امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/20 1399

گروه سایبان - انعکاس صدای برگزاری نمایشگاه مجازی بیمه در مراجع نظارتی هم پیچیده است و حالا یک عضوشورای عالی بیمه هم می گوید که در این شرایط اقتصادی چنین رفتارهایی بی توجهی به وضعیت مردم است.

به گزارش رازپول، سیدغنی نظری خانقاه نماینده مردم خلخال و کوثر و عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس و عضو شورای عالی بیمه در خصوص برگزاری نمایشگاه بیمه که موضوع هزینه های آن چندی است مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است، می گوید شورای عالی بیمه در جریان برگزاری نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه با هزینه های میلیاردی نیست .

او می گوید در این وضعیت اقتصادی که مردم در شرایط سخت تورمی قرار دارند هزینه های میلیاردی برای یک نمایشگاه نه تنها پسندیده نیست، بلکه محکوم و مذموم است.

خانقاه می گوید، ما با ذات برگزاری نمایشگاه و معرفی اهداف و دستآوردها  موافقیم اما در این شرایط چنین اقداماتی بی توجهی به مردم است.

خانقاه می گوید که در جلسه شورای عالی بیمه نسبت به این موضوع تذکر می دهم و عنوان می کند در جلسات پیشین چنین موضوعی مطرح نشده و هر جایی باشد اجازه اسراف در اسلام نداریم.


این موارد در حالی مطرح می شود که در هفته های اخیر رسانه ها نسبت به این موضوع واکنش های بسیاری داشته اند.

هرچند که اخیرا یک مقام مسئول در واکنش به انعکاس این موضوع در رسانه صدای جمهوری اسلامی ایران مواردی را در خصوص اختیارات شرکت های بیمه مبنی بر حضور یا عدم حضور مطرح کرد که اسناددر اختیار برخی رسانه ها آنرا نقض می کند، اما سوال اصلی این است که با وجود چنین غائله ی رسانه ای آیا رئیس کل بیمه مرکزی همچنان بر برگزاری این نمایشگاه تاکید دارد؟ و آیا همچنان منافع برگزاری نمایشگاهی که اخبار آن توسط رسانه ها اصطلاحا پیشخور شده می تواند برای صنعتی که 20هزار میلیارد تومان بر اثر کرونا زیان دارد قابل توجه باشد؟  


باید دید دیدگاه رئیس دفتر رئیس کل بیمه مرکزی به عنوان هماهنگ کننده بیمه مرکزی با شرکت های بیمه در این خصوص چیست؟

هفته گذشته سندیکای بیمه گران در نشست روابط عمومی ها به تحلیل و بررسی این موضوع پرداخت و مباحثی چون کاهش هزینه ها، تجدید نظر در زمان برگزاری و ... در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


باید دید در تحلیل جامعی از ماتریس SWOT وزنه تحلیل در کدام خانه می نشیند. به عبارتی اگر قرار است نقاط قوت و ضعف و همچنین تهدیدها و فرصت هایی که این نمایشگاه می تواند برای صنعت بیمه و خصوصا بیمه مرکزی ایجاد کند، مورد ارزیابی قرار گیرد نتایج به کدام سو خواهد رفت و اساسا بازده برگزاری نمایشگاه مجازی برای صنعت بیمه و بیمه مرکزی قابل دفاع است؟

به نظر می رسد که صنعتی که تلاش می کند اعتماد و اطمینان بیمه گذاران خود را به دست آورد شایسته نیست که محلی برای پرسش ها و گمانه زنی ها و کنجکاوی از پشت پرده چنین اتفاقاتی باشد.


دست اندرکاران صنعت بیمه مطلعند که با عنایت بر شرایط فعلی در صنعت همجوار خود یعنی بانک ها چندی است که نمایشگاه ها و همایشها و ... تعطیل شده است .

از گوشه و کنار نیز شنیده می شود که دستور عدم برگزاری این همایش ها که به  کوشش پژوهشکده پولی و بانکی و دست اندرکاران نظام بانکی هماهنگ می شود توسط رئیس کل اعلام شده است و نظام بانکی با بررسی هزینه و فایده و شرایط اقتصادی این نتیجه گیری را داشته .

 نکته قابل تامل اینکه زیرساخت های الکترونیکی در نظام بانکی بسیار به روز تر از صنعت بیمه است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود