امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/3 1399

 گروه سایبان - برنامه افزایش سرمایه بیمه ملت جایگاه این شرکت را به رتبه دوم از این منظر سرمایه در بین فعالان این صنعت ارتقا خواهد داد.

به گزارش رازپول بیمه ملت به تازگی گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ 1399/11/25 هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ 2,850,000,000,000 ریال به مبلغ 32,741,000,000,000 ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور به منظور اصلاح ساختار مالي در جهت توسعه پرتفوي حق بيمه و افزايش سهم بازار و تقويت توان مالي شرکت ارائه کرده است.

این شرکت بیمه ای با چنین افزایش سرمایه ای پس از بیمه ایران که 34 هزار میلیارد ریال سرمایه دارد، دومین شرکت بیمه ای کشور خواهد بود.


هیات مدیره این شرکت هدف این اقدام را افزایش سهم نگهداری داخلی، گسترش بازار اتکایی، گسترش بازار نفت و انرژی، گسترش بازار بیمه های کنسرسیوم، افزایش سطح رقابت با سایر شرکت های بیمه، حفظ توان اقتصادی شرکت در شرایط رقابتی و افزایش حوزه عمل در بخش سرمایه گذاری بیان کرده است.


اما نتیجه مستقیم این اقدام بیمه ملت حداکثرسازی ثروت صاحبان سهام خواهد بود چراکه گسترش فعالیت های بیمه ای شرکت به افزایش درآمدهای عملیاتی و متعاقب آن درآمدهای سرمایه گذاری خواهد انجامید که تاثیر غیرقابل انکاری در سود تقسیمی هر سهم و قیمت سهم این شرکت در آینده خواهد داشت.

بنابراین به نظر می رسد که نه تنها حقوق صاحبان سهام و سود شرکت افزایش داشته باشد بلکه ارتقا نرخ بازده برای سهام داران انتظار می رود.


از سوی دیگر تغییر در پرتفوی این شرکت بیمه ای و خروج برخی بیمه گذاران و اخذ ذخیره مطالبات مشکوک الوصول سالهای گذشته نوید کاهش ریسک های پیش رو را می دهد.

بیمه ملت هرچند که به لحاظ قدمت فعالیت دارای سابقه فعالیت قابل توجهی است اما سهم بازار این شرکت بیمه ای متناسب با این روند تاریخی نبوده است بنابراین به نظر می رسد که بیمه ملت در راهبرد بلندمدت خود جهت دستیابی به پیش بینی های برنامه ریزی شده نیاز به چنین حرکتی را احساس کرده است. بنابراین اکچوئری و ارائه نرخ های فنی نیاز اساسی این شرکت بیمه ای در روزهای آینده است. آنچه مسلم از پویایی و تغییرات محیط اقتصادی سبب تحرک در صنعت بیمه شده است و بیمه ملت با سرمایه 2850 میلیارد ریال در پاسخ به این پویایی افزایش سرمایه فعلی 1049درصدی را در دستور کار قرارداده است و این حرکت به رویدادهای مثبت آینده کمک خواهد کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود