امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
10/15 1399

 گروه سایبان - مدیر عامل بیمه دی ضمن تاکید بر ضرورت تدوین سیاست مشخص برای ورود بازیگران جدید تصریح کرد: اگر قرار باشد، شرکتهای تازه تاسیس و بازیگران جدید به صنعت بیمه وارد شوند نهاد نظارتی باید پذیرای ورشکستگی و یا حذف برخی شرکتهای بیمه باشد به عبارتی باید این انتظار را داشت که یکسری شرکتها روندی را طی کنند که بر اثر جنگ قیمتی و سهم بازار دچار ورشکستگی شوند.
به گزارش رازپول به نقل از ریسک نیوز، محمد رضا کشاورز، مدیر عامل بیمه دی، در پاسخ به ریسک نیوز در خصوص ارزیابی ورود بازیگران جدید به بازار بیمه و ضرورت سیاست گذاری مشخص از سوی نهاد نظارتی گفت: اگر فضای اقتصاد کلان کشور روبه رشد باشد؛ قطعا ورود بازیگران جدید به بازار بیمه می تواند مثبت ارزیابی شود؛ اما در شرایط فعلی با وجود چالش های اقتصادی موجود، اضافه شدن شرکتهای بیمه جدید را مثبت ارزیابی نمی کنم.
وی افزود:در فضای صنعت بیمه رقابت قیمتی و به نوعی جنگ قیمتی برپاست و متاسفانه رقابت نه بر سر محصولات جدید و نوآورانه که بیشتر بر سر قیمت به وقوع پیوسته است و به جای افزایش کیک بیمه بر سر سهم بیشتر رقابت غیر فنی بر پا است.
مدیر عامل بیمه دی معتقد است، حتی شرکتهای جدید نیز محصولات قدیمی را بیشتر عرضه می کنند و غالبا از کیک فعلی بیمه سهم می برند که سبب رقابت قیمتی شده و عملا فاقد خدمت گذاری جدید و نواورانه به بیمه گذاران است.
کشاورز تصریح کرد: اگر هم قرار باشد که شرکتهای تازه تاسیس و بازیگران جدید به صنعت بیمه وارد شوند نهاد نظارتی باید پذیرای ورشکستگی و یا حذف برخی شرکتهای بیمه باشد به عبارتی باید این انتظار را داشت که یکسری شرکتها روندی را طی کنند که بر اثر جنگ قیمتی دچار ورشکستگی شوند.
به گفته وی در فضای اقتصاد کلان همه مولفه های رقابتی را باید بپذیریم و ممکن است رقابت تبعاتی هم داشته باشد و به نوعی شرکتهای بیمه باید پاسخگوی سهامدارانشان باشد و اگر در جائی عملکردشان مطابق موازین فنی نباشد و به لحاظ بنگاهداری نتایج قابل قبولی حاصل نکنند قاعدتا در مسیر ورشکستگی قرار می گیرند.
مدیر عامل بیمه دی اذعان داشت: باید تکلیف نحوه ورود بازیگران جدید به صنعت بیمه مشخص شود و در حال حاضر من سیاست مشخصی برای این کار نمی بینم.


مدیرعامل شرکت بیمه دی با ارائه گزارشی از عملکرد مطلوب شرکت بیمه دی در سال های اخیر، شرکت بیمه دی را یکی از شرکت های پیشرو در طراحی و خلق محصول دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه دی؛ محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی با اشاره به اینکه بیمه دی به دنبال خلق محصولات جدید مبتنی بر نیاز مشتری است، بیان کرد: بیمه نامه «مسئولیت فردی» جزء بیمه نامه های کم نظیر در صنعت است که به تازگی به بازار ارائه شده است. همچنین بیمه دی با خلاقیت و نوآوری توانست بیمه نامه هایی از جمله «بیمه عمر با برگشت حق بیمه»، «مستمری مانا» و «کرونا» را طراحی و در دسترس مشتریان قرار دهد که در این حوزه این شرکت با ارائه محصولات جدید همواره سعی در ایجاد مزیت رقابتی و دستیابی به عنوان «پدیده محبوب مشتریان» دارد.
وی افزود: بیمه دی در حوزه عملیات بیمه گری از شرکت های شفاف پذیرفته شده نزد بورس است که صورت های مالی خود را به طور منظم منتشر کرده است. یکی از موارد قابل توجه کاهش بندهای حسابرسی است که نشان‌دهنده پیشبرد کار به صورت تخصصی و حرفه ای است چرا که اعتقاد داریم ذینفعان باید به طور مداوم در جریان امور شرکت قرار بگیرند. به لحاظ کسب سود آوری نیز سعی کردیم چه در سال گذشته و چه در سال جاری اتکا به حق بیمه قرارداد جامعه ایثارگری نداشته باشیم. با توجه به برنامه ریزی جهت کاهش اتکا به پرتفوی جامعه سهامداری و افزایش پرتفوی بازار، افزایش و رشد ۷۷ درصدی در فروش تمامی رشته های بیمه ای داشته ایم که با افزایش ٣٢ درصدی رشد خسارت همراه بوده است که از این جهت عملکرد مناسبی محسوب می شود. ضمن اینکه فروش شرکت در نه ماهه سال جاری با حق بیمه قرارداد درمان ایثارگران بالغ بر ۳۸۰۰ میلیارد تومان می شود که رقم قابل توجهی در گزارش عملکرد شرکت است و آینده پر امیدی را نوید می دهد. همچنین ضریب خسارت شرکت خوشبختانه با اقداماتی که در حوزه مدیریت ریسک و کنترل خسارت ها انجام شده است در سال ٩٨ بالغ بر ٦٧٪؜ بوده که برای شرکتی که قرارداد درمانی بزرگی دارد ضریب بسیار خوبی به حساب می آید.
مدیرعامل شرکت بیمه دی در ادامه با اشاره به عملکرد قابل توجه شرکت در سال های اخیر عنوان کرد: بیمه دی با برنامه محوری و پایش عملکرد در پایان سال ٩٨ توانست موفقیت های چشمگیری را کسب نماید. این شرکت توانگری خود را به سطح یک و نسبت +٢٠٨ درصد رساند که با توجه به چالش هایی که این شرکت در سال های گذشته با آن ها رو به رو بوده، این موفقیت بسیار حائز اهمیت است. همچنین با توجه به سرمایه ثبت شده شرکت و میزان سودآوری که داشته ایم، پربازده ترین شرکت در صنعت بیمه شناخته شدیم. در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، نوآوری و طراحی محصولات جدید و ورود بیمه دی به عرصه‌های کسب و کار دیجیتال نیز، گام های ستودنی ای برداشته شده که بازخورد آن ها در آمار و ارقام عملکردی‌مان کاملاً مشهود است.

کشاورز در ادامه اظهار کرد: بیمه دی در سال گذشته به لحاظ رتبه بهره وری در کل عوامل که یکی از شاخص های مهم بنگاه های اقتصادی است توانست بین موسسات بیمه ای کشور رتبه اول را کسب نماید. امسال شرکت بیمه دی افتخار خدمت رسانی به جامعه ایثارگری را برای چهارمین سال متوالی به دست آورد، قراردادی که علی رغم نابسامانی های اقتصادی با حق بیمه فنی و مناسبی منعقد شده و حدود یک میلیون و ٦٧٠ هزار بیمه شده را تحت پوشش خود دارد.
وی افزود: این قراداد یکی از مگاپروژه های حوزه درمان کشور است که از لحاظ کیفیت خدمات روز به روز درصدد افزایش و سهولت دسترسی ها هستیم به طوری که از ابتدای شروع این قرارداد در سال ٩٦ تا کنون ٨٠ میلیون خدمت تحت عنوان این قرارداد به جامعه ایثارگری ارائه شده است که در این میان روزانه به طور متوسط ٦٠ هزار خدمت از طریق بیمه دی به این قشر معزز ارائه می شود که ٨٠ درصد آن ها در مراکز طرف قرارداد انجام گرفته و ٢٠٪؜ باقیمانده نیز تا ٤٨ ساعت پس از تکمیل پرونده و ارائه اسناد پزشکی توسط بیمه شده، هزینه های صورت گرفته طبق تعرفه قرارداد قابل پرداخت می باشند. این درحالی است که هم اکنون بیمه دی ١٦٠٠ میلیارد تومان حق بیمه وصول نشده طلب دارد که البته با حمایت ها و تلاش های شخص جناب آقای اوحدی رئيس محترم بنیاد شهید، تمام حق بیمه های قرارداد بنیاد تا پایان سال ٩٨ در قالب اسناد خزانه و بخشی نیز به صورت نقدی به شرکت بیمه دی پرداخت شده است. با این حال و با وجود تمام چالش ها، مجموعه بیمه دی با تمام توان در حوزه عملیات بیمه گری که وظیفه اصلی و ذاتی این شرکت است به فعالیت خود ادامه داده است.

محمدرضا کشاورز در ادامه با اشاره به مبحث اتکایی این قرارداد ادامه داد: بخشی از اتکایی این قرارداد در قالب اتکایی اجباری به بیمه مرکزی واگذار شده است و بخش اختیاری آن نیز با توجه به سیاست گذاری های شرکت تحت پوشش بیمه مرکزی است، اگرچه موفقیت های بیمه دی در نگهداشت این پروژه، چند شرکت بیمه ای دیگر را نیز بر آن داشته تا پیشنهاد اتکایی این قرارداد را ارائه دهند که در این زمینه در حال مذاکره هستیم.
مدیرعامل بیمه دی همچنین بیمه دی را یکی از شرکت های موفق صنعت در عرصه سرمایه گذاری دانست و تصریح کرد: بیمه دی به طور تخصصی در بخش سرمایه گذاری فعالیت می کند به طوری که شرکت سرمایه گذاری دستاورد دی و صندوق سرمایه گذاری گنجینه الماس دی در آمار و ارقام جدید عملکرد خود توانسته اند سود مطلوبی را به سبد سود بیمه دی سرازیر نمایند.
وی همچنین اعلام کرد، مرحله اول افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت شرکت است، که در ماه آتی نهایی می شود و پیش بینی می کنیم سرمایه اولیه ٢٥٠ میلیاردی شرکت در این فاز حداقل تا ١٠٠٪؜ افزایش یافته و در مرحله دوم افزایش سرمایه نیز که از محل سودآوری شرکت در سال گذشته و به وسیله آورده نقدی انجام خواهد گرفت، این افزایش را به حداقل ٢٠٠٪؜ برساند که این فاز نیز در حال طی تشریفات قانونی است.

کلمات کلیدی :

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود