امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
11/21 1399

  گروه سایبان - بیمه ملت روز گذشته از دو محصول «ملت تک» و «نشریه دیجیتالی» رونمایی کرد.

به گزارش رازپول، در این مراسم که با حضور اسماعیل دلفراز مدیرعامل بیمه ملت و جمعی از مدیران برگزار شد، دلفراز با اشاره به فضای نوین فناوری اطلاعات گفت: این فضا سبب می شود که محصولات بیمه ای به گونه ای دقیق تر و با هزینه تمام شده کمتر و با سهولت بیشتری به مشتریان عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت حرکت کرد که رفتارهای پرداخت خسارت نیز در این حوزه قابل تعریف باشد، گفت: جمع آوری بانک اطلاعاتی از مشتریان و سنجش و مدیریت ریسک قطعا به دریافت اطلاعات دقیقتر و کاهش هزینه کمک خواهدکرد.

دلفراز مقاومت در برابر فناوری های جدید در صنعت بیمه را مردود دانست و اضافه کرد که تکمیل زنجیره ارزش در صنعت بیمه نیازمند این تحول است و قطعا این پوست اندازی به گسترش ضریب نفوذ منجر خواهد شد .

مدیرعامل بیمه ملت راه افزایش ضریب نفوذ بیمه را طی مسیر استفاده از فناوری های نوین عنوان کرد و ادامه داد در محصولاتی مانند خودرو می توان با استفاده از سیستم اینترنت اشیا و سنجش رفتارها، حق بیمه متعادل تری را از افراد دریافت کرد.

وی با بیان اینکه امروز در رشته ثالث نرخ و شرایط مشابهی به همه افراد ارائه می شود که منطقی به نظر نمی رسد گفت: راهکارهای سنتی صنعت بیمه سبب شده با وجود راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی حق بیمه دریافتی از همه بیمه گذاران با توجه به ریسک های متفاوت تفاوت معناداری را تعریف نکند. این در حالی است که در صورت وجود بانک اطلاعاتی معتبر و راه اندازی فناوری های نوین زمینه کاهش هزینه بیمه گذاران به لحاظ صدور و پرداخت خسارت مناسب قابلیت اجرا پیدا می کند.

در ادامه این مراسم علیرضا علی سلیمانی معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ملت با اشاره به موانع رشد خدمات مالی صنعت بیمه در حوزه دیجیتال به پیچیدگی محصولات بیمه ای اشاره کرد و گفت: قدیمی بودن سیستم های بیمه ای، عدم درک روندهای اصلی توسط تصمیم سازان و تصمیم گیران، نبود فشار از سمت تقاضا و مداخلات نهاد ناظر اجازه رشد سریع در این بخش را نمی دهد.

وی با بیان اینکه مقررات دستگاه ناظر و دستورالعمل هایی که با فضای نوآوری هم خوانی ندارد اضافه کرد که اخیرا نامه ای از سوی نهاد ناظر به شرکت های بیمه ارسال شده است و شرکت های بیمه را برای فروش آنلاین بیمه ها در چارچوب هایی قرارداده است.

به گفته وی نهاد ناظر از شرکت های بیمه خواسته است تا با اخذ مجوز کارگزاری آنلاین و نحوه اتصال آنها به سیستم های بیمه گری نیز راهی ندارد جز اتصال سوئیچ بیمه مرکزی.

سلیمانی با بیان این مثال که شرکت های بیمه می توانند برای فروش بیمه نامه با اپراتورهای بزرگی همچون همراه اول و ایرانسل همکاری داشته باشند اما بر اساس مدل تعریف شده بیمه مرکزی همراه اول و ایرانسل هم باید مجوز کارگزاری
آنلاین دریافت کنند.

در تکمیل سخنان این بخش دلفراز عنوان کرد که شرکت های بیمه برای فروش از بیمه مرکزی مجوزهای لازم را دریافت کرده اند و به نظر می رسد که نظارت در فضای دیجیتال باید به شرکت های بیمه واگذار شود تا متناسب با شرایط شرکت ها و فروشندگان حوزه دیجیتال تصمیم گیری شود. به طور مثال چگونه می توان در فضایی که ضریب نفوذ موبایل افزایش چشک گیری داشته و شرکت ها در بستر فروش این حوزه قرار است فعالیت داشته باشند همراه اول را متقاعد کرد که در چارچوب مقررات نهاد ناظر بیمه ای حرکت کند؟

سلیمانی در ادامه به فرآیندهایی که منجر شکل گیری «ملت تک» شده اشاره کرد و تحول در بخش API در بیمه ملت را یکی از مهمترین راهکارها در این زمینه برشمرد. به گفته وی تحول در وب سرویس ها که تا پیش از این به صورت داخلی مورد بهره برداری قرار گرفته بود و پیوستن آن به کل زنجیره خدمات از جمله اقدامات در حوزه بوده است.

تدوین مدل همکاری و سازوکارهای قراردادی و سرمایه گذاری در حوزه استارت آپ ها و همکاری با مجموعه های اثرگذار نهاد ریاست جمهوری و مجموعه پلنت از دیگر مواردی بود که سلیمانی به آن اشاره کرد.

در ادامه این نشست از مجموعه محصولات «ملت تک» و «نشریه دیجیتالی» رونمایی شد.

«ملت تک» با ارائه سرویس های بیمه گری باز با کمک عرضه انواع APIهای بیمه ای در رشته ‌های مختلف و ایجاد بسترهای لازم برای همکاری استارتاپ‌ها با بیمه ملت و توسعه کسب و کار آنها قرار است فعالیت کند.

خدمات «ملت تک» شامل ارائه مشاوره و راهکارهای بیمه‌ای برای توسعه کسب‌ و کار استارتاپ‌ها، ایجاد ارتباط بین کارآفرینان و بازیگران فعال صنعت، ارائه آموزشهای تخصصی و متنوع در خصوص مباحث فنی، قانونی، حقوقی و مشاوره کسب‌ و کار است.

در حاشیه این مراسم مدیرعامل بیمه ملت در پاسخ به دغدغه شبکه فروش و پیاده سازی سیستم های جدید فروش گفت که بیمه ملت در کنار ادامه راهکارهای پیشین قرار است در حوزه فروش دیجیتال اقدام کند و این به معنای خداحافظی با روش های سنتی فروش نیست.

به گفته وی بیمه ملت در حوزه فروش دیجیتال به دنبال بازارهای جدید و قطعا صنعت بیمه به ذی نفعان خود توجه ویژه دارد.

دلفراز عنوان کرد که پرتفوی سنتی را بخش دیجیتال واگذار نخواهیم کرد و در حوزه دیجیتال به دنبال جذب بالاتر خواهیم بود.


لازم به ذکر است این مجله از طریق آدرس http://tech.melat.ir قابل مشاهده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود