امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
06/30 1399

 گروه سایبان - کسب سود خالص 815 میلیارد ریالی پرونده زیان انباشته سنواتی را در بیمه سینا بست.

رضا جعفری مدیرعامل بیمه سینا در خصوص اهم اقدامات این شرکت می گوید که بیمه سینا معادل 132 درصد بودجه حق بیمه صادره سال 1398 را محقق کرده است. همین رشد حق بیمه دو مولفه مهم را در پی داشته است اول اینکه در همین سال سرمایه گذاری با رشد 122 درصد و درآمد سرمایه گذاری با رشد 233 درصد وضعیت قابل قبولی را برای شرکت رقم زده است.

بر این اساس با تقویت بخش سرمایه گذاری و رشد 122 درصدی و تشکیل پرتفوی مناسب سرمایه گذاری و کسب بازده 192 درصد درسال گذشته بیمه سینا توانسته از شرایط بازار سهام بهره کافی ببرد.


او اضافه می کند که از سوی دیگر علیرغم افزایش 58 درصدی حق بیمه تولیدی و شرایط نقدینگی حاکم بر اقتصاد میانگین دوره وصول مطالبات از 145 روز در سال 1397 به 136 روز در سال گذشته بهبود یافته که هرچند هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد اما این کاهش 9 روزه با برنامه ریزی های دقیق می تواند به شرایط مناسبتری برسد.

این موارد در حالی عنوان می شود که جعفری اذعان دارد ضریب خسارت بیمه سینا به 71 درصد رسیده است.


جعفری با اشاره به  تدوین برنامه استراتژیک 4 ساله مبتنی بر سیاستهای بنیاد با رویکرد توسعه کمی و کیفی و توجه به نقاط قوت و ضعفو فرصتها و تهدیدها در بیمه سینا از برنامه ریزی برای افزایش سرمایه تاسقف 5 هزار میلیارد ریال متناسب با شرایط بازار بمنظور دریافت مجوز قبولی و افزایش سهم نگهداری شرکت خبرداد.

مدیرعامل بیمه سینا  احتساب ذخیره معوق رشته شخص ثالث و حوادث راننده به مبلغ 335 میلیارد ریال و پرداخت 343 میلیاردریال بابت دیون معوق عوارض قانونی رشته شخص ثالث از سال 1392 تا 1397  را از دستاوردهای بیمه سینا می داند و اذعان دارد که مبلغ 217 میلیارد ریال عوارض سال 1398 نیز پرداخت شده است.


توسعه بازار بیمه از 1.8درصد سهم بازار در سال 1397 به برآورد 2.8درصد سهم از صنعت بیمه و انعقادقراردادهای بیمه ای جدید با رویکرد تشکیل پرتفوی اقتصادی و فروش بیمه های عمر و توسعه فروش بیمه های خرد از دیگر مواردی است که او و تیم مدیریتی اش محقق کرده است.

تجمیع و انعقاد قرادادهای بیمه ای با شرکت های وابسته به بنیاد مستضعفان و وزارت نیرو، سازمان محیط زیست ، گروه انتخاب، گروه مپنا، آستان قدس ، فولاد مبارکه اصفهان، قرارداد عمر مانده بدهکار بنیادشهید، خودروهای صفر کیلومتر سایپا و غیره... از دیگر اقدامات این شرکت به شمار می رود.

ارتقا توانگری مالی، تصویب اساسنامه جدید بورس و بانک(حاکمیت شرکتی) و اصلاح ساختار شرکت مطابق با اساسنامه حاکمیت شرکتی و ایجاد کمیته ها و انطباق گزارشات مطابق با استانداردهای IFRS و اصلاح وضعیت توانگری مالی شرکت از دیگر دستاوردهای این شرکت است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود