امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
01/18 1399

گروه‌سایبان - علی صرفی مدیر بیمه‌های مسوولیت بیمه سامان از عرضه "بیمه مسوولیت شهروندی" طرح جدید این شرکت به بازار خبرداد و گفت : این پوشش برای نخستین بار درکشورعرضه شده است .

به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه سامان ،علی صرفی با بیان اینکه زندگی بشر امروز آمیخته با ارتباطات جمعی است، یادآورشد : طبق ‌ماده یک قانون مسوولیت مدنی مصوب ۷ اردیبهشت ۱۳۳۹ هر شخص بدون مجوز قانونی عمدا یا در نتیجه بی‌احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجارتی یا هر حق دیگر‌ی که به موجب قانون برای افراد ایجاد شده لطمه‌ای وارد کند که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود، مسوول جبران خسارت ناشی از عمل خود‌ است.

مدیر بیمه های مسوولیت سامان درباره طرح مسوولیت شهروندی توضیح داد : موضوع این بیمه نامه عبارت از بیمه مسوولیت مدنی بیمه گذار در قبال اشخاص ثالث ) حقیقی یا حقوقیاست که منظور از شخص ثالث در این بیمه نامه، هر شخصی است که هیچ یک از روابط کارفرمایی- کارگری - استفاده کننده از خدمات حرفه ای - استفاده کننده از محصولات تولیدی را با بیمه گذار نداشته و در جریان کار و زندگی روزمره خود در اثر فعل یا ترک فعل غیر عمدی بیمه گذار دچار آسیب بدنی یا زیان مالی شود.


علی صرفی ادامه داد: این پوشش مربوط به مواقعی است که فردی سهوا به جان یا مال دیگران لطمه وارد می‌کند، به عنوان مثال در زمان خرید از یک فروشگاه وسایل آشپزخانه یک تکه از سرویس ظروف شکستنی گران قیمتی می‌شکند، یا در زمان دوچرخه سواری یا راندن کالسکه کودک و حتی چرخ خرید به دیگران آسیبی وارد شود ، خسارات چگونه جبران می شوند؟


صرفی با تاکید براینکه جبران زیان افراد الزامی است و نمی‌توان از آن شانه خالی کرد، متذکر شد : حتی اگر فردی که به سن قانونی نرسیده باشد نیز بر اثر سهل‌انگاری موجب زیان مالی یا جانی دیگری شود، پدر، مادر یا سرپرست قانونی او باید این زیان را جبران کنند.

او افزود: ضرورت بیمه مسوولیت افراد موجب شد تا تحقیقات میدانی و بازارهای هدف شناسایی شوند زیرا این موضوع هم مانند ریسک‌های متنوع دیگری قابلیت بیمه‌شدن دارد.

صرفی ادامه داد: شرکت بیمه سامان در راستای حمایت از مردم کشورمان، با طراحی بیمه‌نامه مسوولیت مدنی شهروندان، آن قسمت از مسوولیت شهروندی هر فرد در مقابل دیگر افراد جامعه را که در نتیجه بی‌احتیاطی و غفلت و سهل‌انگاری به جان یا سلامتی یا مال دیگر افراد جامعه لطمه‌ای وارد کند تحت پوشش قرار می‌دهد.


او با بیان اینکه بیمه سامان مبتکر و طراح آن است که با اخذ مجوز از بیمه مرکزی ایران درنظر دارد این بیمه‌نامه را در سراسر کشور عرضه کند. یادآورشد: افراد بالای ۱۸ سال بازار هدف این طرح عنوان کرد که در مراکز فرهنگی- آموزشی و دانشگاه‌ها رفت‌وآمد دارند و هیچ پوششی برای مسوولیت‌هایشان در قبال افرادی که در جامعه هستند، وجود ندارد. او فوت، نقص عضو، هزینه پزشکی و غرامت مالی با توجه به شرایط بیمه‌نامه را خطرات تحت پوشش بیمه شهروندی اعلام کرد.


صرفی با تاکید براینکه بیمه‌نامه شهروندی سامان در هر نقطه از جغرافیای ایران صادر شده باشد، در تمام پهنه کشورمان اعتبار دارد. گفت : البته آسیب‌هایی مانند کودک‌آزاری، آزار جنسی، فحش و ناسزا، توهین به حریم شخصی و حقوقی دیگران در هر فضایی تحت شمول این بیمه‌نامه نیست، همچنین آسیب به همسر و فرزندان ناشی از نزاع و درگیری پوشش بیمه ندارد.


او افزود: بیمه مسوولیت شهروندی به دوصورت انفرادی و خانوادگی صادر می‌شود که در بیمه‌نامه نام هریک از اعضای خانواده درج و درزمان بروز حادثه‌ای که بر اثر سهل‌انگاری یکی از افراد خانواده پیش آمده و هیچ بیمه‌نامه دیگری آن را پوشش نداده است، بیمه‌گر خسارات را می‌پردازد

مدیربیمه های مسوولیت سامان اظهارداشت : با توجه به خطراتی که تحت پوشش قرار می‌گیرد این بیمه‌نامه قیمت مناسبی دارد که هر خانواده‌ای قدرت خرید آن را دارد.

صرفی درباره خطرات و خسارات تحت پوشش این بیمه نامه متذکر شد: با توجه به شرایط مندرج در بیمه نامه خطراتی مانند نقص عضوهزینه پزشکی و غرامت مالی دربیمه مسوولیت شهروندی تحت پوشش قراردارد.

هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره تلفن 021-8943 تماس حاصل نمایند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود