امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
07/2 1399

 

گروه سایبان - مدیرعامل بیمه سینا در سال گذشته بالغ بر 500 میلیارد ریال آراء دادگاهی به نفع شرکت بیمه سینا دریافت کرده است.


به گزارش رازپول، تعیین تکلیف پرونده های حقوقی در شرکت های بیمه اثر مستقیم بر منافع سهامداران داشته و می تواند ذخایر مرتبط در این زمینه را به نفع ایشان آزاد کند.

در همین زمینه رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا به رازپول می گوید که در مجموع در سال گذشته بالغ بر 500 میلیارد ریال آراء دادگاهی به نفع کلیه ذی نفعان این شرکت دریافت کرده است.

او در خصوص جزئیات این رقم اذعان دارد که  صدور رای له شرکت در دعوی بیمه گذار مرتبط با بیمه نامه هلال احمر به میزان 240 میلیارد ریال و حل و فصل دعوی کنسرسیوم بانک صادرات در بیمه نامه عمر مانده بدهی و کاهش نظر کارشناسی از 60 میلیارد ریال به 40 میلیارد ریال از جمله مهمترین آراء اخذ شده در این زمینه است.

همچنین نقض بخش اعظمی از ارای مرتبط با کمیسیون های عوارض شهرداری در کمیسیون های مربوطه به میزان 150 میلیارد ریال که بیمه سینا از معدود شرکت های موفق در این موضوع بوده است، موفقیتی دیگر در این بخش است.

جعفری با اشاره به جلوگیری از پرداخت خسارت های مشکوک، ساختگی و به طور کلی صدور رای به نفع شرکت در دعاوی مطروحه علیه شرکت به میزان حدود 70 میلیارد ریال و ساماندهی کلیه پرونده های حقوقی جاری و ثبت الکترونیک آنها می گوید که بیمه سینا در سال گذشته اقدام حقوقی (همچون توقیف خودرو و املاک نمایندگان) نسبت به کلیه نمایندگان بدهکار که کمیته رسیدگی به تخلفات نسبت به آنها مبادرت به صدور رای نموده است را با موفقیت پشت سرگذاشت.


جعفری می گوید : در سال 1398 تمرکز مدیریت شرکت بر حل و فصل مشکلات ساختاری برای خروج از شرایط بحرانی موجب شد تا سهم بیمه سینا از بازار بیمه کشور به 2.2 درصد در پایان سال گذشته افزایش یابد. به گفته وی بررسی وضع موجود شرکت نشان میدهد اقدامات اصلاحی انجام شده در این سال بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات زیر ساختی را در بیمه سینا برطرف کرده و اگرچه هنوز برخی از مشکلات برطرف نشده اما زیرساختهای مناسبی در تمامی حوزه ها فراهم شده که میتواند به عنوان موتور پیشران برای رشد و توسعه آتی شرکت محسوب شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود