امروز: شنبه، 13 آذر 1400
09/11 1399

گروه سایبان - بیمه کوثر شناسایی و فعالیت در بخش‌های مغفول بازارهای بیمه‌ای را در دستور کار امسال قرار داده است. بیمه کوثر جزو شرکت‌های بیمه‌ای است که در چند سال اخیر توانسته روند رو به رشدی را در بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای از جمله بیمه‌های حوادث تجربه کند. اگرچه مشتریان و بازار خاص این مجموعه بیمه‌ای باعث شده که کوثر تنها در بخشی از بازار سهم فعالی داشته باشد، اما اولویت‌ها در سال جاری، خرده‌فروشی و توسعه فرهنگ بیمه در میان آحاد جامعه است. به بهانه دوران همه‌گیری کرونا و اثر تحریم‌ در فعالیت‌های بیمه‌ای؛ با بهزاد شعبانی‌فر، مدیر بیمه‌های حوادث بیمه کوثر به گفت‌وگو نشستیم. آنچه در پی می‌خوانید، شرح این گفت‌وگو است.

عملکرد مدیریت بیمه‌های حوادث در سال ۱۳۹۸ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سال گذشته در این مدیریت موفق شدیم بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال بیمه‌نامه بفروشیم که این عدد با توجه به جایگاه حوادث و میزان فروش و سهم آن در صنعت بیمه، عدد خوبی است ولی راضی‌کننده نیست. بنابراین، سعی ما در ستاد و سرپرستی این است که این عدد را ارتقا دهیم. حال توانستیم بعد از شرکت بیمه معلم، رتبه دوم را در بخش حوادث به ‌دست آوریم.

مدیریت چه مسیری را دنبال می‌کند و کدام اهداف در سال گذشته تحقق یافت؟

کسب جایگاه اول صنعت در میزان فروش هدف اصلی است، اما در این مسیر فقط جایگاه مهم نیست و فروش خوب با کم‌ترین ریسک شرط اصلی ماست. جذب بازارهای خوب موجود در صنعت و افزایش میزان رضایت بیمه‌شدگان، از جمله اهداف دیگر ماست. همچنین با توجه به برنامه‌های پیش‌رو در سال آینده، قصد داریم این میزان رضایت را به بالاترین درصد ممکن برسانیم. با توجه به اینکه میزان رضایت در سال ۹۸ بالا بوده است، باید این کیفیت حفظ شود.

در رویکردی علمی، تداوم فعالیت هر شرکت خدماتی به تعداد مراجعه ارباب‌رجوع و میزان رضایت آنان بستگی دارد و در این خصوص شرکت بیمه کوثر برای حفظ و ارتقای رضایت مشتریان در سال‌های آینده برنامه‌ریزی کرده است. تلاش بر این است که سرعت پرداخت خسارت و کیفیت را بالا ببریم و با توجه به شرایط دوران کرونایی، خدمت‌رسانی برخط را در دستور کار داریم که البته فرآیند زمان‌بری است. در همین راستا، با کمیسیون‌ها و دیگر مجموعه‌ها گفت‌وگوهایی داشتیم تا بتوانیم با فعال کردن بخش الکترونیک، کم‌ترین میزان حضور ارباب‌رجوع را داشته باشیم. البته سال گذشته قرارداد با بیمه‌شدگان اصلی و بزرگ تمدید شد. همچنین، خدمت‌رسانی در قالب بیمه حوادث انفرادی نیز ارتقا یافت.

به نظر شما با توجه به پیشینه بیمه‌های حوادث در کشورمان، این نوع از رشته‌های بیمه‌ای چه ضرورتی در صنعت بیمه و نظام اجتماعی ما دارد؟

بیمه حوادث در کشور موضوع فراگیری نیست و به عنوان یک محصول بیمه‌ای چندان مورد توجه و بحث قرار نگرفته است. برخلاف بیمه‌های شخص ثالث و آتش‌سوزی که به‌دلیل تبلیغات موثر به ‌صورت گسترده جاافتاده است. در دنیا برای هر فرد چند نوع محصول بیمه‎ای وجود دارد و بیمه‎ حوادث از پرطرفدارترین نوع بیمه‎هاست اما متاسفانه در ایران، بیمه‎گذار و بیمه‎گر به این موضوع توجه چندانی نکرده‌اند.

برنامه‎های شما در سال ۹۹ چیست و تا پایان اردیبهشت چه میزان از آن محقق شده است؟

مهم‌ترین برنامه امسال افزایش میزان فروش در انواع رشته‌های بیمه‌ای است و در نظر داریم به سهم ۲۰ درصدی در بازار رشته حوادث برسیم که این امر با حرکت به سمت خرده فروشی و بیمه‌نامه‌های حوادث انفرادی، مسافرتی، دفترچه‌ای و هر نوع بیمه‌نامه‌ای که گروهی نباشد، محقق خواهد شد. متاسفانه در ابتدای امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا، در تمام شرکت‌ها میزان فروش بیمه حوادث افت پیدا کرده است اما با برگزاری جلسه‌هایی در تلاش هستیم این میزان عقب‌افتادگی را جبران و از تهدیدهای به وجود آمده، فرصت‌سازی کنیم تا بتوانیم شاهد تحقق اهداف‌مان در پایان سال باشیم.

در پایان اگر نکته‌ای هست، بفرمایید؟

امیدوارم امسال بیمه کوثر مانند سال‌های گذشته، روند مثبت و رو به رشدی داشته باشد و بتوانیم از لحاظ کیفیت، پرداخت خسارت و سرعت عملکرد خدمت ارزنده‌ای به ذی‌نفعان ارائه دهیم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود