امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
06/12 1399

گروه سایبان - در جلسه امروز مدیران عامل صنعت بیمه و بیمه مرکزی عنوان شده که طلب شرکت های بیمه از ایران خودرو به 700 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش رازپول مدیران عامل شرکت های بیمه در جلسه امروز خود با رئیس کل بیمه مرکزی محورهای کلی افزایش سرمایه، مباحث اتکایی ، ارائه نرخ های غیرفنی و تقویت مباحث اتکایی را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.


بر این اساس یکی از مدیران عامل در جلسه اذعان کرده است که طلب شرکتهای بیمه از ایران خودرو به 700 میلیارد تومان رسیده و این خودروساز در حال تسویه مطالبات سال 97 است. این مدیر عنوان کرده که خودروساز تعهدات سال های 96 و 97 خود را هم به صورت اقساطی به شرکت های بیمه می پردازد.

مدیرعامل بیمه ایران نیز اذعان کرده که به ایران خودرو اخطار داده است و در صورت عدم تسویه بدهی صدور ثالث برای این شرکت متوقف خواهد شد. طلب از خودروسازها یکی از مباحث حساس صنعت بیمه در سال های اخیر بوده است و انتظار می رود که نهاد ناظر مراقبت های لازم را به عمل آورد.


در این جلسه گلایه شرکت های بیمه اتکایی از قبولی اتکایی توسط برخی شرکت‌ها مستقیم نیز مطرح شده و رئیس کل بیمه مرکزی ظاهرا به این گلایه صحه گذارده و عنوان کرده که نیاز به یک شرکت ملی و بزرگ اتکایی احساس می شود. قبولی اتکایی توسط برخی شرکت‌های خاص و عدم قبولی توسط برخی دیگر از موارد عنوان شده است.


در این جلسه یکی از مدیران عامل شرکت های بیمه عنوان کرده که عملیات اتکایی تخصصی است و در کشورهای دیگر چنین شیوه ای مرسوم نیست که بیمه گران مستقیم قبولی اتکایی داشته باشند.


پیرو همین دستور جلسه دو موضوع در دستور کار قرار گرفته است که تاسیس یک شرکت اتکایی ملی و تقویت شرکت های اتکایی موجود از طریق افزایش سرمایه و سهام دار شدن شرکت های بیمه ای با شیوه سلب حق تقدم سهام از جمله این راهکارست که ظاهرا مطالعات آن در دستور کار است و اجرای آن به سال آینده باز میگردد.

موضوع راه اندازی بیمه اتکایی سامان که می تواند سومین شرکت اتکایی کشور باشد به همراه دو شرکت اتکایی موجود که نیاز به تقویت سرمایه دارند از موارد مطرح در این جلسه بوده است.

در این جلسه عنوان شده که به نسبت ارزش دلار سرمایه شرکت های بیمه اتکایی در سال های اخیر با افت مواجه است و نیاز است تا با توجه به قیمت فعلی دلار افزایش سرمایه این شرکت ها بررسی شود. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود