امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/3 1399

 گروه سایبان - جلسه روز گذشته بازار متشکل بیمه به بررسی لویدز پرداخته است.

به گزارش رازپول، پژوهشکده بیمه پیش از این مطالعه ای را در خصوص بررسی ساختار و ملزومات بازار متشکل بیمه ای (مورد مطالعه: بازار لویدز لندن) انجام داده بود که ظاهرا در جلسه روز گذشته برای حاضرین و اعضا در جلسه تشریح شده است .

بنابراین در حالی که پیش از این موضوع تدوین اساسنامه بازار متشکل بیمه ای به موضوعی داغ و در دستور کار تبدیل شده بود و البته ترکیب اعضا با اما و اگرهایی همراه بود اما ظاهرا اعضا به یک گام عقب تر برگشته اند تا سرعت در تدوین اساسنامه که ظاهرا از سوی برخی اعضا پیشنهاد شده بود به پدیده تفکر گروهی منجر نشود و اساسا ضرورت شکل گیری این نهاد مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

بر اساس ظاهرا پژوهشکده بیمه مطالعه ای را که اخیرا در مورد لویدز داشته را برای حاضرین تشریح کرده تا پس از این مطالعه و بررسی بیشتر شکل فعالیت تدوین و اساسنامه تدوین شود.

در فاصله اعلام خبر بازار متشکل و دو جلسه برگزار شده ی اخیر اتفاقات دیگری هم روی داده است.

اولین قدم اضافه شدن یکی از مدیران عامل به ترکیب بود که بیمه مرکزی تلاش داشته با صدور این حکم جمیع نظرات را در نظر داشته باشد.

از سوی دیگر برخی رایزنی های پشت صحنه ی تلفنی و جلسات حضوری برخی اعضا با سایر دست اندرکاران صنعت بیمه در هفته های گذشته تلاش داشته تا سرنوشت جلسات بعدی را متعامل تر کرد.

از سوی دیگر در جلسه گذشته سندیکای بیمه نیز که دو تن از معاونین بیمه مرکزی حضور داشتند در خصوص بازار متشکل و نحوه عضویت مدیران عامل بحث مختصری شده و نسبت به این موضوع که عضویت افراد می توانست با نظر سندیکای بیمه گران صورت گیرد مسائلی مطرح شده است.

برخی افراد شکل گیری بازار متشکل را موازی با وظایف بیمه مرکزی عنوان می کنند و در مورد اینکه ذی نفعان صنعت بیمه در کمیته ای حضور دارند که قرار است نبض مالی پروژه های بزرگ صنعت را در دست گیرد اما و اگرهایی مطرح می کنند.

در این تشکیلات برخی اعضا از مدیران صنعت بیمه اند و برخی دیگر متقاضیان تاسیس شرکت های بیمه ای و برخی دیگر در کمیته های جانبی حضور دارد. بنابراین سوال اصلی و مهم این است که آیا ذی نفعان بازار متشکل ذی صلاح برای تاسیس چنین تشکیلاتی هستند یا خیر و اینکه نهاد ناظر قرار است با تشکیل این بازار وظایف نظارتی خود را چگونه واگذار کند پرسشی مهم و اساسی است؟



بازار لویدز لندن، یک بازار بیمه برای ارائه خدمات بیمه بازرگانی است که در دل بازار بزرگتر بیمه لندن ایجاد شده است. این بازار، نه برای پوشش بیمه ای ریسکهای کوچک و متداول، بلکه جهت ارائه محصولات بیمه برای مدیریت ریسکهای پیچیده و تخصصی مانند ریسکهای دریایی، هوایی، انرژی و بیمه اتکایی ایجاد شده است. حتی برای پوشش ریسکهای به ظاهر رایج تری چون ریسکهای اتومبیل و رانندگی، بازار لویدز در درجه اول بر ناوگان شرکتهای حمل و نقل، خودروهای شخصی خاص و دیگر خطرات غیراستاندارد متمرکز است که خودروهای بسیار گران قیمت ، خودروههای مجموعه داران(کلکسیونرها )و رانندگان و گروههای پرریسک از آن جمله  اند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود