امروز: شنبه، 16 فروردین 1399
01/2 1399

گروه سایبان- هیات مدیره انجمن کارگزاران گزارش عملکرد خود را تکمیل کرده است و در نسخه ای جدید آنچه را که در سال گذشته در تحقق آن اثرگذار بوده اذعان کرده است. 


 

1. از آنجاییکه تهیه و تدوین و تصویب  کلیه آیین نامه های بیمه ای از وظایف شورای عالی بیمه می باشد این نهاد ناظر همواره  نظرات ذینفعان را در  تنظیم آیین نامه ها لحاظ نموده است .لذا  بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران همیشه در کلیه جلسات مرتبط با شبکه فروش تاکنون از انجمن کارگزاران بیمه نیز دعوت بعمل آورده که جای تقدیر و تشکر دارد . این انجمن نیز همواره نظرات پیشنهادی و مشورتی خود را در راستای دفاع از شبکه فروش و با رعایت قوانین و مقررات و مصوبات شورای عالی بیمه بصورت مکتوب و یا طی جلسات حضوری اعلام نموده است •


۲. انجمن صنفی کارگزاران بیمه با رصد جایگاه نهادها، سازمان ها و اصناف مختلف فعال در صنعت بیمه همواره درصدد ایجاد تعامل مثبت و کارآ، از طریق روش های انتقادی سازنده و عملگرا  بوده است در این میان بیمه ی مرکزی ج.ا.ا به عنوان نهاد هدایت کننده، تصمیم ساز و ناظر بر فعالیت بیمه گری از جایگاه و اولویت اصلی برخوردار بوده است.


آن گونه که اشاره شد این رویکرد همواره در نشست ها، جلسات و همایش ها مانند مشارکت و همراهی در بررسی  آیین نامه های کارمزد (83)، کارگزاری بیمه (92) و متمم های آن بویژه متمم کارگزاری برخط و دستورالعمل اجرایی آن و ... در طی همه ی سال های گذشته مد نظر بوده است.


۳.  پاسخ به انتقادات  بعضی از همکاران در خصوص مشکلاتی که در ارتباط با تعدادی از بیمه گذاران و یا شرکتهای بیمه داشتند بخشی از فعالیتهای انجمن بوده که در این راستا انتقادات و نظرات اعضا جمع آوری و در جلسات با مدیران بیمه مرکزی و همچنین مدیران شرکتهای بیمه موضوع مطرح و نهایتا منجر به حصول نتیجه قابل قبولی گردیده است،  لازم به ذکر است رفع اکثر مشکلات کارگزاران  با حمایت بیمه مرکزی تاکنون راه گشای بسیاری از  کارگزاران بوده که امیدواریم این حمایتها تداوم داشته باشد .اضافه مینماید، تاکنون  تعدادی از شرکت های بیمه نیز تعامل مناسب  و قابل توجهی را با کارگزاران داشته ا ند ، که امیدواریم تمام شرکت های بیمه در همین مسیر قرار گیرند .


۴. انجمن صنفی کارگزاران ازهرگونه طرح های حمایتی و توسعه محوردرخصوص ارتقاء سطح کیفی وکمی که توسط ارگانهاونهادهاوسازمانهای فعال در صنعت بیمه صورت پذیرد،ماننداقدامی که سندیکای بیمه گران درتشکیل شورای راهبردی انجام داد،از آن استقبال نموده وتلاش خودرا برای موثر بودن آن بکار میگیرد، نمونه آن دراختیارقرار دادن  پنلی در روز بیمه به شبکه فروش و کارگزاران بوده است که از آن طریق توانستیم بخشی از دغدغه های خود را نسبت به صنعت بیمه و راه های توسعه صنعت بیمه  مطرح نمائیم.


۵.  باتوجه به تصمیم بیمه مرکزی جهت سرو سامان دادن به فعالیت استارت آپ های بیمه ای که منجر به تصویب آیین نامه 2/92 کارگزاران بر خط گردید .جلسات کارشناسی زیادی قبل از تنظیم و تصویب این آیین نامه صورت گرفت که در این خصوص انجمن حضور فعالی  در این جلسات داشته، بطوریکه باتشکیل کارگروه تخصصی نسبت به بررسی موضوع گزارش کامل و جامعی  از تجارب  چندین کشور پیشرو ، تنظیم و به عنوان نظرات مشورتی به بیمه مرکزی تقدیم گردیدتا  مورد توجه مدیران ذیربط نیز قرار گیرد.


درخاتمه از کلیه مدیران محترم بیمه مر کزی و سایر شرکتهای بیمه که همیشه یارو یاور کارگزاران بوده و توجه به دغدغه های آنها را از وظایف خود دانسته و همواره از شبکه کارگزاران در تمامی زمینه ها حمایت نموده اند تشکر قدردانی می نماید .


ضمن تبریک آغاز سال نو و فرا رسیدن عید نوروز آرزومند صحت و سلامتی برای کلیه دست اندرکاران صنعت بیمه هستیم و  امیدواریم سال ۱۳۹۹ سال تحقق افزایش ضریب نفوذ بیمه و رونق فضای کسب و کار باشد.

در پناه حق مانا باشید

پرتو علوی 

روابط عمومی 

انجمن صنفی کارگزاران

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود