امروز: دوشنبه، 7 مهر 1399
05/21 1399

 گروه سایبان- مجید صفدری مدیرعامل سابق بیمه ما و‌از مدیران صنعت بیمه که سابقه فعالیت در هیات مدیره شرکت ملی نفتکش را نیز دارد خاطره ای را از خسارت نفتکش هپی نس به تازگی بیان کرده است. 

اینجانب در سال ۹۸ توفیق حضور در هیات مدیره شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران را یافتم و در مدت زمان چند ماه حضورم در این شرکت و با توجه به تقسیم وظایفی که در هیات مدیره انجام شد با علاقه ای خاص و با مساعدت و همیاری خالصانه مدیران و کارشناسان محترم و با دانش آن شرکت به مطالعه و بررسی حوزه های مختلف مباحث لجستیک در دریانوردی از جمله چگونگی  چارترینگ نفتکش ها ( اجاره ) - خطوط دریایی دنیا و شیپینگ یاردها  ( تعمیرگاه کشتی ها )  - لنگرگاه ها - باراندازها- انبارهای نفت و گاز- انواع نفتکش ها و گاز برها و مقایسه امکانات ایران با شرکت های برند دنیا و سازو کار موتور نفتکش ها و بخش های  فنی کشتی ها پرداختم و چون سابقه کار در صنعت بیمه داشتم با همکاری کاپیتان فرهبد و نوذری که از اساتید برجسته دریانوردی ایران و شناخته شده در دنیا می باشند  کمیته  امور بیمه ای نفتکش ها را  پیگیری می کردیم که  حادثه ای برای  (((( نفتکش هپی نس ))) اتفاق افتاد و با همت و تلاش دلاور مردان شرکت ملی نفتکش و در دوران تحریم ظالمانه با درایت و ایثار آن عزیزان ،  نفتکش به سواحل بندر جده عربستان منتقل شد و سپس کمیته بیمه شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران،  شروع به پیگیری موضوع بیمه بدنه و ثالث ((( هپی نس ))) نمودند آنجا بود که باید صنعت بیمه کشورمان با خدمات رسانی دقیق و سریع نقش خود را  ایفا می کرد اما با گذشت چندین ماه  برای بازدید خسارت و ارزیابی های لازم  اقدامی شایسه و بایسته صورت نمی گرفت که حتی جلساتی با عزیران بیمه مرکزی نیز انجام شد و با وجود کنسرسیوم بیمه ای که  برای ریسک های شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران وجود داشت شاهد اقدامات بسیار کند و ضعیف بودیم و  با تعلل کارها پیش می رفت و مستحضرید که بیمه گذار در شرایط سخت و زمان حادثه و خسارت است که نیاز بیشتری  به حضور  بیمه گر دارد.

البته دوستان شرکت های بیمه  با انجام مکاتبات و اقداماتی موضوعات مختلف  خسارت را پیگیری می نمودند اما بنده به عنوان شخصی که چندین سال از عمر کاریم را در شرکت های مختلف بیمه ای سپری کردم و در آن زمان بعنوان یک بیمه گذار بیشتر متاثر و متاسف می شدم که با وجود داشتن ظرفیت های زیاد در  ((( کارشناسان و مدیران و شبکه فروش ))) صنعت بیمه  ، چرا این همه فاصله  از علم و تکنیک های روز بیمه گری در صدور و خسارت بیمه های کشتی و نفتکش و تجهیزات مربوطه داریم .
حال آنکه با شناخت کامل می گویم بهترین دریانوردان ، کاپیتان ها و مهندسان موتور و پرسنل عرشه دنیا در ایران است .
بزرگترین و سرمایه دار ترین  شرکت های نفتکش و کشتیرانی دنیا برای داشتن دریانوردان ج . ا. ایران لحظه شماری می کنند .
بعد از جلسات متعدد متوجه شدیم که واقعا در ((( ارزیابی و پرداخت خسارت کشتی و نفتکش ها ))) نیاز به دانش روز و فعالیت های زیادی هستیم .
این مقدمه را گفتم تا عرض کنم باید در حوزه (((( لجستیک )))) بخصوص ریسک های کشتی و هواپیما خیلی تلاش کنیم .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود