امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/28 1399

 گروه سایبان- در حالی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا در جهان حتی  بازی های المپیک نیز به تعویق افتاده است پژوهشکده بیمه کوتاه نمی آید و دائما فراخوان برگزاری همایش بیمه و توسعه را برای ۱۳ آذر امسال جهت دریافت موضوعات پیش نهادی آگهی می کند!




این در حالی است که در پژوهشی که روز سه شنبه از سوی دانشگاه هاروارد منتشر شد عنوان میشود، طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله باشیوع کرونا ممکن است به مدت دو سال یعنی تا سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند.




از سوی دیگر مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو  نیز با ابراز نگرانی از شرایط موجود اعلام کرد که فراگیر شدن ویروس کرونا درجهان حتی در سال آینده بر وضعیت این بازی‌ها تاثیر می‌گذارد زیرا هیچ‌کسی رفع کامل شیوع این ویروس را تضمین نمی‌کند.

«توشیرو موتو» در این باره اظهار داشت: اما تلاش ما برای برگزاری بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۱  ادامه دارد و امیدواریم طی یکسال پیش‌رو بر بحران کرونا غلبه کنیم. 


اما در همین میان در حالی که اکثر کشورهای دنیا در مورد ویروس کرونا و پیامدهای احتمالی  و زمان پایانش برآورد دقیقی ندارند، پژوهشکده بیمه معتقد است که این ویروس ریشه‌کن میشود و در مطلبی اذعان کرده، بیست و هفتمین همایش سالانه بیمه و توسعه در 13 آذر ماه سال جاری با مشارکت صنعت بیمه برگزارخواهد شد. به منظور برنامه ریزی جهت تحقق بهتر این مشارکت نسبت به همایش‌های قبلی، دریافت نظرات فعالان صنعت بیمه نسبت به نقاط ضعف و قوت همایش‌ سال گذشته و همچنین عنوان و محورهای پیشنهادی همایش سال جاری در دستور کار پژوهشکده بیمه قرار گرفته است. لذا خواهشمند است باپاسخ به سوالات  طراحی شده پژوهشکده را در این امر یاری کنید. این در حالی است که هیچ سوالی در مورد نحوه برگزاری از مخاطبان نمی شود!و پژوهشکده تنها به همایش گذشته نظر دارد و بدون آینده نگری و آینده پژوهی تنها دغدغه اش موضوع برگزاری همایش است! اما آیا در شرایط فعلی و ابهام در خصوص پایان این کابوس برگزاری چنین گردهمایی وسیعی منطقی است؟ جالب اینجاست که این منطق نهادی مانند پژوهشکده است که باید تمام اصول و موازینش بر اساس مطالعات و آینده‌نگری باشد!


به هر حال این فرق مدیریت ایرانی در مقیاس با روش های متداول جهانی است. مدیران محترم بهتر است همایش امسال را از هم‌اکنون تعطیل کنند و باتمرکز بر رشته هایی مانند عدم النفع که جای خالی آن در ایام کرونا حتی برای نمایندگان صنعت بیمه احساس شد، به پسا کرونا بیاندیشند. باور بفرماییدکه با تعطیلی امسال این همایش آب از آب تکان نخواهد خورد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود