امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
03/20 1399

گروه سایبان - در حالی که شنیده های خبری از برنامه فروش پروژه اداری تجاری گلستان متعلق به بیمه ایران خبر می دهد، چندی پیش یک مقام مسئول در این شرکت این موضوع را رد کرد.
150 هزار متر زمینی که 40 متر گود شده بود و 8 سال رها بود، حالا به پروژه عظیمی در بیمه ایران تحت عنوان «گلستان» تبدیل شده است و مدیریت شرکتی که مدیریت و پیمانکاری آن را برعهده دارد علاوه بر تغییرات داخلی از سال گذشته تاکنون سه مدیرعامل به خود دیده است.

شروع مجدد این پروژه در زمان مدیریت پورکیانی با فروش سهام برخی شرکت ها توسط بیمه ایران کلید خورد و این ساختمان 33 طبقه که در تهران کم نظیر است، درطی مدت چهار سال حالا به مرحله نازک کاری رسیده است.

در پروژه گلستان تقریبا در هر 27 روز یک طبقه احداث میشد و پیش بینی ها بر این بود که اجازه 10 ساله این ملک می تواند منابع سرمایه گذاری شده را باز گرداند. اما حالا که رفته رفته این پروژه تکمیل می شود موضوع فروش آن نیز داغ شده است.


پروژه گلستان در حالی تکمیل شد که بیمه ایران با زیان انباشته مواجه بود و مدیرعامل قبلی این شرکت این پروژه را پشتوانه بزرگی برای بیمه گذاران این شرکت می دانست.
 
اما از گوشه و کنار بیمه ایران موضوع واگذاری این پروژه به گوش می رسد هرچند که معلوم نیست واگذاری این پروژه عظیم به چه شکل خواهد بود، با وجود این زمزمه ها یک مقام مسئول در بیمه ایران موضوع را تکذیب می کند.


باید دید رایزنی ها برای واگذاری این پروژه به کجا خواهد رسید و آیا پروژه ای که می تواند نه تنها زیان انباشته این شرکت را مستهلک کند و پشتوانه بزرگی برای ریسک های این مجموعه باشد واگذار خواهد شد یا خیر؟


زمزمه فروش پروژه گلستان بیمه ایران در حالی شنیده می شود که موضوع خرید و فروش ملک یکی از علاقه مندی های مدیران بیمه ایران در سال های اخیر بوده است تا جایی که بحث خرید و انتقال به ساختمان برزیل یکی از مباحث مهم دوران مدیریتی امرالهی مدیر وقت بیمه ایران بود که در آن زمان با حواشی بسیاری همراه شد. امرالهی در زمان مدیریت همتی در بانک ملی ساختمان برزیل را از گروه توسعه ملی خریداری کرد. 

از سوی دیگر واگذاری ساختمان قدیمی بیمه ایران در خیابان فاطمی به صندوق تامین خسارت های بدنی و خرید آن توسط سندیکای بیمه گران نیز دستاوردی دیگر در سال های اخیر عنوان می شود و البته فروش پروژه گلستان می تواند به عنوان رکورددار مباحث ساختمانی بیمه ایران در سال های اخیر باشد.

مجتمع تجاری اداری گلستان (بیمه ایران) واقع در تهران بزرگراه کردستان با مجموع مساحت زیربنای حدود ۱۵۰٫۰۰۰ مترمربع می­باشد. 
موضوع قیمت گذاری، نحوه واگذاری و خریدار این پروژه عظیم از دیگر سوالات مهم و مطرح در این زمینه است. اینکه آیا مدیران تصمیم می گیرند که این ملک را واگذار کنند و یا آنرا به عنوان سرمایه ای برای بیمه گذاران و ذی نفعان بیمه ایران حفظ کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود