امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/15 1399

 

گروه سایبان - نائب رئیس مجلس روز گذشته دیداری را با دست اندرکاران صنعت بیمه داشته است.

چندی پیش بود که روزنامه آفتاب یزد از قول سیدحسین نقوی حسینی، فعال سیاسی اصولگرا درباره نگاه شخصیت‌های اصولگرا به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفته بود: در مسیر آماده شدن برای انتخابات ریاست جمهوری دو دوره را شاهد هستیم. در یک دوره طرح نام‌ها انجام می‌شود و در دوره دوم انصراف‌ها و به نفع دیگری کنار رفتن‌ها برجسته می‌شود. مثلا شنیدم آقای سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی رسما ستاد تشکیل داده و جلسه برگزار کرده است، یعنی ما در مرحله اولیم و باید منتظر باشیم لیست اسامی به ۳۵نفر می‌رسد.


در لابه لای این فعالیت ها ظاهرا در جلسه روز گذشته بیمه گران سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کل بیمه مرکزی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی و برخی مدیران عامل شرکت‌های بیمه حضور داشتند و ظاهرا طرفین بر لزوم همکاری بیشتر در حوزه های گوناگون اقتصادی و اجتماعی تاکید کردند.


روابط عمومی بیمه مرکزی در خبری در خصوص برخی موارد مطرح در این نشست مواردی را عنوان کرده است.

در این جلسه که بنابر برخی شنیده ها به همت یکی از اعضای هیات مدیره یکی از شرکت های بیمه هماهنگ شده است، سلیمانی با اشاره به آسیب پذیری صنعت بیمه در برابر مقررات نامتناسب با مبانی این صنعت، خاطرنشان کرد: تقویت صنعت بیمه به مفهوم قدرتمندی نظام در تمامی عرصه هاست و ما از نهاد قانونگذار توقع داریم برای گسترش آرامش عمومی به  حفظ آرامش این صنعت کمک کنند.


رییس شورای عالی بیمه موضوع افزایش بهره وری سرمایه های صنعت بیمه را با اهمیت توصیف کرد و افزود: حمایت جدی خانه ملت ازصنعت بیمه در مساله تصویب صندوق بیمه حوادث طبیعی می تواند دغدغه های دولت و مجلس را در هنگام وقوع حوادث طبیعی به حداقل برساند.

وی با قدردانی از حضور نایب رییس خانه ملت در این نشست از نگاه ویژه وی و همکارانشان به مقوله بیمه،  ابراز امیدواری کرد که این تعامل به رشد فعالیت های این صنعت و رضایتمندی حداکثری بیمه گذاران منتهی شود.


بر اساس این گزارش در ادامه این نشست مدیران عامل چند شرکت بیمه ای به طرح برنامه ها، راهبردها و مشکلات صنعت بیمه پرداختند و دبیرکل سندیکای بیمه گران به نمایندگی از سایر مدیران عامل به طرح موضوعات روز صنعت بیمه پرداخت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران ارشد صنعت بیمه از مقوله"اعتمادسازی" به عنوان یک ماموریت اساسی برای صنعت بیمه یاد کرد و گفت: ایجاد اعتماد و رفع دغدغه های منطقی و روانی جامعه در گرو برنامه ریزی صنعت بیمه است و مجلس از تحقق این اهداف به صورت ویژه ای حمایت می کند.

بر اساس این گزارش، دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از سرمایه های کشور را از قابلیت های صنعت بیمه دانست و اظهار داشت: رفع بخش مهمی از دغدغه‌های معیشتی جامعه با پوششهای متنوع بیمه‌ای امکان پذیر است و  دولت باید در طرحهای ویژه مسئولیتهای اجتماعی به این صنعت کمک کند.


دکتر قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع  عوارض بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: عوارض دریافتی دستگاه ها باید در مسیر کاهش تلفات و پیشگیری از حوادث و سوانح هزینه شود چرا که کسری منابع مالی سایر دستگاه ها نباید از محل حق بیمه های مردم تامین شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از راه اندازی کانون فکری صنعت بیمه به عنوان یک اتاق فکر راهبردی یاد کرد و افزود: ثبات اقتصادی موضوع مهمی به شمار می رود اما مهمتر از آن چاره اندیشی برای بی ثباتی های اجتماعی و کاهش ضریب نفوذ اعتماد در کشور است.


وی خاطرنشان کرد: صنعت بیمه در اقتصاد کلان نقشی محوری دارد و به آسانی می‌تواند برای نهادهای حمایتگر جایگزین مطمئنی باشد.

نایب رییس مجلس در همین راستا اظهار داشت: شرکت‌های بیمه با راه‌اندازی صندوق مشترک سرمایه‌گذاری می توانند بخش مهمی از عملیات سرمایه در کشور را مدیریت کنند که تحقق این مهم مستلزم اتخاذ راهبردهای جدید و فرماندهی واحد است.


وی در پایان از مدیران ارشد و فعالان صنعت بیمه درخواست کرد تا با طراحی بسته جامع بیمه‌ای زمینه‌های رشد صنایع و خدمات در کشور را تقویت کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود