امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
03/25 1399

 گروه سایبان - توسعه بازار در گرو رقابت سالم شرکت‌های بیمه‌ای و پرهیز از ارائه نرخ‌های غیر فنی و همچنین بررسی و سنجش ظرفیت‌های مغفول بیمه‌ای کشور است.

به گزارش رازپول به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در شعبه بیمه کارآفرین زنجان در جمع اعضای شورای هماهنگی استان‌ سخن گفت، با اعلام این مطلب افزود: ظرفیت‌سنجی بیمه‌ای در استانها از وظایف کمیته های تخصصی شورای هماهنگی استان ها به شمار می رود که باید با حساسیت و جدیت دنبال شود.


رئیس کل بیمه مرکزی از نمایندگان شرکت‌های بیمه خواست تا نگران حضور استارتاپ ها در بازار بیمه نباشند و در همین راستا تصریح کرد: استارتاپ ها در واقع نقش کارگزاران صنعت بیمه را ایفا می کنند و به همین خاطر می توانند با همراهی نمایندگان شرکت های بیمه در توسعه بازار، سهم مهمی داشته باشند.


دکتر غلامرضا سلیمانی با ابراز خرسندی از عملکرد فرهنگ سازانه در صنعت بیمه به اهمیت رسانه ها در بالا بردن ضریب نفوذ صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در رسانه های فراگیر نظیر صدا و سیما و همچنین رسانه های مجازی فعالیت های خوبی در حال انجام است که شبکه فروش بیمه باید از این ظرفیت ها بیش از پیش استفاده کند.

رئیس شورای عالی بیمه در پایان به نمایندگان شبکه فروش و مدیران شرکتهای بیمه پیشنهاد کرد با ارائه محصولات جدید بیمه‌ای و همچنین بسته‌های خدماتی بیمه‌ای و نوآوری های این چنینی سهم خود را از بازار بیمه کشور افزایش دهند.


رئیس کل بیمه مرکزی:

صنعت بیمه باید متناسب با ظرفیت‌های کشور رشد کند

غلامرضا سلیمانی که در آیین گشایش شعبه صندوق تامین خسارتهای بدنی در استان زنجان سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: افزایش سطح ضریب نفوذ بیمه از شاخص های مهم توسعه کشور محسوب می‌شود که این امر با اتخاذ تمهیدات مناسب و تصمیم سازی هوشمندانه قابل دسترس خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی از رشته بیمه شخص ثالث به عنوان ویترین افتخارآمیز صنعت بیمه یاد کرد و اظهار داشت: شرکت های بیمه باید در کنار توجه به این مقوله، زمینه رشد رشته های دیگر بیمه ای در کشور را نیز با دقت و جدیت دنبال کنند.


وی کاهش دغدغه‌های حاکمیتی و بار تعهدات مالی دولت را از دلایل و مولفه های اصلی شکل گیری صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: صنعت بیمه در ایام تحریم بخش مهمی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود را به نمایش در آورده که با توجه به حضور نیروهای مبتکر و نوآور در این زمینه، سطح انسجام ملی نیز بالاتر رفته است.


دکتر سلیمانی استان زنجان را به لحاظ صنعتی و کشاورزی دارای پتانسیل قابل توجهی توصیف کرد و گفت: خدمت به ملت بزرگ ایران به ظرافت‌های خاص نیاز دارد و صنعت بیمه نیز در کنار تمامی مسئولان استانی این فرصت ارزشمند را بیش از پیش غنیمت خواهد شمرد.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود تمرکز صنعت بر رشته بیمه های زندگی را خواستار شد و تاکید کرد: یکی از عوامل موثر در افزایش ضریب نفوذ بیمه رشد بیمه زندگی است چرا که باید در کنار تبلیغات مناسب یک نوع فرهنگ سازی موثر نیز در سطح جامعه نهادینه شود.


وی ساماندهی ۹ میلیون دستگاه موتورسیکلت فاقد بیمه نامه را یک وظیفه ملی توصیف کرد و افزود: پوشش بیمه بیش از ۲۳ میلیون وسیله نقلیه در کشور یک دستاورد بزرگ است و تکمیل این عملکرد با برنامه‌ریزی کلان و در بالاترین سطوح تصمیم سازی در کشور امکان‌پذیر خواهد بود.


وی در پایان از حذف بیمه نامه های فیزیکی در چارچوب شبکه فروش به عنوان یکی از خدمات موثر بیمه ای در خصوص کاهش تردد ها و همچنین سلامت نظام بیمه‌ای یاد کرد و گفت: ارائه خدمت بی منت، سریع و دقیق در راس سیاست های بیمه ای است و همچنان در مسیر تسهیل گری و سرعت بخشی خدمات بیمه ای تلاش خواهیم کرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود