امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
07/8 1399

 گروه سایبان - هیات مدیره بیمه ایران معین یکی از برنامه مهم خود در سال جاری را تامین ساختمان ستاد معرفی کرده است، اما شرکتی که در حال حاضر یک دفتر ارتباطی در تهران دارد و خاستگاه اصلی آن در مناطق آزاد است چه نیازی به ساختمان  بزرگتر در سرزمین اصلی دارد؟


به گزارش رازپول، یکی از برنامه های بیمه ایران معین پس از افزایش سرمایه و ورود به بورس که از سال های قبل کلید خورده، تامین ساختمان مناسب برای ستاد است، این در حالی است که شرکت ماموریت خود را به عنوان بزرگترین شرکت مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با تعهد به اصول حرفه‌ای و اخلاق کسب و کار، بالاترین کیفیت خدمات بیمه را با محصولاتی روزآمد و قیمت رقابتی به تمامی مشتریان خود معرفی کرده است. این شرکت در بیانیه ماموریت خود آورده است تامین آرامش و اطمینان برای مشتریان، احترام و فرصت‌سازی برای کارکنان و افزایش ارزش برای سهامداران تعهد اصلی ماست.


سوال اصلی این است که شرکتی که خواستگاه اصلی آن در مناطق آزاد است چرا مدیرانش خرید ساختمان مناسب در سرزمین اصلی را دنبال می کنند؟

از سوی دیگر به نظر می رسد که هیات مدیره این شرکت نتوانسته در طراحی اهداف یکساله شرکت ارتباط منسجمی میان اهداف وماموریت بیان کند. آیا عدم یکپارچگی، ماموریت های شرکت را دچار انحراف نمی کند؟


دفتر ارتباطی این شرکت در حال حاضر در خیابان احمدقصیر واقع شده است. اما هزینه این جابه جایی در مناطق اداری همین محدوده با متراژی بزرگتر در شرایط فعلی که قیمت ملک افزایش یافته است چقدر از منابع مالی این شرکت منطقه آزادی را درگیر خواهد کرد؟  آیین نامه 97 شورای عالی بیمه درماده 4 اذعان دارد که شرکت های بیمه مجاز است در مجموع حداکثر30 درصد حقوق صاحبان سهام را به تامین دارایی ثابت (مشهود و نامشهود) مورد نیاز برای انجام فعالیت اصلی موسسه بیمه اختصاص دهد. مبنای ارزش دارایی ثابت محاسبه دفتری آنهاست.

بنابراین پرسش این است که آیا بین برنامه هیات مدیره با مصوبات شورای عالی بیمه تناقض در میان نیست؟


95 درصد سهام این شرکت متعلق به بیمه ایران و مابقی نیز متعلق به شرکت های اقماری این شرکت. بنابراین با توجه به اینکه سرمایه این شرکت به بنگاهی 100درصد دولتی تعلق دارد این شائبه مطرح است که مدیران با سرمایه دولت اصرار بر ادامه زندگی در پایتخت دارند در حالی که مجوز آنان در منطقه آزاد تعریف می شود.

لازم به اشاره است شرکت های بیمه موظفند از زمان دریافت حق بیمه تا پرداخت خسارت نسبت به سرمایه گذاری ذخایر فنی اقدام کنند.


بنابراین در شرایطی که برنامه افزایش سرمایه و ورود به بورس در راس برنامه های این شرکت قراردارد و قیمت ملک اداری در سرزمین اصلی بعضا از سرمایه برخی شرکت های بیمه بالاتر رفته است، باید سوال شود که ضرورت خریداری یک دفتر ارتباطی با چنین منابعی با چه توجیهی صورت می گیرد؟

این شرکت بیمه برای معرفی خود در سایتش آورده است: بیمه ایران معین با توجه به مصوبه هیات محترم وزیران در خصوص فعالیت بیمه گری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال 1382 در منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده است و عملا فعالیت خود را از تاریخ 1383 آغاز کرده است. در واقع شرکت سهامی بیمه ایران معین به منظور خدمت رسانی به بیمه گزاران خود و متحول نمودن خدمات بیمه سنتی به خدمات بیمه ای نوین در مناطق آزاد ثبت و تاسیس گردید و از بدو تاسیس تا کنون با بکارگیری تجارب گذشته و راهکارهای جدید بیمه ای اقدام به ارائه خدمات مطلوب و شایسته به بیمه گزاران مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کرده است.


اما اینکه  مدیران این شرکت منطقه آزادی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان این منطقه اسرار به خرید ساختمان در منطقه اصلی دارند پرسشی قابل تامل است؟

لازم به اشاره است که ستاد بیمه ایران معین در سایت بیمه مرکزی نیز همین دفتر تهران معرفی شده است.

معلوم نیست چرا در حالی که بیمه مرکزی مجوز منطقه آزاد صادرکرده است چطور خود به بقا این شرکت در سرزمین اصلی اشاره دارد؟


مهدی قمصریان عضو هیات مدیره این شرکت در گفت و گویی با رازپول در خصوص این برنامه هیات مدیره اذعان دارد که هیات مدیره برنامه خرید ساختمان مناسب برای این شرکت را در چارچوب آئین نامه بیمه مرکزی در تهران را در دستور کار دارد. به گفته وی برنامه خرید ساختمان ستاد مورد تاکید سهام دار عمده است و این موضوع طبق ضوابط دنبال می شود. او به افزایش قیمت ملک در محدوده اداری تهران نیز اشاره دارد.لازم به اشاره است که سرمایه بیمه ایران معین به 400 میلیارد تومان رسیده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود