به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی بیمه اتکایی امین، افزایش سرمایه شرکت به 390 میلیارد تومان، سودآوری در 10 سال گذشته، کیفیت سودآوری و نبود بندهای دارای اثر مالی با اهمیت در صورت های مالی بیمه اتکایی امین سبب شده است تا شرایط لازم برای انتقال از بازار فرابورس به تابلوی اصلی بورس فراهم شود وهیات پذیرش ضمن ابراز رضایت از عملکرد مالی شفاف موافقت خود را با این انتقال که فرآیند آن در ابتدای سال 1400 عملیاتی خواهد شد، اعلام کند.


شرکت بیمه اتکایی امین در اواسط بهمن سال 1399 درخواست خود را جهت پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران ارائه و پس از بررسی شرایط توسط بورس اوراق بهادار تهران ، جلسه هیات پذیرش بورس در خصوص بررسی درخواست انتقال شرکت بیمه اتکایی امین (سهامی عام) از فرابورس ایران به بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ 1399/12/13 برگزار گردید.


 در این جلسه گزارش مفصلی از نحوه فعالیت، عملکرد و وضعیت مالی شرکت در سال مالی منتهی به 1399/06/31 و پیش بینی شش ماهه اول سال مالی 1400 ارائه و سپس به کلیه سوالات مطروحه از جانب اعضای محترم هیات پذیرش که عموماً در خصوص ماهیت شرکت، وضعیت و عملکرد مالی و بندهای گزارش حسابرس برای سال مالی منتهی به 1399/06/31 بوده به طور کامل پاسخ داده شد.

هیات پذیرش با ابراز رضایت از عملکرد و شفافیت مالی شرکت موافقت خود با انتقال به بازار بورس اوراق بهادار تهران طی نامه به شماره 18/87220 مورخ 1399/12/20 پس از انجام موارد درخواستی توسط شرکت را اعلام نمود.


لازم بذکر است که فرآیند انتقال شرکت در دست انجام بوده و در اوایل سال جاری شرکت در بورس اوراق بهادار تهران معامله خواهد شد.


پذیرش اتکایی امین در بورس ضمن اینکه به توسعه بازار سرمایه و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی کمک می‌کند، گسترش فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی را به‌دنبال داشته و در عین حال مزایای متعددی را برای سهام داران خواهد داشت.


سهولت در تأمین مالی از طریق انتشار سهام و سایر اوراق بهادار، استفاده از معافیت‌های مالیاتی، به‌روزرسانی ارزش واقعی شرکت، کسب وجهه، اعتبار و اعتماد عمومی، افزایش اعتبار داخلی و خارجی و تأمین مالی و سهولت در استفاده از تسهیلات بانكی و سایر ابزارهای تأمین مالی از جمله دستاوردهایی است که نتایج مثبت آن برای سهام داران این شرکت ایجاد ارزش افزوده خواهد کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود