امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
12/17 1398


ملیحه سادات حسینی، رئیس اداره خبر بیمه ملت- "امنیت" واژه ای که برای هیچکس غریبه نیست. هر شخصی در زندگی خود چنان دنبال تامین این واژه می‌دود که نبودش در زندگی هر فرد  فاجعه و بودنش قوت قلب است.

"امنیت" در ذهن بشر آنقدر مقدس است که گاهی برخی برای به‌دست آوردنش و ارزانی آن به خود، خانواده و دوستانشان حتی حاضر هستند از "امنیت" خود بگذرد، و این تناقص از خاصیت‌های این واژه رازآلود است.

واژه ای راز آلود که  گاه بدون مقدمه همراه با اخبار منفی، ناقوس تهدید نبودنش را در ضمیرناخودآگاه ما بصدا در می‌آورد.

صدای ناقوسی که اگرچه ناخوشایند است اما به ما یادآوری می کند حتی در وانفسای شنیدن اخبار بد و منفی بر ضرورت و بودن "امنیت" و تاثیر آن بر زندگی اجتماعی و جامعه خود واقف باشیم. همه می‌دانیم که اگر "امنیت" از هر نوع‌اش "روانی، اجتماعی ، اقتصادی و..." دچار آفت شود، تلاش و مبارزه هم برای بهتر شدن زندگی به کوچه بن‌بست می‌رسد.

شاید به همین دلیل است که با بروز کوچک‌ترین نشانه‌هایی که می‌تواند "امنیت" یک جامعه را به‌هم بریزد جامعه‌شناسان و روان‌شناسان خطرات آن را گوشزد و راهکارهایی برای برون رفت از آن پیشنهاد می‌کنند. اما در دنیای پر از اضطراب امروز چه چیزی می‌تواند راهکار رسیدن به "امنیت" باشد؟

شاید هر کدام از ما پاسخی برای این سوال داشته باشیم. من می‌گویم همه این پاسخ‌ها در جایگاه و زمان خود صحیح است. زیرا راه‌های رسیدن به امنیت مانند حلقه‌های زنجیر به یکدیگر متصل هستند. حلقه‌هایی که "بیمه" را می‌توان یکی از ضروری‌ترین حلقه‌های تکمیل‌کننده زنجیریه امنیت دانست.

شاید به همین دلیل است که رئیس جمهوری، در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه، ماهیت بیمه را امنیت بخشی به جامعه عنوان می‌کند. ماهیتی که همه ما به هر نحوی آن را در زندگی روزانه خود و دیگران می‌بینیم و حس می‌کنیم، و البته داستان‌های زیادی هم در مورد آن شنیده باشیم.

همه ما داستان آن سرپرست خانواری که نیمه‌شب از سر کار به سمت منزل می‌رود اما اجل جانش را می‌گیرد و یا آن پدر و مادری که نگران هزینه تحصیل فرزندان خود هستند و یا دغدغه‌های بازنشستگی و مستمری بگیران را می‌دانیم. در کنار همه اینها ترس از مبتلا شدن به بیماری های ناخواسته داستانی است که این روزها با گسترش بیماری با زندگی همه ما عجین شده است.

اما برای رهایی از این دغدغه‌ها "بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری " می تواند پیشنهاد خوبی باشد. پیشنهادی که شاید با خواندن آن، شما هم به کمپین تکمیل‌کننده حلقه زنجیریه امنیت بپوندید.

 

حلقه‌ی زنجیر امنیتت را تکمیل کن!

شاید اینقدرها صاف و پوست کنده به آن فکر نکنیم . اما همه ما به یک نوعی در ضمیر ناخودآگاه خود یک سناریو برای زندگی خود و آنها که دوستشان داریم ترسیم کنیم.

سناریوی که با بهترین سکانس‌ها رقم می خورد و قرار است در اپیزودهای رویایی تکمیل کننده حلقه‌‌ی زنجیر امنیت زندگی ما باشد.اما گاهی وقایعی خارج از متن رخ می‌دهد . وقایعی که ممکن است باعث پاره شدن زنجیره امنیت ما باشد. پس باید برای سکانس‌های نانوشته و خارج از متن یک حلقه محکم انتخاب کرد.

"بیمه زندگی " اولین راهکاری است که به شما به عنوان حلقه تکمیل این زنجیره پیشنهاد می دهیم. کمتر کسی است که نام "بیمه های زندگی " به گوشش نخورده باشد . اما برای درک بهتر موضوع باید بگویم که بیمه زندگی از رایج‌ترین و گسترده‌ترین رشته‌های بیمه در جهان به ویژه در کشورهای پیشرفته است. هدف اساسی بیمه‌های زندگی ایجاد و جمع‌آوری ذخایر مالی، سرمایه‌گذاری و کسب سود حاصل از سرمایه و نهایتا ایفای تعهدات بیمه‌گر در قبال استفاده‌کنندگان است.

تأمین آسایش فکری و مالی استفاده‌کنندگان در شرایط گوناگون زندگی، ایجاد سرمایه یا مستمری برای همه افراد جامعه با سنین مختلف،حمایت از خانواده در شرایط ناگوار ناشی از فوت یا از کارافتادگی سرپرست خانواده و معافیت سرمایه بیمه‌های زندگی از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارث  همگی جز مشخصات اصلی بیمه‌های زندگی هستند.

یکی از مهمترین طرح‌های این بیمه نامه، بیمه عمر و سرمایه گذاری است، بیمه عمر مزایایی از جمله پوشش‌ها و سرمایه‌گذاری برای آینده را برای بیمه گذار خود ارائه می‌کند، که در واقع یکی از کاملترین بیمه نامه‌های بیمه عمر است که طرح‌های مختلف بیمه‌ای را نیز در برمی گیرد. این بیمه نامه هم برای زمان حیات فرد بیمه شده و هم برای زمان فوت وی پوشش‌هایی را ارائه می دهد. از مهمترین مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری این است که  علاوه بر پوشش های بیمه عمر، حق بیمه عمر در پایان قرارداد به همراه سود تضمینی به فرد استفاده کننده پرداخت می‌شود.

بیمه زندگی و سرمایه گذاری، بیمه سپرده زندگی، بیمه تحصیل فرزندان و بیمه مستمری زنان خانه دار هر کدام طرح‌های بیمه‌های عمر است که از سوی شرکتهای مختلف بیمه‌ای  ارائه می شود. طرح هایی که با توجه به نامشان می‌تواند حلقه امنیت تو و خانواده ات باشند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود