امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
06/11 1399

 گروه سایبان - نرم افزار تصویربرداری اتومبیل ویسمن در برخی شرکت های بیمه پیاده سازی شد اما رونمایی از آن با حضور رئیس کل بیمه مرکزی در بیمه کارآفرین کلید خورد.

ظاهرا دست اندرکاران این نرم افزار تصویربرداری به طور همزمان با شرکت های بیمه ای برای استقرار نرم افزار مذاکرده کرده اند و هنوز هیچ شرکتی حق انحصاری این نرم افزار را خریداری نکرده و شرکت ها تنها به خرید حق بهره برداری اکتفا می کنند . این نرم افزار که در بیمه کارآفرین رونمایی شده در بیمه تعاون نیز در حال پیاده سازی است و تنها معضل آن عدم استقرار بر روی سیستم های IOS است. بیمه های آسیا، ما ، سرمد و آرمان هم ظاهرا مذاکراتی در این زمینه با مدیرعامل شرکت ویسمن داشته اند.

رازپول در ادامه گفت و گویی را با مدیرعامل بیمه کارآفرین و مدیر پشتیبانی شرکت ویسمن در خصوص این نرم افزار دارد.


محمد حیدری مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین گفت: پیاده سازی این نرم افزار از نیمه های سال 1398 آغاز شده است و در یک دوره 6 ماهه در تهران به صورت پایلوت اجرا شده است و در 3 ماهه اخیر در کل کشور اجرایی شده و امروز بیمه کارآفرین بازدیدی را خارج از این نرم افزار نمی پذیرد.

وی، بیان کرد که نرم افزار ویسمن بازدید بدنه را سیستمی کرده و در آن قید مکان برداشته شده و سقف تعهد برای کارشناس در آن مفهومی ندارد و هر نماینده برای خود یک کارشناس است.مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین، اظهار داشت: «دربررسی های انجام شده، صنعت بیمه و شرکت بیمه کارآفرین در حوزه فنی و تنوع محصول خوب عملکرده و با دنیا فاصله زیادی ندارد.»


حیدری با اشاره به اینکه بیمه کارآفرین حق بهره برداری از این نرم افزار را خریداری کرده اذعان دارد که به ازای هر بازدید مبلغی به شرکت ویسمن اختصاص پیدا می کند. وی می گوید که بیمه کارآفرین برای راه اندازی این نرم افزار کمک های فراوانی را به این شرکت داشته است.


مینا گندمکار مدیر پشتیبانی شرکت ویسمن در خصوص فاکتورهای امنیتی نرم افزار می گوید : مکان یابی و درج ساعت و تاریخ عکسبرداری که البته از روی گوشی موبایل تنها صورت نمی گیرد از مولفه های مهم است. همچنین فیلمبرداری بین عکسها و تعریف زمان بندی بین عکس ها و استفاده از یک فرمت بلاکچین برای جلوگیری از فتوشاپ و ادیت عکس ها و کنترل زاویه دوربین از جمله دیگر موارد مهم در جلوگیری از موارد تقلب و تخلف است.

وی در خصوص موضوع افزایش تعداد مشتریان و تعداد کارمندان پشتیبانی این واحد می گوید که وجود 5 نفر کارمند و مدیر در واحد پشتیبانی برای حمایت از نرم افزار فعلی کافی است و مسلما با افزایش تعداد مشتریان بر تعداد افراد پشتیبانی کننده نیز افزوده خواهد شد.

گندمکار در خصوص اینکه نرم افزار از برنامه IOS پشتیبانی نمی کند نیز می گوید که دست اندرکاران در حال رفع این معضل هستند هرچند که این چالش به دلیل تحریم های فعلی شرکت اپل است.


غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت بیمه کارآفرین نیز،با بیان اینکه صنعت بیمه با 20 هزار میلیارد تومان می خواهد 500 میلیارد دلار ریسک را پوشش دهد، گفته است: با توجه به اینکه امکان واگذاری اتکایی به کشورهای دیگر و توزیع ریسک وجود ندارد، بهتر است که سرمایه های شرکت های بیمه ای افزایش یافته تا سهم نگهداری ریسک آنها بیشتر شده وبازار بزرگتری را تحت پوشش قراردهند.رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: از 80 هزار نمایندگی بیمه درکشور،حدود 45 هزار نماینده در بخش بیمه نامه های عمر و زندگی فعال هستند زیرا این نوع بیمه نامه ها از نظر کارمزد درآمد خوبی برای نمایندگان دارد و فروش آن نیاز به تلاش و ارتباط بیشتر با اشخاص است.

وی،بابیان اینکه افزایش فروش بیمه نامه های زندگی کمک بسیاری به اقتصادکشورمی کند،خاطرنشان کرد که شعاردولت این است که دولت الکترونیک شود در نتیجه شرکت های بیمه ای هم باید یکی از ارکان دولت الکترونیک باشند و این موضوع در صنعت بیمه درحال رشد است هر چند که در این بخش سرمایه گذاری کمی شده است.رئیس کل بیمه مرکزی، یکی از روش های ایجاد تحول شگرف در صنعت بیمه را ورود آی تی به صنعت بیمه به معنای اهم آن برشمرد و تاکید کرد:باید کد یکتا همانطور که در بخش بیمه نامه های شخص ثالث، آتش سوزی و باربری اجرایی شده دربیمه نامه های درمان، زندگی، مسئولیت و مهندسی هم اجرایی شوند و این یعنی هوشمند سازی صنعت بیمه.

وی ادامه داد: براساس قولی که به دولت داده شده در 9 آذر ماه سالجاری باید کد یکتا در تمامی رشته های بیمه ای اجرایی شود و بیمه نامه ها در بستر آی تی صادر شوند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود