امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/10 1399

گروه سایبان - در هفته های اخیر شورای عالی بیمه هر هفته با ارائه مجوز فعالیت به یک شرکت بیمه ای موافقت کرده است که شرکت های کاریزما، پارس و پردیس نمونه های آن است، اما با وجود موافقت رسمی و قانونی که البته به نظر می رسد در روزهای پایانی دولت سرعت گرفته است چرا اخبار رسمی فعالیت این شرکت ها از سوی نهاد ناظر منتشر نمی شود و رسانه های این حوزه باید بصورت چریکی از فعالیت این شرکت ها پرده بردارند؟


سیاستی که شورای عالی بیمه در پیش گرفته است، سیاست شکست خورده ای است که در 15 سال گذشته در نظام پولی کشور رخ داده است، در آن زمانی که بانک مرکزی به هر متقاضی تاسیس بانک خصوصی که به نرخ امروز سرمایه ناچیزی را ثبت و مدیران کارنابلدی را معرفی میکرد، مجوز تاسیس بانک یا موسسه اعتباری داد. اما نتیجه چه شد؟ نتیجه آن شد که رئیس کل بانک مرکزی فعلی از ادغام 5 بانک به عنوان بزرگترین دستاورد مدیریتی خود نام می بردو به آن می بالد.

سیاستی که در زمان پهن شدنش برخی به عاقبت جمع شدنش اذعان داشتند، اما در خفا.


حالا در صنعت بیمه تاریخ تکرار می شود و علی رغم اذعان بسیاری از متولیان صنعت بیمه که با افزایش تعداد شرکت های بیمه کیک پرتفوی صنعت بزرگتر نشده و تنها تقسیمات آن متفاوت شده است بازهم مجوز فعالیت جدید اعطا می شود.


به تعبیر هگل تاریخ همیشه در حال تکرار شدن است اما این بار نه با نگاه آزمون و خطا بلکه ظاهرا تعمداتی در کار است.

آیا موسسین بیمه های خصوصی جدید و همچنین اعضای شورای عالی بیمه از حداقل دانش علم اقتصاد و مدیریت منابع انسانی و مالی برخوردارند ؟ آیا می دانند هزینه های ثابت اختراع 


چندباره چرخ به کاهش سرسام آور نرخ بازده منجر می شود؟

چرا بیمه مرکزی برنامه ای برای هم افزایی این سهام داران با سرمایه گذاران شرکت های فعلی برای ارتقای صنعت بیمه ندارد و به سیاست جزیره سازی در صنعت دامن می زند؟

موسسینی که اغلب از مدیران آزمون پس داده و دست اندرکاران صنعت بیمه بوده اند ، در شرکت های متبوع خود چه کرده اند و چه کارنامه ای دارند که شورای عالی بیمه مجدد با فعالیت آنها موافقت می کند ؟ این افراد اگر بازده ای داشته اند که در کارنامه کاری آنها منعکس شده و اگر خیر آیا قرار است که لابی ها و پرتفوهای رانتی از شرکتی به شرکت دیگر جا به جا شود؟

به نظر می رسد در این برهه از تاریخ دوباره باید به نقطه نظرات فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد که در خصوص حس آلودگی با هیجان مواردی مطرح و دیگر پی آن را نگرفت، رجوع شود.

لازم به ذکر است که معاون بانک و بیمه وی در جلسات شورای عالی بیمه عضو است.





پیوند دو خانواده بزرگ مالی در تولد بیمه اتکایی پارس/ موسسین این مجموعه را بشناسید

موسسین بیمه کاریزما را بشناسید



.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود