امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
05/20 1399

 گروه سایه بان- بیمه مرکزی با ابزار نمره منفی مدیران را رصد می کند و افرادی که نمرات منفی زیادی بگیرند باید از صنعت بیمه خداحافظی کنند.

غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به ابلاغیه بیمه مرکزی به شرکتهای بیمه در خصوص عدم تایید فرایند وصول مطالبات در قالب سهام تاکید کرد: مثل این است که پول نقد بگیریم و زمان پرداخت خسارت به جای پول نقد، دارایی بدهیم که این امر در اصول بیمه هم مورد تایید نیست.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: اولا شرکتهای بیمه باید در همان زمان انعقاد قرارداد در برابر قبول تعهد، حق بیمه را نقدی دریافت کنند، بنابراین ایجاد مطالبات مضاعف برای شرکت بیمه مطلوب نیست و بدتر اینکه به جای پول حق بیمه، سهام دریافت کنند.

به گفته وی اگر این سهام ها خوب است چرا بیمه گذار سهام را نمی فروشد و به صورت نقد حق بیمه را به شرکت بیمه نمی دهد؟

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش رازپول که آیا روسای شعب باید تائیدیه صلاحیت از بیمه مرکزی دریافت کنند اذعان کرد که طبق آیین نامه آندسته از افراد کلیدی که باید تائیدیه صلاحیت دریافت کنند قبل از تائیدیه بیمه مرکزی حکم دهند تخلف است و بیمه مرکزی به مدیرانی که به افراد قبل از تائیدیه صلاحیت حکم دهد نمره منفی خواهد داد.

وی در پاسخ به این که بیمه مرکزی در حکن انتصاب برخی مدیران عامل مواردی را برای پیگیری عنوان می کند این مسئله بر چه مبنایی است و اجرای آن چگونه رصد می شود گفت:

انتظارات بیمه مرکزی به مدیران اعلام می شود آن دسته از مدیرانی که برنامه های خود را اعلام کرده اند و بیمه مرکزی نیز الزاماتش را اعلام کرده اگر به موارد عمل نکنند کمیته ای در بیمه مرکزی وجود دارد که به مدیران نمره منفی می دهد و اگر مدیری نمرات منفی زیادی بگیرد رد صلاحیت شده و نمی تواند در صنعت بیمه پست کلیدی داشته باشد.

به گفته وی بیمه مرکزی گزارش ها را بررسی می کند و نمرات مثبت و منفی به مدیران می دهد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود