امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
11/12 1399

 گروه سایبان - رئیس کل بیمه مرکزی در برنامه بازدید از دستاوردهای بیمه ای استان خوزستان با تشریح جزییات تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث از شرکت های بیمه خواست تا با تقویت توان انسانی و ایده های نوین از ظرفیت بیمه اجباری سی میلیون واحد مسکونی به عنوان فرصتی برای طراحی و عرضه بیمه نامه های تکمیلی استفاده کنند.


به گزارش رازپول به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در بازدید از پایانه پرداخت خسارات اتومبیل در اهواز با اعلام این مطلب افزود: با وجود برخی از موانع قانونی می توان با ارائه خدمات تسهیل گر و مردم محور ضریب اعتماد جامعه به این صنعت را افزایش داد.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره بر ضرورت تقویت بخش ارزیابی و کارشناسی نسبت به تسریع در عملیات بیمه گری تاکید کرد.

وی در همین راستا تصریح کرد: بیمه گران باید با اعتماد به مردم و کسب اعتماد متقابل در ارائه محصولات متنوع بیمه ای و در نهایت افزایش ضریب نفوذ بیمه موفق تر عمل کنند.

دکتر سلیمانی از مردم خسارت دیده به عنوان صاحبان حقوق یاد کرد و از مسئولان صنعت بیمه استان خوزستان درخواست کرد تا تسهیلات کافی را برای آنان فراهم آورند.


سلیمانی در بازدید از مجتمع قضایی ویژه تصادفات اهواز:

سامانه الکترونیکی فراگیر راهکار اصلی ساماندهی پرونده های خسارت تصادفات است

راه اندازی گسترده مجتمع های قضایی ویژه تصادفات علاوه بر افزایش سطح رضایت عمومی از میزان تخلفات و تقلبات نیز می کاهد.

غلامرضا سلیمانی در بازدید از مجتمع قضایی ویژه تصادفات استان خوزستان، ضمن اعلام این مطلب افزود: دقت در محاسبه و سرعت در بررسی پرونده و پرداخت متناسب خسارت می تواند ضریب اعتماد را به خدمات صنعت بیمه بالاتر ببرد.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر رفع نواقص موجود در ارزیابی خسارت و فرایند پرداخت آن، تصریح کرد: ایجاد یک سامانه الکترونیکی فراگیر با حضور صنعت بیمه و تمامی ذینفعان اعم از دادگاه ها، پزشکی قانونی، پلیس و سایر دستگاه ها می تواند در سرعت بخشی به ارائه خدمات برتر، نقش مهمی را ایفا کند.

وی بهبود در امرخدمات رسانی را از مهمترین اهداف نهادناظر صنعت بیمه دانست و گفت: در صورت همراهی و هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در موضوع استقرار سامانه مشترک تصادفات، وضعیت رسیدگی به پرونده های این حوزه با دقت و شتاب مطلوب تری رسیدگی خواهد شد.

رییس شورای عالی بیمه از ضرورت ساماندهی موتورسیکلت ها در سطح کشور سخن گفت و از دستگاه های متناظر خواست تا برای کنترل خسارات و تلفات این حوزه، حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش بیمه گران استان خوزستان قدردانی کرد و با اشاره به تنوع محصولات بیمه ای در کشور، اظهار داشت: رضایت عمومی، سرمایه اصلی صنعت بیمه است و رشته شخص ثالث به عنوان ویترین این صنعت باید فعال تر و پویاتر عمل کند.

در این بازدید حسن مرادی _رییس مجتمع قضایی رسیدگی به تخلفات اهواز_ با قدردانی از توجه نهادناظر صنعت بیمه و مدیران شرکت در بازدید از این مجموعه به طرح مسائل و مشکلات بیمه ای در سطح استان پرداخت.

وی از ارتقای سطح رسیدگی به پرونده های تصادفات استان در این مجتمع قضایی خبر داد و گفت: شتاب قضایی در حوزه رسیدگی به پرونده های تصادفات با تقویت بدنه کارشناسی از روند رو به رشدی برخوردار است.

مرادی با انتقاد از بازگشت وسایل نقلیه معیوب و اسقاطی به سطح شهر از مسئولان ملی خواست تا برای حل این معضل، تدابیری اتخاذ کنند.


با حضور رییس کل بیمه مرکزی و مقامات ارشد صنعت بیمه؛

شعبه انقلاب بیمه آسیا در اهواز افتتاح شد

غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاح شعبه انقلاب بیمه آسیا در اهواز با اعلام این مطلب افزود: ظرفیت های استان خوزستان در تحقق شعار جهش تولید در حوزه صنعت بیمه بسیار بالا است و باید ضریب نفوذ بیمه در این استان، افزایش یابد.

رییس کل بیمه مرکزی از "جهش خدمت" به عنوان زیرساخت توسعه ای "جهش تولید" یاد کرد و اظهار داشت: افزایش ضریب نفوذ بیمه از نشانه های توسعه یافتگی و رشد اقتصادی کشورهاست و آمار فعلی بیمه در ایران چندان رضایت بخش نیست.

وی رقابت های نادرست بیمه ای را عامل توزیع فقر در این صنعت، ارزیابی کرد و گفت: بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا، بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد و اجرای طرح های مبتکرانه و نوین بیمه ای می تواند ظرفیت صنعت بیمه را افزایش دهد.

رییس شورای عالی بیمه با تاکید بر استمرار سفرهای استانی خود و مقامات ارشد صنعت بیمه از طرح مسائل و مشکلات بیمه گران استان ها استقبال کرد و از تلاش برای رفع موانع قانونی و شیوه های تسهیل امر بیمه گری خبر داد.

رییس کل بیمه مرکزی با اعلام این مطلب که بیمه مرکزی به دنبال امضای طلایی نیست، تصریح کرد: سرنوشت صنعت بیمه با نیروهای خلاق آن گره خورده و به همین خاطر با اشتیاق از طرح های توسعه گرا و فرهنگ گستر صنعت بیمه استقبال می کنیم.


رییس کل بیمه مرکزی در آیین گشایش شعبه مرکزی بیمه تجارت نو اهواز:

جوانگرایی از ابزار مهم تحول گرایی در صنعت بیمه است

شرکت های دانش بنیان و اپلیکیشن های مختلف با تکیه بر برندسازی و توسعه خدمات دیجیتالی، سرنوشت آینده کسب و کار را تعیین خواهند کرد.

غلامرضا سلیمانی در آیین گشایش شعبه مرکزی شرکت بیمه "تجارت نو" ضمن تبریک آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و همچنین با اعلام این مطلب افزود: گزارش های شفاف و عملکرد توسعه محور، ضریب امیدواری به رشد و توسعه صنعت بیمه را افزایش خواهد داد.

رییس کل بیمه مرکزی، تجارت نو را به مفهوم دستیابی به افق های جدید کسب و کار دانست و افزود: صنعت بیمه از نیروهای جوان و مبتکر خود انتظار دارد که با اجرای چند طرح نوین در سال به رشد ضریب نفوذ بیمه کشور کمک کنند.

دکتر سلیمانی از گسترش اختیارات شرکت های بیمه برای افزایش نمایندگی ها خبر داد و گفت: رشد کیفی نمایندگی ها باید در کنار رشد کمی با دقت ارزیابی شود تا بازارسازی هوشمندانه در ظرفیت های خالی این صنعت، شکل گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به ضرورت تلاش مضاعف صنعت بیمه برای جذب سرمایه های خرد در قالب فروش بیمه نامه های زندگی اشاره کرد و گفت: تعامل صنعت بیمه با تکیه بر توان شوراهای سرمایه گذاری می توانند سودسازی چشمگیری را رقم بزنند و خود را برای توسعه ای رویایی آماده کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی، با اطمینان از اینکه فضا را برای جذب نمایندگی‌های بیشتر شرکت بیمه تجارت‌نو، باز تر خواهد کرد گفت: انتظار می‌رود شعبه بیمه تجارت‌نو در استان خوزستان دستکم ۶۰۰ نماینده داشته باشد تا با بازتر شدن فضای کسب وکار، بیمه تجارت‌نو بتواند بیشتر به پرواز درآید.
غلامرضاسلیمانی، درحاشیه مراسم راه اندازی ساختمان جدید شعبه بیمه تجارت‌نو در استان خوزستان،ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر اذعان داشت: با راه اندازی شرکت‌های جدید بیمه‌ای، رقابت در صنعت بیمه بیشتر خواهد شد زیرا که شرکت‌های جدید در تلاش خواهند بود تا به رشد بیمه تجارت‌نو دست یابند.
وی افزود: شرکت بیمه تجارت‌نو در این سال‌ها به خوبی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کرده و به سود دهی‌ مطلوبی هم دست یافته است.
سلیمانی اظهارداشت: در گزارش مدیرعامل بیمه تجارت‌نو، دو خصلت مهم وجود داشت که یکی سودآوری بالاتر از میانگین صنعت بیمه بود. به طور معمول در بخش بیمه‌گری در سطح جهان، مثبت ۵ درصد سودآوری وجود دارد هرچند که شرکت‌هایی وجود دارند که منهای ۵ درصد زیان می‌دهند.
رئیس کل بیمه مرکزی، ویژگی دیگر بیمه تجارت‌نو را بهره‌گیری از زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه دانسته و توضیح داد: بیمه تجارت‌نو با انتقال به موقع منابع مالی خود به بازار سرمایه، سود دهی مطلوبی را برای سهامداران خود رقم زد.
وی همچنین به پتانسیل بالای شرکت بیمه تجارت‌نو در بهره‌گیری از نیروهای جوان وحرفه ای اشاره کرده و گفت: موفقیت مدیرانی که از افراد جوان در شرکت‌های خود بهره می‌گیرند، تضمین شده بوده و درحال حاضر هم جوانگرایی در صنعت بیمه یک ارزش است.
سلیمانی با اشاره به نشان تجاری بیمه تجارت‌نو، اذعان داشت: این نام، به معنای فعالیتی جدید بوده و از زمانی که بیمه تجارت‌نو فعالیت خود را کلید زده، زمان چندانی نگذشته اما رشد این شرکت بیمه‌ای بسیار بالا است و انتظار می‌رود که سایر شرکت‌ها هم همین مقدار سود دهی را محقق سازند.
به گفته رئیس کل بیمه مرکزی، بهترین محصول تاثیرگذار در رشد صنعت بیمه، بیمه نامه زندگی است زیرا تعهدات این نوع بیمه نامه ۱۰ تا ۱۵ ساله بوده و منابع مالی آن را می‌توان در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کرد.
سلیمانی در بخش دیگر از سخنان خود به مزیت‌های بازار سرمایه اشاره داشته و گفت: بازار سرمایه برای شرکت‌های بیمه‌ای یک فرصت مطلوب بوده و شرکت‌های بیمه‌ای باید به این سمت حرکت کنند.
وی با ابرازخرسندی از افتتاح ساختمان جدید شعبه بیمه تجارت‌نو در استان خوزستان، به ذکر خاطره ای از نحوه راه اندازی شرکت بیمه تجارت‌نو، بسنده کرد که چهار سال قبل، زمانی که در سرمایه گذاری غدیر مدیرعامل بوده، نسبت به سرمایه گذاری شرکت فرعی غدیر در ایجاد یک شرکت بیمه‌ای(تجارت نو) تردید داشته اما اکنون، با گذشت ۴ سال از موفقیت های تجارت‌نو، از تصمیمی که آن زمان اتخاذ شده، سرافراز است.

رئیس کل بیمه مرکزی در دیدار با استاندار خوزستان:

درآمد ناشی از کنترل تقلبات و مهار تخلفات به سبد بیمه ای مردم برمی گردد

مردم ایران بخش مهمی از امنیت امروز خود را به خوزستان مدیون است و به این خاطر صنعت بیمه در مسیر گسترش آرامش در این استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

غلامرضا سلیمانی که در جمع مسئولان استان در محل استانداری خوزستان سخن می گفت، ضمن اعلام این مطلب افزود: ایجاد فضای امن برای سرمایه گذاری، تولید و دارایی های مردم از ماموریت های جدی صنعت بیمه به شمار می رود که برای تحقق این امر از تمام پتانسیل های موجود بهره خواهیم برد.

رییس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که نخستین مجتمع ویژه بیمه ای برای پیگیری امور تخصصی بیمه در استان خوزستان راه اندازی شده به اهمیت صدور بیمه نامه در مرزهای کشور نیز اشاره کرد و گفت: در صورت کنترل تخلفات و مهار تقلبات بیمه ای،نرخ و شرایط پوشش های بیمه ای  روند منطقی تری پیدا می کند و مردم می توانند با هزینه کمتری از خدمات متنوع بیمه ای استفاده کنند.


سلیمانی با ابراز خرسندی از حضور در خطه قهرمان پرور خوزستان، نسبت به ضرورت خدمت رسانی بی منت مسئولان به مردم، تاکید کرد و افزود: پافشاری برای تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی از جمله خدماتی است که در کنار کاهش بار مالی دولت ها می تواند احساس آرامش و اطمینان عمیق برای بیش از سی میلیون مالک واحدهای مسکونی را فراهم کند.

رییس شورای عالی بیمه در جمع استاندار، معاونان، مدیران ارشد صنعت بیمه،مقامات استانی و اصحاب رسانه، اظهار داشت: در فاز بعدی این طرح تمامی سازه های دولتی نیز مشمول این بیمه همگانی خواهند شد که ارائه چنین پوششی در تاریخ کشور بی سابقه است.

وی در پایان از "شورای هماهنگی بیمه" در استان ها به عنوان پل مطمئنی برای ارتباط بین مسئولان و فعالان صنعت بیمه یاد کرد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ بیمه و همگانی شدن محصولات آن در گرو حمایت و همراهی نهادها و سازمان های بسیاری است که باید در مسیر توسعه این صنعت بیش از پیش نقش آفرینی کنند.



رئیس کل بیمه مرکزی:

شرکت های بیمه از فرصت طلایی راه اندازی صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی استفاده کنند

تمرکز زدایی از الزامات هر روز صنعت بیمه کشور به شمار می رود و باید در امر بیمه‌گری، جای جای کشور پهناور ایران مورد توجه دقیق و ویژه‌ قرار گیرد.


غلامرضا سلیمانی که در نشست شورای هماهنگی استان خوزستان سخن می گفت با تاکید بر ضرورت گسترش زیرساخت های الکترونیکی و همچنین اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه از زیرساخت های قابل قبولی در عرصه فناوری های نوین برخوردار است اما باید شرایط به گونه ای طراحی شود تا سراسر کشور از این ظرفیت مطلوب استفاده کنند.


رئیس کل بیمه مرکزی برپایی مداوم جلسات شورای هماهنگی استان ها را از راهکارهای مهم توسعه صنعت بیمه ارزیابی کرد و گفت: با وجود تمامی تلاش‌های صورت گرفته میزان حق بیمه تولیدی در سطح استان خوزستان چندان قابل قبول نیست و با توجه به قابلیت های تولیدی، صنعتی و کشاورزی خوزستان این میزان باید به چند برابر افزایش یابد.

وی شرکت‌های بیمه را به پرهیز از رقابت های نادرست و غیرحرفه‌ای دعوت کرد و افزود: ارائه نرخ و شرایط حرفه ای در گرو ایجاد فضایی امن در عرصه بیمه گری و امکان حضور برابر تمامی شرکت ها در مناقصه ها و میدان های دیگر رقابت است.


رئیس شورای عالی بیمه از راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی آخرین وضعیت بیمه گذاران خبر داد و گفت: با تصویب آیین نامه ذخیره گیری این امکان فراهم شده تا با شناسایی بدهکاران بیمه‌ای از منابع این صنعت به خوبی صیانت شود.


رئیس کل بیمه مرکزی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح جزییات تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث از شرکت های بیمه خواست تا با تقویت توان انسانی و ایده های نوین از ظرفیت بیمه اجباری سی میلیون واحد مسکونی به عنوان فرصتی برای طراحی و عرضه بیمه نامه های تکمیلی استفاده کنند.

شایان ذکر است در این نشست دکتر سید محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز دیدگاه های خود را در خصوص راهکارهای توسعه بیمه در استان ارائه کرد و اعضای شورای هماهنگی بیمه استان خوزستان نیز به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود