امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
07/15 1399

 گروه سایبان - بیمه مرکزی مجوز فعالیت دومین کارگزار رسمی اتکایی را صادر کرده است، اما تجربه اولین کارگزار رسمی اتکایی چه بود و شرایط بیمه های اتکایی در کشور چگونه است؟به گزارش رازپول، پس از کارگزار بیمه گدار ری (سهامی خاص) که در سال 1397 مجوز فعالیت گرفت و تا پایان سال 1400 می تواند با همان تائیدیه فعالیت خود را ادامه دهد ظاهرا کارگزاری ساتر تجارت کامک (سهامی خاص) نیز از شهریور امسال مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است و تا سال 1402 مجوز ادامه فعالیت دارد.

جواد بنازاده اردبیلی مدیر این کارگزاری است و سرمایه تاسیس آن 1 میلیارد ریال است. رضا عشقی و بابک صادق زاده خیاطی دیگر اعضای هیات مدیره این مجموعه اند.


سیاوش قزلباش مدیر اولین کارگزاری رسمی اتکایی کشور در خصوص این تجربه و عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود به خبرنگار ما می گوید که مقررات فعالیت کارگزاران اتکایی تاکید دارد که یکی از طرف های بیمه باید خارجی باشد و کارگزاری های اتکایی نمی توانند با بیمه گران اتکایی داخلی وارد فاز عملیاتی شوند.

وی با اشاره به اینکه شرایط تحریم ها در شرایط فعلی وضعیت مطلوبی ندارد و کلمه بیمه به اساس تحریم ها اضافه شده است ادامه می دهد که با بیمه گران خارجی که اعتبار و آینده ای ندارند وارد فاز عملیاتی نمی شویم.

او تصریح می کند که خطر همکاری با مجموعه های ناشناخته در زمان خسارت ها مشخص می شود و ما حاضر به پذیرش چنین شرایطی نیستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی که بیمه گران معتبر به واسطه تحریم ها با ایرانی ها همکاری نمی کنند و شما نیز با بیمه گران ناشناس وارد فاز همکاری نمی شوید چه می کنید اذعان دارد که ما در حال آماده سازی شرایط برای سال های آتی و تربیت نیرو هستیم .

به گفته وی کارگزاری های اتکایی باید سال ها پیش راه اندازی می شدند و این مجموعه ها برای تنظیم روابط کارگزاری ضروری اند.

قزلباش فضای داخلی بیمه های اتکایی را بدون ارزیابی های دقیق ارزیابی کرد و گفت که شناسایی ریسک و تجزیه و تحلیل آن از دقت کافی برخوردار نیست و اساسا شرایط بیمه نامه های بزرگ در کشور  بیشتر با سلیقه بیمه گزاران و فشار آنها تهیه میشود و بنابراین چنانچه تحریم هم نبود بیمه گران اتکایی زیر بار چنین شرایط یک طرفه ای نمی رفتند.

  

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود