امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
04/17 1399

 گروه سایبان - کامبیز پیکارجو مدیرعامل بیمه آرمان به تازگی 69 میلیون سهم شرکت «گسترش صنعت علوم زیستی» را از طریق مزایده ای بدون رقیب بابت بدهی های سایپا را برای شرکت متبوع خود دریافت است، شرکتی که رد پای «امیرحسنخانی ها» در آن به چشم می خورد.

کامبیز پیکارجو مدیرعامل بیمه آرمان در نامه ای به بورس اعلام کرده که 69 میلیون سهم شرکت گسترش صنعت علوم زیستی را از طریق شرکت در مزایده ای خریداری کرده است، اما اسناد نشان می دهد که در این مزایده هیچ شرکتی حضور نداشته و بیمه آرمان تنها متقاضی تحصیل این سهم بوده است.

کامبیز پیکارجو اذعان دارد که 34 میلیارد تومان معادل 4 درصد ارزش دارایی های «گسترش صنعت علوم زیستی» مطابق صورت های مالی حسابرسی نشده اسفند سال گذشته بابت تسویه بخشی از بدهی های سایپا دریافت کرده است.

اما بررسی جزئیات بیشتر نشان می دهد که مدیر وصول مطالبات بیمه آرمان پیرو برگزاری جلسه هیات عامل این شرکت تصریح دارد که مدیر کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی نامه ای در 11 خرداد امسال با موضوع تسویه مطالبات گروه خودروسازی سایپا را تکلیف کرده است و اذعان کرده که هیات مدیره تکلیف کرده در صورت عدم تسویه بدهی مراجع قضایی در قالب طرح قهری از موضوع مطلع گردند.

نکته جالب تاریخ نگاری این رویدادهاست که 11 خرداد، بیمه مرکزی نامه ای جهت روشن سازی وضعیت ارسال کرده است و 12 خرداد در جلسه هیات عامل بیمه آرمان موضوع وصول طلب از طریق تحصیل سهام مطرح و بیان می شود که دریافت طلب در قالب دریافت سهام در دست وصول است در حالی که مزایده برگزار نشده است و ممکن بود آرمان برنده مزایده نباشد و این مزایده 13 خرداد صورت گرفته است.

در صورتجلسه واگذاری سهام شرکت های سایپا آمده است که برای سه شرکت این مجموعه که همان روز عرضه شده و با توجه به عدم وجود متقاضی دیگر بیمه آرمان به عنوان تنها متقاضی، سهام به «گسترش صنعت علوم زیستی» به آرمان منتقل کرده است.

اما بررسی های بیشتر رد پای امیرحسنخانی ها را در هیات مدیره شرکت «گسترش صنعت علوم زیستی» نشان می دهد. اسناد ضمیمه شده است.


 




 
 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود