امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
02/29 1399


گروه سایبان - رشد 65 درصدی فروش و پیش بینی کسب سهم بیش از 4/1 درصدی از بازار بیمه کشور در سال 98 سرمد را در جمع پیشتازان رشد در این صنعت قرار داده است.


به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، پایگاه خبری پول نیوز نوشت: بیمه سرمد مدتهاست که شعار «تکیه‌گاه مطمئن» را برای خود برگزیده است، شعاری که حالا با بررسی عملکرد چند سال اخیر این بیمه جوان، می‌تواند برازنده آن باشد.


سرمد سال 97 بود که دستاورهای هفت‌گانه‌ای را به نام خود در صنعت بیمه ثبت کرد که برخی از این دستاوردها بیمه سرمد را در میان 33 شرکت بیمه کشور متمایز می‌کرد. دستاوردهایی همچون افزایش فروش و سهم بازار، بهبود منشاٌ و ترکیب پرتفوی، کنترل نسبت خسارت، افزایش ارزش سهام، توسعه زیرساخت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، تکمیل شبکه فروش و حفظ سطح اول توانگری.


حالا با گذشت یک سال، بررسی عملکرد بیمه سرمد، نشان می‌دهد که مدیران جوان این بیمه نوپا، دستاوردهای هفت‌گانه خود را در سال 98 نیز تکرار کرده‌اند و حالا سرمد، تکیه‌گاه مطمئنی برای مشتریان و سهامداران خود است.


تکرار این دستاورها زمینه افزایش سرعت پیشرفت این شرکت در سال‌های آتی را تضمین می‌کند.


رشد فروش و کسب سهم بیشتر از بازار


رشد 65 درصدی فروش و پیش بینی کسب سهم بیش از 4/1 درصدی از بازار بیمه کشور در سال 98 سرمد را در جمع پیشتازان رشد در این صنعت قرار داده است.


میزان فروش سرمد در اسفند ماه سال 98 در حالی از مرز 9000 میلیارد ریال گذشت که اهداف جدید تعیین شده توسط هیئت مدیره را نیز پیش از پایان سال محقق کرده است.


بهبود ترکیب پرتفوی


کاهش وابستگی به پرتفوی سهامداری و افزایش سهم شبکه فروش از کل پرتفوی همزمان با رشد قابل توجه در بیمه های عمر و زندگی (%33)، مهندسی و انرژی (139%) و باربری و خاص (436%) دومین دستاورد سرمد در سال 98 بوده است.


برای دومین بار در تاریخ این شرکت، سهم پرتفوی سهامداری با 9 درصد کاهش به زیر 50 درصد رسیده و این امر نشان دهنده تمرکز واحد بازاریابی سرمد بر ارایه خدمات به آحاد مختلف جامعه است. از طرف دیگر با وجود انتقال کل پرتفوی درمان کمیته امداد امام خمینی، شرکت با حفظ سهم 10 درصدی بیمه شخص ثالث، مازاد و حوادث سرنشین از پرتفوی در مقابل سهم 41 درصدی صنعت، توانسته است به ترکیب پرتفوی مناسبی در مقایسه با صنعت بیمه کشور دست یابد.


کنترل نسبت خسارت


مدیریت ریسک صحیح از جمله شاخص‎های تعیین‎کننده صنعت بیمه است که موفقیت شرکت‌های بیمه را تضمین می‌کند.


کنترل این شاخص در سال 98 از مهمترین برنامه‌های سرمد بوده است و ردپای آن را می‌توان در تمدید گواهی استانداردهای ایزو 9001:2015 و ایزو 31000 (ویژه مدیریت ریسک) و همچنین سند استراتژیک بیمه سرمد در افق زمانی 98-1400 دنبال کرد. البته نسبت خسارت 57 درصدی شرکت تا پایان اسفند ماه سال 98، با توجه به انتقال کل پرتفوی درمان کمیته امداد امام خمینی امری طبیعی است.


مهمتر آنکه اختلاف 6 درصدی با میانگین 63 درصدی نسبت خسارت صنعت نیز نشان از کنترل این شاخص دارد. از طرفی تثبیت نسبت خسارت 51 درصدی در بخش غیرسهامداری با وجود جذب پرتفوی بی‌سابقه 6000 میلیارد ریالی در این بخش، نشان از مدیریت صحیح ریسک در پذیرش حق بیمه دارد.


حفظ سطح اول توانگری


حفظ سطح یک توانگری مالی برای ششمین سال پیاپی نشان دهنده حضور موثر و با ثبات بیمه سرمد در صنعت بیمه کشور است.


علاوه بر این، با موافقت نهادهای نظارتی از جمله بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس، افزایش سرمایه شرکت به مبلغ 2100 میلیارد ریال به ثبت رسیده و در مرحله دوم با افزایش سرمایه 40 میلیاردی از محل سود انباشته، بیمه سرمد ضمن تثبیت سطح اول توانگری مالی، فعالیت خود در بخش پذیرش بیمه‌های اتکایی را آغاز خواهد کرد.


افزایش ارزش سهام


عملکرد بیمه سرمد در سال 98 تاثیر مستقیمی بر قیمت سهام این شرکت داشت. ارزش سهام این شرکت در پایان این سال حدود 650 درصد رشد داشته است و هر سهم «وسرمد» در تاریخ 28 اسفند سال 98، به قیمت 8404 ریال در بازار فرابورس ایران رسید.


توسعه زیرساخت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات


سرمد در سال 98 در حوزه زیرساخت‌های برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات نیز موفق عمل کرده است. راه‌اندازی خط 1516 برای ارتباط با مشتریان در سراسر کشور و رونمایی از وب اپلیکیشن سرمد برای دسترسی بر روی تمامی پلتفرم‌های موبایل، توسعه اتاق سرور و سامانه سودو زیان پروژه‌ها از اقدامات این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات بوده است.


تکمیل شبکه فروش


در سال 98 بیمه سرمد، ضمن تکمیل گستره ارائه خدمات خود با در اختیار داشتن 37 شعبه، حضور نمایندگان در شعب منتخب و جذب 720 نماینده جنرال در کنار 361 نماینده عمر، تمام تلاش خود را در جهت انجام فعالیت‌های بیمه‌ای برای مشتریان به کار گرفته است.


تکرار دستاورهای هفتگانه بیمه سرمد در سال 1398 با وجود تحولات گسترده اقتصادی و سیاسی کشور از جمله شیوع ویروس کرونا، تحریم‌های ظالمانه، نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، کاهش توان خرید مردم و رقابت نزدیک و بعضاً غیرمتعارف شرکت های بیمه، این شرکت در میان شرکت‌های صنعت بیمه سربلند کرده است.


نظارت مستمر بر عملکرد واحدهای مختلف سازمانی سرمد و دمیدن روح جوانی در کنار تجربه به سازمان و برآیند تمامی این تحولات سبب شد تا ضمن حفظ ارزش دارایی‌ شرکت و ایجاد ارزش افزوده برای سهامدران، شرکت بیمه سرمد طی نخستین حضور خود در فرایند رتبه‌بندی 500 شرکت برتر سازمان مدیریت صنعتی، در رده 148 قرار گیرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود