امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
11/29 1399

گروه سایبان - رئیس پژوهشکده بیمه مرکزی در حالی از کاهش 5 درصدی حق بیمه تولیدی در 9 ماهه امسال خبر می دهد که وزیر اقتصاد در مراسم روز بیمه به افزایش 2 برابری حق بیمه تولیدی کشور در 7 ماهه امسال اشاره دارد، رشدی که کردبچه آنرا موهوم می داند.

به گزارش رازپول، روابط عمومی پژوهشکده بیمه در روز گذشته در خبری به نقل از کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه آورده بود که با استناد به آخرین آمار شرکت‌های بیمه در 9 ماهه اخیر حق‌بیمه تولیدی حقیقی 9 ماهه، حداقل 5 درصد کاهش داشته و این رقم در بیمه‌های زندگی حدود منفی 3 درصد بوده است. البته به گفته او، براساس ‌آمار اسمی، عملکرد شرکت‌های بیمه به ظاهر حدود 40 درصد رشد داشته است، اما در اقتصادی که شاخص تولید کننده آن فقط در بخش صنعت در 9 ماه اخیر نسبت به دوره مشابه سال قبل بیش از 75 درصد افزایش داشته، این افزایش اسمی  کاملا بی اهمیت است و توجه و افتخار به آن سرخوشی موهوم است که در علم اقتصاد به آن سرخوشی یا توهم پولی گفته می‌شود.

این در حالی است که در مطلبی که به نقل از وزیر اقتصاد در پیک بیمه مرکزی به چاپ رسیده است دژپسند اعلام کرده است که حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در 7 ماهه امسال به 43 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش دارد؟

بنابراین سوال این است که به تعبیر رئیس پژوهشکده آیا رشد حق بیمه اعلام شده از سوی وزیراقتصاد سرخوشی موهومی است که اهمیتی نیز ندارد؟

سخنان کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه دقیقا در زمانی که بحث استیضاح فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد از سوی مجلس مطرح شده چه پیامی دارد؟


 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود