امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
07/29 1399

 گروه سایبان - بیمه ملت در ماه های اخیر تکلیف زمین های این شرکت را مشخص کرد.

به گزارش رازپول بیمه ملت در یک ماه اخیر توانسته تکلیف زمین های این شرکت را در مناطق مختلف روشن کند.

چندی پیش اعلام شد که قطعه زميني به مساحت 211،275 متر مربع واقع در هلجرد کرج به بهاي تمام شده 40،689 ميليون ريال و ارزش کارشناسي 360،607 ميليون ريال در سنوات گذشته از وزارت جهاد کشاورزي خريداري گرديده است. در سال 94 شخصي با ادعاي مالکيت بر زمين مزبور اقدام به طرح دعوي عليه شرکت نموده است و در سال 1397 راي بدوي محاکم قضايي به نفع خواهان صادر ليکن مورد اعتراض شرکت قرارگرفته است.


مجمع نیز در تکلیف کرده بود که تا سه ماه آینده گزارش کاملی از وضعیت املاک و زمین های بلاتکلیف تهیه و نسبت به تعیین تکلیف وضعیت آنها اقدام شود.

اسماعیل دلفرازمدیرعامل بیمه ملت اخیرا توانسته مالکیت بر اثر اعتراض ثالث شرکت بیمه ملت به عنوان مالک زمین فوق را اثبات کند. بدین ترتیب
رای قطعی دادگاه تجدید نظر به نفع بیمه ملت صادرشده است.

به این ترتیب ادعای بیمه ملت و به تبع آن رد ادعای خواهان بدوی و نقض دادنامه صادره اولیه در خصوص زمین هلجرد متعلق به شرکت وارد دانسته شد و امکان تنظیم سند رسمی برای بیمه ملت فراهم آمده است.


از سوی دیگر پیگیری ها بابت زمین های این شرکت در همت و ستاری نیز ظاهرا سبب ره یافت هایی شده است و اداره کل راه و شهرسازی نیز در خصوص مزایده برگزار شده سال 1389 اذعان کرده که قسمتی از زمین پلاک ثبتی 603 فرعی از 1 اصلی واقع در بخش 10 تهران با مساحت 1916 متر مربع جهت واگذاری آمده شده است.

به این ترتیب این تکلیف مجمع نیز برای هیات مدیره به ره یافت موثری انجامیده است.


پیش از این اعلام شده بود دارايي هاي در جريان تکميل شرکت به مبلغ 45،444 ميليون ريال بابت دو قطعه زمين واقع در بزرگراه هاي ستاري و همت خريداري شده از سازمان زمين شهري مي باشد که 50 درصد مبلغ مبايعه نامه زمين همت پرداخت، ليکن به دليل وجود معارض و عدم امکان صدور سند مالکيت به نام شرکت، پرداخت مابقي مبلغ مبايعه نامه متوقف گرديده است. در سال 1398 براساس مذاکرات فيمابين با سازمان زمين شهري مقرر گرديد يک قطعه زمين واقع در خيابان کوهک منطقه 22 با اخذ نظر کارشناس رسمي در ازاي اقاله قراردادهاي خريد زمين هاي مزبور به شرکت واگذار شود.


این شرکت اخیرا سند قطعی ملک واقع در جاده مخصوص را به نام این شرکت دریافت کرده است.

پیش از این نیز دلفراز مدیرعامل بیمه ملت اعلام کرده بود که موضوع تغییر کاربری زمین کیش و پیگیری‌های انجام شده، بخشی دیگر از سخنان دلفراز بود که با اشاره به اینکه در انواع کاربری‌های موجود در جزیره، با رایزنی‌های صورت گرفته و جلسات متعدد با مقامات منطقه آزاد کیش تلاش می‌شود مجوزی برای زمین دریافت شود که بتواند بیشترین ارزش افزوده را برای آن ایجاد کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود