امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
02/17 1399

 گروه سایبان - رئیس هیات مدیره بیمه میهن می گوید که کرونا باعث افزایش مطالبات این شرکت از بیمه گذاران شده است اما اطلاعات این مقام مسئول چقدر با واقعیت ها مطابق است؟

رئیس هیات مدیره بیمه میهن به تازگی اعلام کرده است که به دلیل تاثیر ناشی از ویروس کرونا، برخی از بیمه گذاران تقاضای استمهال پرداخت حق بیمه های متعلقه را داشته اند که اجابت این درخواست باعث افزایش مطالبات معوق و کاهش منابع نقدینگی در دسترس است که موضوع در دست رسیدگی است.


به گزارش رازپول، در گزارشی که در 9 ماهه سال گذشته به امضای ابراهیم حمیدی رئیس هیات مدیره بیمه میهن رسیده است افشا شد که این شرکت بالغ بر 226 میلیارد و 992 میلیون و 300 هزار تومان حق بیمه صادر کرده است. از سوی دیگر جمع اسناد دریافتنی و مطالبات این مجموعه به 184 میلیاردو 619 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. به عبارت دیگر بیمه میهن در 9 ماهه گذشته بالغ بر 81درصد مطالبات داشته است،و این درست زمانی است که هنوز کرونا نیامده بود!


بنابراین به نظر می رسد که مطالبات این شرکت ارتباطی به موضوع کرونا ندارد و همین موضوع ابهام در مورد اینکه رئیس هیات مدیره این شرکت اطلاعات نادرستی را به ناظر بورسی ارائه کرده است،افزایش داده، مگر اینکه در این مدت میزان مطالبات با افزایش بیشتری مواجه باشد!


از سوی دیگر قابلیت وصول این مطالبات که در گزارش 9 ماهه افشا شده نامشخص است و پرسش اصلی این است که آیا این مطالبات که حمیدی به آن اشاره کرده قابلیت وصول دارد؟ اگر درصدی از این مطالبات لاوصول باشد این پرسش که آینده مالی بیمه میهن چه خواهد شد؟بسیار مهم و اساسی است.


اگر هیات مدیره و مدیرعامل جدید این مجموعه تصمیم بگیرد که ذخیره ای برای مطالبات لاوصول شرکت منظور کند، احتمالا اثرات آن بر سود و زیان سبب خواهد شد که بیمه میهن در شمول ماده 141 قانون تجارت قرار گیرد. در گزارش 9 ماهه که به امضای اعضای هیات مدیره رسیده اذعان شده که بیمه میهن بالغ بر 67 میلیارد تومان زیان انباشته دارد و سرمایه اش 150 میلیارد تومان است.


اعضای هیات مدیره شرکت ها منتخبین سهامداران هستند و به نظر می رسد که سهام داران باید مراقب باشند که هیات مدیره به دام تئوری نمایندگی نیفتد و انحراف معیار تعارض منافع
اطلاعات منتشر شده از سوی آنها مدیریت شده باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود