امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
04/30 1399

گروه سایبان - نیمه سال نرسیده است اما جابه جایی های مدیریتی در صنعت بیمه تحرکاتی دارد و  به جمع مدیران بیمه مرکزی در بیمه میهن یک نفر دیگر افزوده می شود.


چندی پیش بود که ابراهیم کاردگر حضور نیروی انسانی از سوی نهاد ناظر در شرکت های بیمه را امری نامناسب توصیف کرد و به نود اقتصادی اذعان کرده بود مقام ناظر نباید جذب شرکت‌های بیمه‌ای شود، این مسئله امروز به یک معضل در صنعت بیمه تبدیل شده است. بررسی کنید ببینید تا الان چه کسانی و چگونه به این پستها رسیده‌اند؛ حتما مفسده‌ای وجود داشته است!

شاید این اظهار نظر او هشداری بود از در مورد خیل عظیم و مشتاق نیروی انسانی در بیمه مرکزی که هرازگاهی این نهاد را به سمت شرکتی ترک می کند.

یکی از مدیران عامل نیز اخیرا در جمع مدیران عامل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی گفته است که در مسائل شرکت ها دخالت نشود و از اینکه نهاد ناظر درهیات مدیره برخی شرکت ها نفوذ می کند انتقاد کرده است.


روز گذشته شنیده شد که رضا مصطفوی مدیرکل توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی از گزینه های مدیرعاملی بیمه میهن است و یک عضو هیات مدیره بیمه میهن نیز این خبر را تائید کرد . او پیش از این مدیر کل سابق پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای، مبارزه با پولشویی و آموزش بیمه مرکزی بود.


در رزومه او کارشناس ، معاون و رئیس اداره در مدیریتهای فنی بیمه های باربری و مسئو لیت درشرکت بیمه آسیا،بازرس امور بیمه ای وزارت نفت،مشاور فنی مدیرعامل بیمه ایران، کارشناس ارشد نظارت بر شرکتهای بیمه (معاون مدیرکل) بیمه مرکزی، مشاور معاون طرح و توسعه ، مسئول کمیته تایید صلاحیت حرفه ای مدیران فنی صنعت بیمه، مسئول کمیته آزمون بیمه مرکزی،مسئول کمیته تایید صلاحیت فنی آکچوئران بیمه مرکزی ، مسئول کمیته تایید صلاحیت فنی ارزیابان خسارت بیمه ای و  مصاحبه و تایید صلاحیت کلیه مدیران فنی شرکتهای بیمه به چشم می خورد .

اما او تنها نیروی انسانی نهاد ناظر که به بیمه میهن رفته است نیست.


مهدی گشاده رو که در سایت بیمه میهن به عنوان سرپرست معاونت فنی معرفی شده گزینه دیگری است. او که پیش از این مدیر فنی نظارت بر بیمه های غیرزندگی بیمه مرکزی بود تقریبا یک سال است که در بیمه میهن مشغول به فعالیت شده و هنوز تائیدیه بیمه مرکزی برای معاونت فنی را دریافت نکرده است. سوال اصلی این است که آیا نهادناظر اجرای آیین نامه 90 را برای خودی ها و غیرخودی ها به تعویق می اندازد و این مصونیت افراد در پست های جدید است؟ چرا تاکنون در این زمینه سکوت شده است و چرا قوانین برای کارکنان بیمه مرکزی با تاخیر اعمال می شود؟


البته کیامهر که پیش از این نیز معاون اداره حسابداری اتکایی بیمه مرکزی بوده است از جمله نیروهایی است که در شرکت های بیمه و در بیمه میهن رفت و آمد داشته و ظاهرا معاون مالی و پشتیبانی این شرکت است. به این جمع باید مدیر روابط عمومی بیمه میهن که پیش از این از کارمندان بیمه مرکزی بوده است را افزود.


به نظر می رسد که تحرکات مدیریتی در صنعت بیمه با توجه به اینکه در آستانه سال 1400 قرارداریم بی ارتباط نیست و تاسیس شرکت های جدید و زمزمه راه اندازی شرکت های قدیمی همه و همه محلی برای جایگاه های بعدی خواهد بود.



 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود