امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
12/25 1398

گروه سایبان- هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران در گزارشی اهم اقدامات خود در سال ۹۸ را منتشر کرد.


در این گزارش آمده است؛ هرچند در دورانی زندگی می کنیم که جز خدای یگانه و همدلی و همکاری جمعی یار و یاوری نداریم ، بی مناسبت ندیدیم تا شمه ای از اقدامات هیئت مدیره انجمن صنفی در طول سال ۹۸ را اکنون که به پایان آن نزدیک شده ایم به اطلاع برسانیم : 


۱- هیئت مدیره در خلال جلسات ماهانه خود ، با دریافت ،  مطالعه و بررسی نقطه نظرات و ایده های کارگزاران به این نتیجه رسید که احقاق حقوق صنفی کارگزاران نیازمند کاری بنیادی و زیربنایی است لذا با طبقه بندی دغدغه‌های شغلی کارگزاران، پیگیری آن را در دستور کار قرارداد.

۲- مسائل و مشکلات آئین نامه های شورایعالی بیمه و اصلاح آن یکی از مهمترین موضوعات مورد پیگیری بود .  بعنوان مثال در خصوص اصلاح کارمزد پلکانی هیئت مدیره از آذرماه ۹۷ مکاتبات و جلسات خود را با بیمه مرکزی آغاز نموده است . نتیجه آنکه برای رفع تنگناهای آیین نامه ها  کارگروهی در پژوهشکده بیمه با حضور نمایندگانی از هیئت مدیره انجمن صنفی تشکیل شد تا این موارد را مورد بررسی قرار دهد. جلسات این کارگروه از اوایل  سال آغاز و در سال ۹۹ نیز ادامه خواهد یافت. لازم بذکر است در خصوص آیین نامه کارمزد نظرات کارگزاران پس از جمع بندی طی نامه به بیمه مرکزی اعلام شد تا در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود.


۳- از دیگر مسائل پیگیری شده رفتار دوگانه برخی شرکتهای بیمه و تبعیض بین نماینده و کارگزار بود . نتیجه ای که تا این لحظه بدست آمده  پس از مذاکرات و جلساتی با مدیران شرکت بیمه سامان ، شعبه vip مخصوص کارگزاران در این شرکت بیمه تاسیس شد. بعبارت دیگر از این ببعد کارگزاران فقط از این شعبه و بدون دخالت شعب دیگر ، نرخ و شرایط را دریافت خواهند کرد. هیئت مدیره انجمن صنفی امیدوار است در سال آینده بیشتر شرکتهای بیمه از این الگو پیروی کنند.


۴- نادیده گرفته شدن کارگزاران بعنوان حرفه ای ترین بخش عرضه خدمات بیمه ای که بزرگترین بیمه گذاران را به این صنعت معرفی کرده اند ، از سوی مدیران ارشد صنعت بیمه و بیمه مرکزی،  یکی دیگر از گلایه های بحق کارگزاران بوده و هست . در این راستا هیئت مدیره انجمن صنفی مذاکرات مفصل و مشروحی با مدیران صنعت بیمه به انجام رساند . خوشبختانه با حضور جناب آقای دکتر کریمی  بر مسند دبیر کلی سندیکای بیمه گران برای اولین بار در طول تاریخ صنعت بیمه ، شورای راهبردی شبکه فروش تاسیس و پنل شبکه فروش تشکیل شد. تا ارتباط منسجم ، پویا و کارآمدی بین بیمه گران و شبکه فروش برقرار گردد. جلسات پیرامون این موضوع همچنان ادامه دارد. 


۵-  یکی از نتایج  مذاکرات بند فوق ، حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر از منتخبین شبکه فروش با محوریت کارگزاران در بزرگترین سالن برج میلاد در روز بیمه بود. برای اولین بار شبکه فروش توانست نکات اصلی و مهمی را در یک همایش رسمی و در حضور ریاست کل بیمه مرکزی بگوش مدیران ارشد این صنعت برساند. 


۶-  با توجه به نظر هیئت دولت در مورد حضور فروشندگان آنلاین در صنعت بیمه ، هیئت مدیره انجمن صنفی تحقیق در خصوص نحوه فعالیت فروشندگان آنلاین در صنعت بیمه کشورهای همطراز و پیشرفته مورد توجه قرار داد تا کمترین آسیب از این رهگذر متوحه کارگزاران گردد . لازم به ذکر است گروهی از اعضای هیئت مدیره گزارش مبسوطی را تهیه و به بیمه مرکزی تقدیم نمودند که خوشبختانه از سوی بیمه مرکزی  با استقبال مواجه شد. 


۷- اصلاح  آیین نامه اگریگیتورها و شبکه فروش آنلاین و استارتاپ ها از دیگر مواردی است که هیئت مدیره انجمن صنفی در طول سال ۹۸ به آن پرداخت. 


۸- مذاکره با اکثر شرکتهای بیمه در مورد اعمال نرخ و شرایط یکسان و مناسب بمنظور تهیه بیمه نامه مسئولیت و همچنین تلاش در جهت ارائه بیمه نامه درمان گروهی کارگزاران از دیگر اقدامات هیئت مدیره انجمن صنفی در طول سال ۹۸ است. 


۹- هیئت مدیره انجمن صنفی رسالت خود را صرفا در پیگیری درخواستهای عمومی کارگزاران نمیداند بلکه در بسیاری موارد مشکلات فردی کارگزاران مانند بلوکه شدن کارمزد یا تعلیق کد کارگزاری از سوی برخی  شرکتهای بیمه ، از سوی هیئت مدیره پیگیری و به نتیجه رسیده است .

۱۰- لازم بذکر است دستاوردهای فوق که نمونه ای از اقدامات هیئت مدیره انجمن صنفی در سال ۹۸  است با صرف زمان بسیار و برگزاری جلسات متعدد و مذاکرات طولانی بدست آمده ، هرچند اعتقاد داریم تا رسیدن به فضای مطلوب کسب و کار هنوز فاصله زیادی داریم ولی هیئت مدیره انجمن صنفی بعنوان امین جامعه کارگزاران خود را متعهد به پیگیری مطالبات میداند.

پرتو علوی 

روابط عمومی 

انجمن صنفی کارگزاران

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود