امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
01/30 1399

 گروه سایبان - در پی انتشار خبری با عنوان «فرق مدیریت ما با آنها» که اشاره به تعویق افتادن بازی های المپیک داشت و به دست اندرکاران برگزاری همایش بیمه و توسعه پیشنهاد شده بود که این رویداد را از هم اکنون ملغی کرده و به فکر برگزاری همایش به صورت وبینار باشند روابط عمومی پژوهشکده بیمه پاسخی را به سایت رازپول ارسال کرد.

در این مطلب آمده است: همانطور که اطلاع دارید در حال حاضر پژوهشکده بیمه همه سخنرانی ها و نشست های علمی را علیرغم برنامه ریزی قبلی و به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.


از آنجایی که برای برگزاری همایش در هر زمان، نیاز به تمهیدات و انجام امور اولیه از قبیل نظرسنجی فراخوان مقاله و ... از چندین ماه قبل است، لذا این امور در دستور کار قرار گرفته است.

امیدواریم تا آذر ماه که زمان برگزاری همایش بیمه و توسعه هست، این بیماری ریشه کن شود، در غیر این صورت حتما تمهیدات مناسب انجام خواهد گرفت.


 همچنین به اطلاع شما می رسانم که پژوهشکده تاکنون چندین نظر سنجی در خصوص همایش های گذشته انجام داده و همه جوانب سنجیده شده است. هدف از این نظر سنجی این است که فعالان صنعت بیمه موضوعی که راجع به آن دغدغه دارند را برای مطرح شدن در همایش و بررسی های علمی به پژوهشکده پیشنهاد دهند تا همایش بهتر و مفیدتری  برگزار شود.


لازم به ذکر است در روزهای اخیر پژوهشکده بیمه یک نظرسنجی را در سایت خود منتشر کرده و از فعالان صنعت بیمه درخواست کرده است که به این سوالات پاسخ دهند. متن سوالات به این شرح است:

  • به نظر شما مهمترین مشخصه همایش بیست و ششم چه بود؟
  • نظر شما در مورد بخش علمی همایش بیست و ششم چیست؟ نقاط قوت و ضعف آن را بیان فرمایید.
  • عنوان (عناوین) پیشنهادی بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه را به ترتیب اولویت بفرمایید.
  • محورهای اصلی پیشنهادی شما برای عنوان فوق چیست؟

بی توجهی به هشدارهای بهداشتی شیوع بیمه کرونا در حالی است که همایش بیمه و توسعه هر سال 13 آذر ماه برگزار می شود.

در گزارشی که از سوی خبرگزاری فارس نوشته شده ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت اخیرا اعلام کرده است:  در ۱۲ تا۱۸ ماه آینده امکان تولید واکسن ویروس کرونا وجود ندارد و این ویروس در پاییز سال آینده احتمالا به اوج می رسد و در کنار آن ویروس آنفلوآنزا نیز پس از ۱۱ سال به پیک خواهد رسید.


وی  در تشریح استراتژی اتخاذی بیان کرده:سیاستی که در کشور برای مقابله با ویروس کرونا باید اتخاذ شود این است که با سیاست گذاری‌های دقیق در حوزه فاصله گذاری اجتماعی میزان ابتلای مردم به این ویروس کم شود و با کاهش میزان فوتی‌ها به مرحله‌ای برسیم که واکسن کرونا کشف شود.


معاون کل وزارت بهداشت گفت: هر ۸ تا ۱۱ سال یک پیک شدید آنفلوآنزا در کشور اتفاق می‌افتد که سال جاری یازدهمین سال است که پیک آنفلوآنزا احتمالا در کشور ما نیز اتفاق بیفتد و با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.


حریرچی خاطرنشان کرد: بنابراین باید فاصله گذاری اجتماعی با دقت بیشتری انجام شود و در چند ماه آینده باید اقدامات بیشتری در جهت فاصله گذاری اجتماعی صورت بگیرد.

با وجود این توصیه های بهداشتی روابط عمومی پژوهشکده بیمه در پاسخی تاریخی به خبر رازپول عنوان کرده است که «امیدواریم تا پاییز بیماری ریشه کن شود»! ظاهرا و متاسفانه پژوهشکده بیمه اخبار و مبادی رسمی خبری کشور را دنبال نمی کند و در حالی که منابع وزارت بهداشت پاییز را اوج شیوع این بیماری می دانند امیدوار است که بیماری ریشه کن شود!


به نظر می رسد که پژوهشکده نیاز دارد که به صورت دقیق تری مسائل و رویدادهای کشور را رصد کند تا بتواند با توان بیشتری به برنامه ریزی برای آینده بپردازد. ظاهرا عدم توانایی مدیریت به روز در استفاده از ابزارهای ارتباطی یکی از بزرگترین چالش های مدیریتی پژوهشکده بیمه است، چراکه امروزه دیگر با بهره گرفتن از این گونه ابزارها به راحتی می توان برای مقابله با بحران مبتلابه اقدام و واکنش سریع نشان داد. البته سایت رازپول از کنار این موضوع نخواهد گذشت و برگزاری چنین همایشی که رویکرد عدم رعایت فاصله ایمنی در آن نهفته است را در دستور کار پیگیری خود با قید سه فوریت قرار خواهد داد.


در پایان شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که جوابیه پژوهشکده دقیقا حکایت از نگرش حاکم بر آن سازمان دارد. سازمانی که با مدل مکانیکی از بالا به پایین در نظر دارد، تمامی رویدادها و عوامل بیرونی را با اتکا به نگرش مداهنه فرمان و دستوری مدیریت کند چراکه از این نهاد انتظار میرفت بتواند با محاسبه این ریسک سیستماتیک نمایش مقتدرانه ای با رویکرد به روز بودن، واکنش سریع و به فکر مخاطب بودن را با برنامه های جایگزین به رخ بکشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود