امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
02/21 1399

 گروه سایبان - اسماعیل دلفراز مدیرعامل بیمه ملت در نامه ای به بورس در خصوص آثار شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارها شفاف سازی کرد.

دلفراز اذعان دارد که به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع مي‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تاثير شيوع ويروس کرونا بر کسب و کارها به استحضار می رساند پر واضخ است که شيوع ويروس کرونا اثرات قابل توجهي بر اقتصاد و کسب و کار کشور داشته است که در اين ميان صنعت بيمه و تبع آن شرکت بيمه ملت نيز از اين امر مستثني نمي باشد.

از جمله اين آثار و محدودیت ها مي توان: کاهش نسبي درآمدهاي شرکت بيمه ملت که عمده کاهش مذکور در صدور بيمه نامه هاي خرد و همچنين عدم وصول برخي اقساط بيمه نامه هاي عمر بيمه گذاران در اثر بحرانهاي درآمدي و خارج شدن بيمه از سبد اولويتهاي خانوار مي باشد.


 از سوي ديگر در اثر کاهش رفت و آمدهاي شهري و سفرهاي نوروزي و همچنين حذف مراجعات غير ضروري به مراکز درماني و تقليل برخي فعاليت هاي اقتصادي باعث کاهش ميزان ريسک و احتمالا خسارت خواهد بود. با توجه به مراتب فوق،به نظر مي رسد اعلام نظر قطعي در مورد آثار بيماري کرونا بر وضعيت شرکت بيمه ملت نيازمند گذر زمان و پيشرفت عمومي کشور در مواجهه با اين ويروس مي باشد.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.


به نظر می رسد که تاثیر بیماری کرونا بر درآمدهای عملیاتی از سوی دلفراز به صورتی واقع بینانه تشریح شده است. 
این در حالی است که علیرغم انتشار گزارش مطالعاتی پژوهشکده بیمه که کاهش 15درصدی پرتفوی را برای شرکت های بیمه در سه ماهه ابتدای سال متصور است، بسیاری از مدیران عامل و مدیران شرکت ها در نامه های خود به بورس تاثیر کرونا را کم رمق جلوه داده اند!

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود