امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
07/19 1399

 گروه سایبان - بیمه ایران به تازگی فرآیند تاسیس نمایندگی این شرکت در خارج از کشور را اعلام کرده است، اما آیا تاسیس نمایندگی در خارج از کشور است؟

به گزارش رازپول، شروط تاسیس نمایندگی بیمه ایران در خارج از کشور در 14 بند عنوان شده است که از درخواست کتبی متقاضی شروع می شود و تا اخذ موافقت و مصوبه اولیه و مواردی دیگر ادامه می یابد. اما در بند 9 دریافت موافقت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تکلیف شده است این در حالی است که حسب بخشنامه بیمه مرکزی در سال های گذشته نمایندگان شرکت های بیمه نمی توانند در خارج از کشور فعال باشند.


این در حالی است که در 8 بند پیش از این نماینده باید مجوز و مقرره ها را رعایت و مهیا کند و پس از کسب این مراحل موضوع الزام بیمه مرکزی مطرح می شود .

بیمه مرکزی پیش از در بخشنامه شماره 835000 مورخ 24 آذر 97 عنوان کرده است که هیچ نماینده ای اجازه فعالیت در خارج از کشور را ندارد. این بخش نامه به دلیل بررسی های صورت گرفته و عدم نظارت کافی و فقدان سازوکارهای مناسب توسط شرکت های بیمه که نحوه فعالیت نمایندگان آنها سبب ایحاد مشکلاتی در خارج از کشور بود صادر شد و قرار شده که شرکت های بیمه پس از مطالعه و تحقیقات پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند. اینکه بیمه ایران با چه پیش زمینه ای چنین موردی را اطلاع رسانی کرده است پرسشی اساسی است!

بیمه ایران از بخشنامه خبر ندارد  یا با وجود چنین بخش نامه ای باز هم نمایندگان را فراخوانده است؟


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود