امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
07/6 1399

گروه سایبان - بیمه رازی اخیرا در نامه ای به بورس پیرامون شفاف سازی موضوع مالکیت 5 درصدی این شرکت در سهام بانک آینده شفاف سازی کرده است.

بیمه رازی اذعان دارد که پیرو نامه های اداره دیده بان سلامت بازار سرمایه و شرکت فرابورس ایران مبنی بر اعلام فاقد اعتبار بودن معامله 5 درصد سهام بانک آینده با شرکت توسعه پترو صنعت صدر به علت عدم رعایت تشریفات انتقال سهام مستند به بند (ب) ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و همچنین بند (ب) ماده 36 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 10/11/1395 و مکاتبات صورت گرفته، موضوع در جلسه مورخ 16/06/99 هیات مدیره شرکت بیمه رازی مطرح و با عنایت مکاتبات فوق و لزوم رعایت مقررات قانونی مطابق با سند حسابداری پیوست، نسبت به شناسایی 800 میلیون سهم بانک آینده در حسابهای شرکت و در واقع برگشت آثار ناشی از این معامله اقدام شد.

این موارد در حالی عنوان می شود که جریان این معاملات به سال 1395 بازمیگردد و حالا حسابرس اعلام کرده است که در همه این سال ها نسبت به آثار مالی این موضوعات هشدار داده است!


از سال 1395 تاکنون بیمه رازی نه تنها چرخش های مدیریتی متعددی در سطح هیات مدیره و مدیرعامل داشته است بلکه ترکیب سهام داران این شرکت نیز در سطح خرد با تغییراتی همراه بوده است و حالا دیده بان سلامت بازارسرمایه موضوع تعدیل حساب ها و معاملات صورت گرفته را مطرح می کند.

برگشت آثار مالی از سوی بیمه رازی در حالی عنوان می شود که نهاد ناظر صنعت بیمه و آیین نامه های شورای عالی بیمه در سال های اخیر تغییر نکرده است.

پرسش این است که با عنایت بر دونامه بورس و پاسخ شرکت بیمه رازی اثرات این معاملات در سال 1399 برای سهام داران جدید چیست؟ نامه ها نشان می دهد که حساب های بیمه رازی باید از سال 1395 مورد بازبینی قرارگیرد، اما اثرات سود و زیانی این حساب ها برای سهام داران جدید چیست؟

 آیا پیامدهای مدیریتی این موضوع که حالا گرفتاری هایی را برای مدیران فعلی و سهامداران این شرکت بیمه ای پدید آورده است متوجه مدیران سابق و کارنامه مدیریتی آنها خواهد شد؟

آیا آیین نامه حاکمیت شرکتی می تواند موارد تحمیلی احتمالی از سوی سهامداران عمده را در شرکت های بیمه محدود کند؟

آیا مدیران پیشین بیمه مرکزی نیز بابت چنین مواردی باید پاسخگو باشند؟







 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود