امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
07/30 1399

   
گروه سایبان - همه کارشناسان بر لزوم افزایش نقش بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری در زندگی اقتصادی مردم تاکید دارند، اما درباره چگونگی پیاده سازی این روند کمتر اظهار نظر شده است. از سوی دیگر مردم همواره با این سوال مواجه اند که «چرا بیمه عمر بخریم، در حالی که می توانیم پولمان را در بانک، طلا یا بورس سرمایه گذاری کنیم؟»

به گزارش رازپول به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان، در حالی که نگرانی عدم تامین مالی بابت هزینه های بازماندن از کار یا بازنشستگی، هزینه های درمان و یا فوت سرپرست خانوار به ویژه در دوره شیوع کرونا دغدغه همه مردم است، شرکت های بیمه می توانند با برنامه ریزی و تحلیل مطلوب و ارائه طرح های بیمه ای مناسب، تامین مالی خانوارها در مواجهه با این شرایط را بر عهده بگیرند.

الناز کیانی مدیر بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان در پاسخ به این دغدغه ها، با بیان این که این گونه نقش آفرینی های شرکت های بیمه در دوران های بحرانی و نقش حمایتی آنها، جایگاه اصلی این صنعت را نمایان کرده و موجب می شود محصولات بیمه زندگی در سبد نیازهای اولیه آحاد مردم جای گیرد، گفت: از سوی دیگر بیمه عمر با توجه به ماهیتش می بایست با شرایط زندگی افراد در طول زندگی، قابلیت تغییر و تطبیق داشته باشد.

وی با بیان این که این قابلیت در بیمه های عمر قدیمی وجود نداشت، افزود: از ارائه محصول یونیورسال لایف که انعطاف پذیری لازم جهت تطبیق با نیازهای افراد در هر دوره زندگی را دارد هم کمتر از دو دهه می گذرد، در حالی که مشتریان اطلاعات چندانی درباره آن ندارند.

او ادامه داد: توسعه بیمه های زندگی، حمایت همه جانبه نهادهای نظارتی، قانون گذار، فعالان این صنعت و شرکت های بیمه را می طلبد و منوط به سه عامل فرهنگ سازی، تنوع محصولات منطبق با نیاز روز آحاد جامعه و تعلیم و گسترش شبکه فروش حرفه ای و تخصصی است.
کیانی اظهار کرد: از سوی دیگر هم خوانی قوانین با سیاست های توسعه ای نیز در این زمینه نقش کلیدی دارد و نیاز است با بازنگری های مطلوب، موانع توسعه بیمه های زندگی مرتفع شود.

مدیر بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان با بیان این که اساس بیمه عمر، تامین مالی و آرامش خاطر در زمان حیات فرد و رفع نگرانی دغدغه مالی پس از فوت در قبال خانواده است، افزود: بیمه عمر همچنین پس اندازی برای طول زندگی و یک سرمایه گذاری بلندمدت با پرداخت مبالغ اندک حق بیمه در طی سالهای متمادی است.
به گفته کیانی، مبلغ سرمایه حیات این بیمه نامه، همواره در دسترس بیمه گذار است و او طی دوران زندگی می تواند در صورت تمایل و نیاز، بخشی از آن را برداشت و یا به شکل وام دریافت کند، بدون این که در بیمه نامه و پوشش های آن خللی ایجاد شود.

مدیر بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان با اشاره به این که شرکت های بیمه با تجمیع سرمایه های خرد بیمه گذاران، در بازارهای سرمایه گذاری متنوع به صورت حرفه ای سرمایه گذاری کرده و با بهره گیری از تیم متخصص در این زمینه، بازده مطلوبی را محقق می سازند، ادامه داد: سرمایه گذاری شرکت های بیمه تابع چارچوب و قوانین مشخص است و به این ترتیب، ریسک سرمایه گذاری نیز کنترل می شود. این روش ضمن تضمین مبلغی سود به صورت علی الحساب، سالانه مبالغی نیز به عنوان مشارکت در منافع، مازاد بر سود تضمینی محقق و به حساب بیمه گذاران منظور می شود.

وی تاکید کرد: بیمه عمر در کنار ماهیت اصلی پوشش های بیمه ای آن، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت با سود مطمئن نیز جهت تامین نیازهای دوران حیات افراد است.
هموطنان عزیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.si24.ir مراجعه کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود