امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
02/7 1399

 گروه سایبان - در فروردین ماه امسال یکی از شرکت های بیمه ای که از رسانه ملی نسبت به معرفی خدمات خود استفاده کرد بیمه کوثر بود اما این شرکت چه مقدار بابت این تبلیعات هزینه کرد؟

بیمه کوثربه تازگی قرارداد 163 میلیارد تومانی برای پخش تبلیغات خود از رسانه ملی منعقد کرده است .

به گزارش رازپول، انعقاد قرارداد پخش انواع آگهی های رادیویی و تلویزیونی در کلیه شبکه های رادیویی.تلویزیونی و ملی استانی با صدا و سیمای ج.ا.ا از جمله اقدامات این شرکت است که در فروردین ماه امسال نیز یکی از تیزرهای آن به بیمه های خودرو اختصاص داشت.


پخش انواع آگهی های رادیویی و تلویزیونی که از اول فروردین 1399 آغاز و تا پایان اسفند 1401 ادامه دارد بالغ بر 1635میلیارد ریال با احتساب ارزش افزوده به صورت اقساطی است که (مبلغ 327 میلیارد ریال طی سال 1399-مبلغ 572 میلیارد ریال طی سال 1400-مبلغ 736 میلیارد ریال طی سال 1401 پرداخت خواهدشد.)


کوثر از ابتدای سال گذشته تا پایان اسفند ماه بالغ بر 2 هزار و400 میلیارد تومان حق بیمه تولید و یک هزارو 300 میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است.

16درصد پرتفوی بیمه ای این شرکت درمان و 30درصد متعلق به رشته ثالث است.

صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح، بنیاد تعاون سپاه، بنیاد شهید، بنیاد تعاون وزارت دفاع و صندوق ایثارگران ساتا از جمله بیمه گذاران بدهکار به این شرکت بیمه ای در گزارش 6 ماهه سال گذشته اند که نام هم خانوادهایشان نیز بعضا در بین سهام داران دیده می شود. بنابراین باید دید که هدف بیمه کوثر که حالا مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی را هم دریافت کرده از انعقاد این پیمان 3 ساله چه بوده است؟

با این اقدام به نظر می رسد که بیمه کوثر قرار است دایره بیمه گذاران خود را بیش از پیش بزرگ کند.اما آیا بدون اندازه گیری اثربخشی آن بر پرتفوی در سال اول اجرای شدنی است؟

 هزینه تبلیغاتی این شرکت در شش ماهه سال گذشته بالغ بر 11 میلیارد تومان گزارش شده و کل هزینه های اداری و عمومی این شرکت در همین مدت بیش از 69 میلیارد تومان بوده است.

بررسی قرارداد فعلی بیمه کوثر با رسانه ملی در سال اول در مقایسه با کل پرتفوی آن در 12 ماهه سال 98 اذعان دارد که حدود 1.3 درصد ارزش پرتفوی سال گذشته برای این قرارداد در نظر گرفته شده است .

اما پرسش اصلی این است که مطابق با اصل تطابق هزینه و درآمد آیا نباید اثربخشی این تبلیغات بر پرتفو در سال اول اجرا بررسی و سپس در خصوص ادامه آن در سال های آینده تصمیم گرفته میشد؟

رازپول از دریافت هرگونه توصیحات در این زمینه استقبال می کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود