امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
07/7 1399

 گروه سایبان - در حالی که بسیاری از کارشناسان معتقدند که صنعت بیمه محصولات موجود فعلی را برای مصرف کنندگان خود تشریح نکرده است و پرتفوی بیمه ای کشور از شیب رشد مناسبی برخوردار نیست، رئیس کل بیمه مرکزی از شرکت های بیمه می خواهد هر سال یک محصول جدید ارائه دهند.


به گزارش رازپول به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی، که در آیین افتتاح ساختمان جدیدشرکت سهامی بیمه ما سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: رونق بازار "بیمه بانک" در گرو مجموعه ای یکدست، خوشفکر و مبتکر است که خوشبختانه در راس هرم وبدنه هر دو صنعت حضوری فعال دارند.
دکتر سلیمانی از حق طبیعی مردم ایران برای زندگی مطمئن، ایمن و توام با آرامش سخن گفت و افزود:راه اندازی قطار همگانی سازی بیمه های زندگی و تامین آتیه از روش های موثر ایجادفضایی اطمینان بخش برای جامعه است که باید ریل گذاری آن توسط صنعت بیمه ادامه یابد.


وی تدوین طرحهای نوآورانه در صنعت بیمه را از نیازهای ویژه دانست و تصریح کرد: در دنیای تحولگرا و توسعه محور کنونی هر شرکت بیمه ای بایدحداقل سالیانه یک محصول جدید را بهسبد پرتفوی خود اضافه کند.
رییس شورایعالی بیمه با اعلام این مطلب که محصولات بیمه ای در سبد معیشت مردم جایگاه مناسبیدارد، اظهار داشت: صنعت بیمه به عنوان یکی از سه ضلع مثلث خدمات مالی در کشور درمسیر هدفگذاری شده حرکت می کند و با حضور قدرتمندتر در بازار سرمایه، نقش مهم خودرا بیش از پیش ایفا خواهد کرد.


رییس کل بیمه مرکزی از ضرورت حضور شرکت های بیمه گر اتکایی در داخل کشور به عنوان فرصتی برایابراز توانمندی صنعت بیمه یاد کرد و افزود: قبولی ریسک های سنگین یکی از گذرگاه های مهم اقتصاد و تولید است که در روزگار تحریم های ناجوانمردانه باید از آن عبور کنیم.
وی از صدورمجوز شورای عالی بیمه مبنی بر افزایش بیست درصدی سقف سرمایه گذاری شرکت های بیمه در بازار سرمایه و همچنین از موافقت تعیین نرخ اوراق بهادار بیمه ای در کمیته سهجانبه بند «ک» بودجه خبر داد و گفت: رونق بخشی به بازار سرمایه از اهداف صنعت بیمه کشور است و کمک به چرخه خدمات مالی را همچنان در راس برنامه های خود دنبال خواهیم کرد.


رییس کل بیمهمرکزی تصریح کرد: صنعت بیمه با زندگی روزمره و معیشت آحاد جامعه سروکار دارد و بایدبیش از پیش از حاشیه به متن وارد شود.
وی در همین راستا از تنوع اطلاعاتی و تعدد محصولات بیمه‌ای به عنوان گنجینه ای از داده هایارزشمند یاد کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه در ایران به برنامه های راهبردی و رویکردهای تخصصی نیاز دارد که خوشبختانه این امر از سوی شرکت های بیمه با جدیت خاصی دنبال میشود.


وی افزود: برایتسریع در امر همگانی سازی محصولات بیمه‌ای پیوند این صنعت با فنآوری اهمیت ویژه ایدارد که برای تحقق آن باید سرمایه‌گذاری عظیمی صورت بگیرد.
در پایان اینآیین از دو طرح "مستمری ماندگار" و "بیمه صندوق اجاره ای"شرکت سهامی بیمه ما رونمایی شد.


بر اساس بیمه نامه مستمری ماندگار افرادی که دارایی هایی مانند ساختمان، آپارتمان، منزل ویلایی،زمین با انواع کاربری و... را در تملک خود دارند و می خواهند از دارایی خود بهتریناستفاده را داشته باشند، آن را تحت قرارداد صلح عمری در اختیار شرکت قرار می دهندو در ازای آن بر اساس ارزش سرمایه واگذارشده، انواع پوشش های بیمه ای مانند بیمهدرمان تکمیلی و هم چنین مستمری ماهانه خواهد گرفت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود