امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/10 1399

گروه سایبان - صدور کدیکتا برای بیمه نامه های آتش سوزی و حمل و نقل علاوه بر تسهیل امر بیمه‌گری به کاهش فساد اقتصادی در کشور نیز منتهی خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در آیین بهره برداری از سامانه های یکپارچه نظارت و بیمه ی حمل و نقل و آتش سوزی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه با پیشگامی در زمینه دولت الکترونیک یکی از حلقه های مقابله با ورود و توزیع کالای قاچاق به شمار می رود.


رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به آغاز هفته دولت و ضرورت همراهی تمامی دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: با عملیاتی شدن کد یکتا پس از این هیچ محموله‌ای که استعلام دستگاه های ذیربط را نداشته باشد قابل بیمه شدن نیست.


وی تاکید کرد: با تمهیداتی که در خصوص ضوابط دریافت کدیکتا در سامانه "سنهاب" اندیشیده شده، تخلف در حوزه حمل و نقل به حداقل می رسد.

وی با تشریح آخرین دستاوردها و تحولات صنعت بیمه در حوزه های گوناگون نظیر بیمه های زندگی، فرایند راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی و همچنین بخشش جرایم بیمه ای موتورسیکلت ها و ماشین آلات کشاورزی، ابراز امیدواری کرد که ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش یابد.


دکتر سلیمانی از سال ۹۹ به عنوان سال تکمیل فرایند هوشمندسازی صنعت بیمه و الکترونیکی شدن محصولات این صنعت یاد کرد و افزود: بعد از اجباری شدن دریافت کد یکتا برای سه رشته بیمه شخص ثالث، آتش سوزی و حمل و نقل برای اجباری شدن کد یکتا برای تمامی رشته های بیمه ای اقدام خواهد شد.

گفتنی است در این نشست از سامانه های یکپارچه نظارت در رشته های بیمه حمل و نقل و آتش سوزی رونمایی شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود