امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
03/11 1399

گروه سایبان- تنها مدیر ایرانی سابق ایشین ری می گوید موقعیت ایران در این شرکت به حساس ترین نقطه تاریخی خود رسیده است.

مجید تقی لو از مدیران سابق ایشین ری در گفت و گو با رازپول می گوید که در تاریخ فعالیت های ایشین ری حضور همزمان دو ایرانی در هیات مدیره این مجموعه فرصت کم نظیری است که قدرت چانه زنی ایران در این شرکت افزایش می دهد.

اما با توجه به اینکه بخش عمده ای از بازار بیمه اتکایی کشور در اختیار بیمه مرکزی است عضویت معاونت اتکایی و رئیس کل بیمه مرکزی در این شرکت چه امتیازاتی دارد؟


تقی لو در پاسخ به این پرسش و پرسش های مشابه اذعان دارد که این موقعیت فرصت خوبی را به لحاظ بهره برداری از فرصت های پنهان و مستتر در این مجموعه قرار داده است.

اما موضوع اصلی این است که ایران حدود 30 درصد سهام ایشین ری را در اختیار دارد و پرسش اینکه آیا این سهم متوازن با بهره برداری هایی که صورت گرفته بوده است.

تقی لو در این خصوص به رازپول می گوید که ایشین ری یکی از زیرمجموعه های سازمان ملل است که ذیل قوانین  UNESCAP اداره می شود بنابراین به عنوان شرکتی فراملیتی و چند ملیتی به لحاظ تحریم ها از مواضع خاصی تبعیت می کند.


او به عنوان تنها مدیر ایرانی که مدت 4 سال در این مجموعه دارای کرسی مدیریتی بوده است می گوید که ایشین ری شاهراه ارتباطی برای شرکت های بیمه است .

تقی لو به عملیات درخشان این شرکت و شرکت های عضو این مجموعه به عنوان فرصت های ارتباطی اشاره دارد و می گوید که واگذاری و دریافت ریسک تنها یکی از ظرفیت های این مجموعه است و پتانسیل های پنهان دیگری نیز در ایشین ری وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه افتتاح دفترارتباطی ایشین ری و افزایش تعداد اعضای هیات مدیره ایرانی فرصت خوبی را برای افزایش تعاملات صنعت بیمه کشور با دنیا ایجاد کرده است، گفت: استراتژی‌های ایشین‌ری بر مبنای تعامل با کشورهای عضو و غیرعضو بنا شده است و همین تعامل اعضا با یکدیگر و بررسی فرصت ها و نقاط قوت بیمه‌ای در کشورهای مختلف یکی از بزرگترین امتیازات حائز اهمیت است. وی بخش زیادی از تعاملات در سطح اتکایی را مدیون همین شناخت و تعامل عنوان کرد و افزود ایجاد ارتباط با طیف وسیعی از شرکت های بیمه عضو این مجموعه می تواند به گسترش اهداف این بخش بیانجامد.

تقی لو تبادل تجربیات، امکانات آموزشی و تکنولوژیکی را از مزایای برقراری تعامل با ایشین ری برشمرد و افزود که باید از ظرفیت تربیت کارشناسان و مدیران بین المللی در این فضا استفاده کرد.

اما این در حالی است که مدیران ایرانی در شرکت های بین المللی جایگاه قابل توجهی نداشته اند که بخش از آن به دلیل تحریم ها و بسته بودن فضای صنعت بیمه نسبت به تجربیات روز دنیا بوده است.

اما تقی لو در همین زمینه با بیان اینکه انتقال مدیران به این شرکت و کسب آموزش و تجربه برای صنعت بیمه کشور فرصت خوبی است اضافه کرد که در حال حاضر دو عضو اصلی هیات مدیره ایشین‌ری ایرانی اند  و این افراد از کلیدی ترین مهره های اتکایی صنعت بیمه کشور هستند.

تقی لو با بیان اینکه بیمه مرکزی نسبت به ایشین‌ری بی تفاوت نیست گفت: تلاش مدیران برای تاثیرگذاری در هیات مدیره این شرکت نشان می دهد که بیمه مرکزی نسبت به آن بی‌تفاوت نیست .

وی چالش بزرگ کشور را عدم امکان آموزش افراد متخصص در حوزه های مالی و بیمه منطبق با استانداردهای روز جهانی عنوان کرد و ایشن ری را فرصتی برای دست یابی به این هدف معرفی کرد.


تحریم ها و محدودیت در ارتباطات بین المللی از جمله مواردی است که به گفته تقی لو کشور را در جایگاه دشوار قرار داده است و در این شرایط دو عضو ایرانی هیات مدیره این شرکت می‌توانند از ظرفیت ایجاد شده بهره برداری کنند.

وی اشاره کرد : امکان استقرار مدیران و کارشناسان اجرایی در این مجموعه به عنوان یک فرصت است تا با توجه به فضای فراملیتی و تجربیات مدیران این مجموعه بتواند به تربیت نیروی انسانی متخصص در کشور منجر شود.


وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر ایران نتوانسته است مدیران اجرایی مستقر و دائم در داخل این شرکت داشته باشدگفت: قدرت چانه زنی دو عضو در هیات مدیره میتواند به ترزیق نیروهای متخصص به بدنه این شرکت کمک کند. مدیران ایرانی باید به صورت دوره ای در این مجموعه حاضر شده و با انتقال تجربیات به داخل کشور زمینه رشد و شکوفایی صنعت بیمه را فراهم آورند. 


البته باید به این نکته نیز اشاره شود که همکاری اینجانب در شرکت ایشین ری و شرکت نمودن تعداد زیادی از کارشناسان صنعت بیمه در سمینارهای ایشین ری و همچنین برگزاری سمینارهای مختلف این شرکت در پژوهشکده بیمه مصداق بارزی از بهره برداری از ظرفیتهای یاد شده می باشد و امیدواریم با تداوم این روند حداکثر استفاده حاصل شود.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود